Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vakavaa jos papa luokka on 5 ja puhtausaste 3 lääkäri

Vierailija
27.09.2006 |

soitti tänään ja sano että on laittanut lähetteen eteenpäin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tehdään loop-hoito, joka vaikuttaa hedelmällisyyteen vaikeuttamalla raskaaksi tulemista ja lisää keskenmenon ja ennen aikaisen syntymän riskiä. t. Kätilö

Vierailija
2/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sulle tehdään loop-hoito, joka vaikuttaa hedelmällisyyteen vaikeuttamalla raskaaksi tulemista ja lisää keskenmenon ja ennen aikaisen syntymän riskiä. t. Kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli n 20 vuotta sitten teini-iässä papa-luokka 3 ja sekin tarkoitti siis solumuutoksia. Tehtiin konisaatio, joka tarkoitti, että kohdunsuulta otettiin pala pois ja sen mukana sitten ilmeisesti saatiin kaikki muutoksetkin. Sitten kävin tosi tiuhaan seuranta-papa-näytteissä muutaman vuoden. Sanottiin, että, jos ei 5 vuoteen ole poikkeavaa, ei enää ole tavallista suurempaa riskiä syöpään. Olen kuitenkin jatkanut vuosittaisia papanäytteitä ja kaikki on siis ollut kunnossa.

Totta on, että ko toimenpide voi lisätä keskenmenon riskiä. Olen kuitenkin ihan mutkattomasti tullut 2 kertaa raskaaksi ja molemmat raskaudet ovat sujuneet ihan loppuun asti normaalisti. Synnytykset ovat kyllä olleet tosi helppoja ja nopeita.

Usein gynekologit ovat sanoneet, että eivät olisi huomanneet toimenpidettä tehdyn, jos en olisi itse siitä kertonut.

Eli nopeasti hoitoihin, toivottavasti kaikki menee ihan yhtä hienosti sinullakin!

Vierailija
4/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lääkäri jätä kertomatta tarkoin potilaalle, mitä em. tulos tarkoittaa.

Vierailija
5/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loop-hoito ei todellakaan tarkoita lapsettomuutta tai hedelmällisyyden vähenemistä tms. Mulla oli papa 3 ja solumuutokset poistettiin loop-hoidolla ja se ei lääkärin mukaan vaikuta mihinkään. Olen sitäpaitsi synnyttänyt sen sen jälkeen terveen tyttären. Jos oikeasti olet kätilö, niin päivitäpä tietosi ja jos taas et ole, niin älä puhu paskaa täällä vakvista asioista.

Vierailija
6/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kätilö

Vierailija
7/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämä sitten provo tai ei, niin nykyään syöpädiagnoosia ei kuulu puhelimessa antaa vaan ihan kasvotusten.

Vierailija
8/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kun lääkäri soitti, niin keskustelimme parikymmentä minuuttia. Hän pyysi vastaanotolle juttelemaan, mutta halusin kuulla heti, joten siksi puhuimme puhelimitse. Jos kävit papa-seulassa, niin siinä kutsukirjeen yhteydessähän on jo nuo luokitukset mainittu.

Vierailija
9/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole ollut mitään.

viimeks papa otettu elokuus -05 ja maanantaina menen papaan, viimeksi luokka ykkönen...

olen aloittanut minipillerit muutama kuukausi sitten ja niiden aikana on ollut välivuotoja ja kuukautiskipuja,nyt alkoi pelottaa... johtuuko pilsuista vai onkohan mullakin syöpää...

Vierailija
10/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaako cerazetet näitä välivuotoja vaan pelkäänkö minäkin pahinta?

entä kuukautiskipuja?

Vierailija
11/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei tietenkään sano, että syöpä, koska se pitää vielä todeta jatkotutkimuksissa, jonne ap lähetettiin.

Alla yhdestä väikkärin tiivistelmästä:

" Naisilla, joilla on Papa-koe luokka II-V, on merkittävästi suurentu-nut riski saada kohdunkaulasyöpä pitkän seuranta-ajan kuluessa, vaikka alkuperäistä Papa-koetta seurasi kudosnäytevarmennus, jossa ei mitään pahanlaatuista havaittu: invasiivisen syövän vaara oli tällöin 2.2 (Papa-luokka II) - 19 (Papaluokka V)-kertainen ja preinvasiivisen syövän vaara oli 3.0 (Papa-luokka II) - 20 (Papaluokka V) -kertainen verrattuna normaalivä-estöön."

Vierailija
12/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että loop-hoitoa ei tehdä ellei se ole täysin välttämätöntä, eli lähinnä vaan jos kolposkopian tulos on 3 tai yli.

Vierailija
13/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi ettei hoidoilla ole mitään vaikutusta raskaaksituloon ja hedelmällisyyteen!!! vuosi sen jälkeen kun ruvettiin vauvaaa yrittään niin 2 viikon jälkeen tein positiivisen testin ja kaikki meni hyvin. toivon todellakin ettet ole oikea kätilö, olet häpeäksi ammattikunnallesi.

Vierailija
14/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sentää syövästä kyse?

Vierailija
15/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ihmeessä www. cancer. fi sivuilla. sieltä löydät tietoa ja tukea.

Vierailija
16/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähän se.

Vierailija
17/17 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain parisen viikkoa sitten itse tietää että minulla epäillään syöpää. Oireeni (välivuotoa, yhdynnän jälk. vuotoa jne) ovat jatkuneet jo ainakin yli vuoden. Hävettää myöntää mutta kun en ole uskaltanut mennä lääkäriin. Nyt on takana kohdun mikroskooppitutkimus ja koepalojen otto. Sielläkin lääkäri sanoi että paljon näkyi solumuutoksia, ja kohdunkaulankanava sekä sen ympäristö oli kuulema pahassa kunnossa.. :(

Olin itse sokissa ja järkyttynyt kuultuani ensimmäisen kerran että muutoksia on ja jatkoa on luvassa. Ystävieni tuella pääsin siitä kuitenkin ylitse. Tuon toisen tutkimuksen jälkeen ei ole tuntunut oikeastaan miltään. Ehkä kyse on siitä että kiellän kaiken, en halua ajatella asiaa koska mua pelottaa.

Minulla on jokatapauksessa jatkohoidot edessä, oli solumuutokseni pahanlaatuisia tai eivät.

Ap, uskotaan huomiseen ja siihen että nykyaikana tästä kuulema selviää todella moni.

Halaukset sinulle.