Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naapurit valittaa kun syötän vanhat ruuat linnuille

Vierailija
25.07.2015 |

Nytkin nakkasin 3pvää vanhan makaronilaatikon köntsän nurmikolle. Harakoilla on bileet pystyssä. Okei kyllähän nuo alkavat olemaan kooltaan jo kotkia, mutta miksi en saisi niitä syöttää? Oma piha kuitenkin. Ja olen ystävystynyt yhden linnun ja oravankin kanssa. Oravalle olen antanut vain pähkinöitä. Sille ei maustetut ruoat ole kelvanneet. Orava tulee monesti syliinkin. Harakka taas istuu metrin päässä aidalla ja kyselee mitä tänään syötäisiin :D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, valittaisin minäkin, jos naapurissa olisi harakoiden bileet.

Vierailija
2/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruan tähteiden perässä tulee myös rotat. Linnunpaska levittää mm. salmonellaa. Sotkusta puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kauemmas pihoista ne jätteesi. Ei se sitten valita enää, kun viet tarpeeksi kauas ne.

Vierailija
4/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en valittaisi vaan nostaisin metelin!

Vierailija
5/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:08"]Ruan tähteiden perässä tulee myös rotat. Linnunpaska levittää mm. salmonellaa. Sotkusta puhumattakaan.
[/quote]

Mutta se on mun piha. Ei naapureiden tarvi tulla nuolemaan mun nurmikkoa.

Ap

Vierailija
6/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:09"]Minä en valittaisi vaan nostaisin metelin!
[/quote]
Jos nostaisit minun pihallani niin lähtisit sieltä ilman hampaita saatanan ämmä.

Vierailija
7/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet väärin.

Eläinten  pitää  antaa  toimia niille luontaiseen tapaan. Hyvä esimerkki on Afrikan väestö. Heitä on kevytmielisesti ruokittu alueelle mikä ei luontaisesti  kestä nykyisiä väestömääriä' ja nyt sitten paine purkautuu jopa Suomeen asti :(

En ikinä anna  vapaaehtoista apua,  kuin silloin jos  joku  paikallinen kolkuttaa omalle ovelleni  nälissään.

Vierailija
8/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille vinkki, soita terveystarkastajalle. loppuu tuokin järjesttömyys.

Vierailija
9/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien ja kuntien järjestyssäännöissä on aina maininta näin:

Taajama-alueella tapahtuvasta lintujen ja muiden eläinten ruokinnasta ei saa aiheutua terveydellistä haittaa, roskaantumista tai viihtyvyyden vähenemistä. Rottien, hiirien ja muiden vahinkoeläinten pääsy ruokintapaikkoihin on estettävä. 

Vierailija
10/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä huono tapa jo siitäkin syystä että eläimet saavat ruuan "valmiina pöytään" eivätkä sitten välttämättä opi etsimään ruokaa itse... Eli kuolevat kun palvelu loppuu.

Vierailija
13/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut eivät sitten enää osaa/viitsi etsiä itse omaa ruokaansa. Tuo kolahtaa vielä omaan nilkkaasi. Rotat kyllä tulevat, odota vain.

Meidän kotitalon talonmies ruokki variksia 15v ja hänen kuoleman jälkeen varikset hakkasivat nokalla ikkunoita, hyökkivät päälle, repivät autosta irti kaiken mikä irti vaan lähti, myös talon ikkunoiden eristeitä repivät. Haettiin kaatolupa.

Vierailija
14/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:09"]Minä en valittaisi vaan nostaisin metelin! [/quote] Jos nostaisit minun pihallani niin lähtisit sieltä ilman hampaita saatanan ämmä.

[/quote]

Ehei, ei pihalla vaan yhtiökokouksessa. Jos asut jossain vuokrabunkkerissa, niin sitten ottaisin yhteyden isännöitsijään suoraan. Jos taas omakotitalossa asut, niin terveystarkastajalle laittaisin postia. Loppuisi tuo touhu aika lyhyeen.

Vierailija
15/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:08"]Ruan tähteiden perässä tulee myös rotat. Linnunpaska levittää mm. salmonellaa. Sotkusta puhumattakaan.
[/quote]

Mutta se on mun piha. Ei naapureiden tarvi tulla nuolemaan mun nurmikkoa.

Ap
[/quote]
Ne linnut vaan alkaa pyöriä muidenkin nurkissa ja houkuttelee rottia. Kyllä siitä haittaa naapureille on, vaikka ruuat olisivatkin omassa pihassasi. Niitä tulee kohta vain enemmän ja enemmän.

Vierailija
16/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole rottia. Asun pohjoisessa. Myyräongelmaa on ollut pari vuotta. Eipä ole ollut tällä tontilla. On saaneet kukat ja mansikat olla rauhassa kun monilla menneet kaikki piloille kun myyrät vedelleet juuret nassuunsa. Kai nuo harakat pitävät ne loitolla.

Ap

Vierailija
17/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:04"]

Nytkin nakkasin 3pvää vanhan makaronilaatikon köntsän nurmikolle. Harakoilla on bileet pystyssä. Okei kyllähän nuo alkavat olemaan kooltaan jo kotkia, mutta miksi en saisi niitä syöttää? Oma piha kuitenkin. Ja olen ystävystynyt yhden linnun ja oravankin kanssa. Oravalle olen antanut vain pähkinöitä. Sille ei maustetut ruoat ole kelvanneet. Orava tulee monesti syliinkin. Harakka taas istuu metrin päässä aidalla ja kyselee mitä tänään syötäisiin :D

[/quote]

Houkuttelet tuolla tavoi harakoita ja oravia ympäristöön, kun ovat saanet sinun pöperösi syötä siirtyvät sotkemaan/häiriköimään muiden pihoja.

Oletko ajatellut oman lemmkin ottoa?

Vierailija
18/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:04"]

[/quote]

Onko tuo  makaroonilaatikko ja ruoka mitä annat eläimille pilaantunutta kun et itse sitä syö ?  Eläin voi sairastua pilaantuneesta ruasta. 

Seuraavan kerran kun tee makaroonilaatikkoa niin tee sen verran  iso satsi että riittää myös niille harakoille. Sinä syöt   tuoretta ja annat  harakoille  pilantunutta , niinkö ?

Vierailija
19/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnuille pitäisi antaa lajin mukaista ruokaa, jos niitä haluaa ruokkia. Kesällä ei pidä ruokkia yhtään millään. Sotket lintujen elimistön noilla makarooneillasi. Miksi rääkkäät eläimiä?

Vierailija
20/24 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:27"]Linnuille pitäisi antaa lajin mukaista ruokaa, jos niitä haluaa ruokkia. Kesällä ei pidä ruokkia yhtään millään. Sotket lintujen elimistön noilla makarooneillasi. Miksi rääkkäät eläimiä?
[/quote]

Ootko koskaan käynyt kaatopaikalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi