Kaupan kassat: kiinnitätkö koskaan huomiota asiakkaan ostoksiin?
jos vaikuttavat herkullisilta/mielenkiintoisilta/oudoilta tms?
Kommentit (10)
Tietysti kiinnitän, en pysty laittamaan itseäni sellaiselle automodelle, etten lainkaan kiinnittäisi huomiota ympäröivään maailmaan. Harvoin tulee mitään oikeasti outoa vastaan, lähinnä vituttaa myydä läskeille lapsiperheille vanukassäästöpakkauksia, vehnäpaahtoleipää ja karkkipusseja, mutta minkäs teet.
Kyllä nuoret harjoittelijat ainakin leimahtavat tulipunaisiksi aina kun ostan Durex-kortsuja kokoa XL.
Olin lukioajan kassalla ja kyllä mä kiinnitin. En mitenkään tietoisesti kytännyt, mutta kyllähän sitä väistämättäkin huomasi ihmettelevänsä itsekseen jotakin poikkeuksellisia ostoksia (esim. suretti lapset, joiden vanhemmat osti pelkkiä eineksiä ja herkkuja tai mummot, jotka joutuivat selvästi tinkimään ruokamenoista köyhyyden tähden).
Kyllä oli kerran ainakin hyvin kiihoittunut ilme kassaneidillä kun ostin rypsiöljyä litran pullon ja kumihanskapaketin. Taisi tyttö tietää, mihin niitä meikäläinen käyttää kun halut ne on tällasella vanhemmallakin miehellä. olisi tehnyt mieli kysyä tyttö pieneen seikkailuun mutta en siinä sitten kassalla tohtinut kuitenkaan
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:43"]
Kyllä oli kerran ainakin hyvin kiihoittunut ilme kassaneidillä kun ostin rypsiöljyä litran pullon ja kumihanskapaketin. Taisi tyttö tietää, mihin niitä meikäläinen käyttää kun halut ne on tällasella vanhemmallakin miehellä. olisi tehnyt mieli kysyä tyttö pieneen seikkailuun mutta en siinä sitten kassalla tohtinut kuitenkaan
[/quote]
Luultavasti sitä oksetti.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:43"]
[/quote]
No puutarhanhoitoon hanskat ja öljy ruuanlaittoon. Mitäs erikoista siinä?
Ei kyllä kiinnostamuiden ostokset yhtään ellei siellä ole jotain, joka näyttää herkulliselta ja jota itsekin haluaisin kokeilla.
Joskus katselen, jos ehtii ja on tylsää. Mutta ei mua sinänsä kiinnosta :D
Eipä niissä nyt yleensä mitään erikoista oo. Ihmiset ostaa kuitenkin periaatteessa aika samoja ruokia, kuten eineksiä ja jauhelihaa ym. Joskus voi joistain ostoksista tulla mielleyhtymiä, että onpas asiakas tekemässä hyvää ruokaa, jos on vaikka yrttejä mukana tai jotain sellaista, josta itse tekisin herkkuruokaa.
Välillä on kassat selvästi kytännyt mitä ostan. Ihan tässä vähän aikaa sitten kassa oikein nosti jonkun purkin käteensä ja katsoi sitä ennen kuin veti viivakoodin. En edes muista mitä se oli, olikohan joku ulkolainen säilyke.