Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kissa sanoo aina "prrr" kun sitä koskettaa yllättäen?

Vierailija
25.07.2015 |

Minulla on ollut kolme kissaa ja kaikki ovat tehneet samoin. Mistä tuo prrr oikein johtuu?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se säikähtää ja ihmettelee, että mitä nyt. Ajattelepa omalle kohdalle, kun kaveri hiippailee taaksesi ja tökkää yhtäkkiä sormensa kylkiisi ja huutaa "pöö".

Vierailija
2/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kissan tapa kommunikoida, huriseminen :) Samalla lailla kun sinä saatat säikähtää jos joku koskee yllättäen. Minun kissani tekee myös niin, ja varmaan suurin osa muistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raukka osaa vielä sanoa kele.

Vierailija
4/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen puhelin soi aina just sillo ja turkin taskusta kuuluu prrr...

Vierailija
5/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:01"]Se säikähtää ja ihmettelee, että mitä nyt. Ajattelepa omalle kohdalle, kun kaveri hiippailee taaksesi ja tökkää yhtäkkiä sormensa kylkiisi ja huutaa "pöö".
[/quote]

Mutta olen testannut ja tehnyt tuon monta kertaa peräkkäin. Joka kerralla sanoo prrr. Vai pelästyykö se siis joka kerta?

Vierailija
6/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, kun kissa joskus nukkuu vieressä ja salakavalasti hiljaa aion sitä tökkäistä kylkeen/otsaan/mihin tahansa, niin se avaa silmänsä ja maukaisee "mjaaah?" juuri ennen kuin kosken sitä. Kuulee varmaan kun käsi lähestyy, mutta naurattaa/ihmetyttää silti aina. Vielä joku päivä pystyn sen kissan yllättämään. 

Kyllä kissat pitää sitten montaa erilaista ääntä, en olisi uskonut sitä ennenkuin oli oma kissa.

Vierailija
7/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh minun kissaa ei tartte edes sormella tökätä, riittää kun katsoo arvon majesteettia kohti, niin kuuluu tuo prrr.

Vierailija
8/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:02"]

Ei raukka osaa vielä sanoa kele.

[/quote]

Tai on vaan niin sivistynyt että osaa sulkea suunsa viime hetkillä.

Vierailija
9/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat <3 Mun lellipoika nukahti tuolla juuri istualtaan. Ne ei ole ihan tästä maailmasta, mä vaan sanon. Liian ihania otuksia.

Vierailija
10/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo prrr on suloisin reaktio ja ääni maailmassa. Saisipa siitä soittoäänen puhelimeen.

Vierailija
11/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:07"]

Noh minun kissaa ei tartte edes sormella tökätä, riittää kun katsoo arvon majesteettia kohti, niin kuuluu tuo prrr.

[/quote]

Noin meidänkin kissa. Se prr on sellainen puuskahdus, osa uloshengitystä. Sitten leveä haukotus ja poskien hieromista käsiin, jos sitä menee silittämään.

Vierailija
12/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa "No, mitä nyt? Just näin kivaa unta ja sä tulit tökkimään".

Vierailija
13/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette tiedustelleet kissaltanne, mitä kyseinen ääni tarkoittaa?

Vierailija
14/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä joku päivä pystyn sen kissan yllättämään. 

Heh, olen kans yrittänyt, monta vuotta. Ei toistaiseksi kummoisia tuloksia: yhden kerran yllätin kissan kuorsaamasta, siis syvässä unessa. Se havahtui nanosekunnissa, kommentoi PRR.

Enkä enää testaile ketään syvässä unessa!

Vierailija
15/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:21"]

Miten olette tiedustelleet kissaltanne, mitä kyseinen ääni tarkoittaa?

[/quote]

En ole vielä päässyt tähän asti. Selvittelen parhaillaan mitä tarkoittaa *mjääyhrrr*

Raportoin, jos etenee!

Vierailija
16/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tervehtii. 

Vierailija
17/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se purr on kissan kommunikaatiossa iloinen tervehdys.

Vierailija
18/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä kissa sanoo ääntäessään prrr. Olen kuitenkin lukenut, että se on kissan normaalia kommunikointia lajitovereidensa kesken. Maukuminen on opeteltu vaan ihmisten mieliksi.

Vierailija
19/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kuulostaa niin suloiselta etten kestä! :D En tiedä kissoista paljoakaan, mutta vaikuttavat aivan ihanilta otuksilta. :)

Vierailija
20/58 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:05"]

Olen aina ihmetellyt, kun kissa joskus nukkuu vieressä ja salakavalasti hiljaa aion sitä tökkäistä kylkeen/otsaan/mihin tahansa, niin se avaa silmänsä ja maukaisee "mjaaah?" juuri ennen kuin kosken sitä. Kuulee varmaan kun käsi lähestyy, mutta naurattaa/ihmetyttää silti aina. Vielä joku päivä pystyn sen kissan yllättämään. 

Kyllä kissat pitää sitten montaa erilaista ääntä, en olisi uskonut sitä ennenkuin oli oma kissa.

[/quote]

Ihminenhän ei todellakaan ole parasta mitä gastronomialla on tarjota, mutta se menettelee, se menettelee, jos tullaan tyrkyttämään suoraan suuhun ja tehdään jotain kotikutoisia kissakokeita toistona. Jatka vaan harjoituksiasi, kohta sulla ei ole kättä.

T. Kissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi