Lapsen villatakki katosi päiväkodissa, perhe vaatii korvauksia kaupungilta
Oletteko te hakeneet korvauksia kadonneista pipoista ja leggingseistä?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuvannut lapsen päiväkotivaatteet ja tehnyt pari rikosilmoitusta kadonneista/varastetuista vaatteista vedoten siihen, että päiväkoti on "suljettu ympäristö", ei siellä ole mitään kolmatta osapuolta, joka voi varastaa.
Ei helvetti mikä oman elämänsä juristi :D sellainen jäi huomioimatta että päiväkotiin kuuluu olennaisena osana sellainen osapuoli kuin lapset, jotka jo ihan yleisen elämänkokemuksen perusteella tunnetusti heittelee tavaransa ties mihin ja hukkaa about kaiken. Kyllä siellä on poliisissa naurettu sun määkimiselle.
Mihin se lapsi voi päiväkodissa tavaroita hukata?
Poliisissa suhtauduttiin rikosilmoituksiin asiallisesti ja sen jälkeen tapahtuikin ihme eli lapsi ei enää heitellyt tavaroita ties minne (?) eikä mitään kadonnut. Olisi kyllä kiva tietää, minne 2v onnistui tunkemaan upouuden talvihaalarin siten, että yleisen elämänkokemuksen perusteella se on suljetussa tilassa noin vain kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa halpa hallista ja kirpputorilta päiväkoti vaatteet ja kotiin paremmat.
Ja sitten päiväkoti valittaa, että lapsella huonot vaatteet ja tekee lasun. Pakko olla vähä parempaa seppälää päiväkodissakin niin ei tule sanomista.
Ei sieltä kirpputorilta niitä ikiloppuja rytkyjä tarvitse ostaa. Se kun on ihme ettö jotkut ihan oikeasti pistää läjäpäin kirpparimyyntiin sellaisia rytkyjä, jotka oikeasti joutaisivat roskiin/kierrätykseen, ei myyntiin saatikka että niistä pyytäisi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä meidän lapsella ei ole varavaatteita päiväkodissa. Aina siitä valitetaan, mutta olen sanonut, että koska päiväkodilla ei ole mitään vastuuta niistä, niin en minäkään niitä kanna varastettavaksi.
Meidän päiväkodissa on myös näitä vanhempia joita ei kiinnosta tuoda varavaatteita vaikka on pyydetty. 5-vuotiaat lapset sit on joutunut menemään ruokalaan pikkareilla koska ei oo varahousuja. Päätettiin että jos käy niin et pikkaritkin menee märiksi/pissasiksi niin soitetaan vanhemmat kesken päivän tuomaan varavaatteet tai hakemaan lapsen kotiin, ketään ei alasti aleta pitämään päiväkodissa tai pissasissa vaatteissa.
Ja kirppiksiltä saa ihan eurolla vaatteita, ostakaa sieltä varavaatteet, tuskin kenenkään budjetti kaatuu jos joku euron paita oliskin joskus hävinnyt.
Ja me hoitajat ei todellakaan ehditä alkaa vahtia lasten lokeroita ja laskemaan onko jokainen vaatekappale tallessa, me keskitytään niihin lapsiin. Lapsille opetetaan toki omista tavaroista huolehtimista, se kuuluu kasvatukseen.Olen vastannut varavaatteita vaativalle hoitajalle, että siellä ne on repussa! Jos reppu on tyhjä, olen udellut, minne repun sisältö on joutunut, siellä pitäisi olla 2 housut, 2 T-paitaa jne. ja jos ei ole, niin missä ne voivat olla. Kauhistelen ja hämmästelen ja ihmettelen ja kyselen, että eikö hoitajat tiedä, mihin ne vaatteet on voineet kadota. Vastaus on, että ei heillä ole niistä vastuuta.
Minusta aika outoa. Olen ehdottanut valvontakameraa eteiseen, jos siellä tavaroita noin paljon varastetaan. Kyllä aikuisten kuvittelisi sen verran korkeakoulututkinnon suoritettuaan osaavan, ettei tavaroita noin vain katoa.
Eli ihan huoleti voit pyytää lisää varavaatetta, minä odotan, että osaat sanoa, missä ne kadonneet ovat.
No monet vanhemmat ei tuo uusia vaatteita kun vaihdetaan vaatteet jotka menee pyykkiin. Helposti unohtaa tuoda. Jotkut vanhemmat eivät myöskään ikinä palauta päiväkodin varavaatteita. Loppui se ongelma kun isolla laitettiin mustalla tussilla näkyvään paikkaan pk.
Vinkiksi myös että ainakin meidän suunnalla päiväkodit ottaa mielellään vastaan varavaatteita kaikissa kokoluokissa, siis kun joku koko jää omille lapsille pieneksi niin olen lahjoittanut päiväkodille muutamat paidat, housut, sukat, sadehanskat jne. On sitten ekstravaate jos jollain lapsella ei ole. Omakin lapsi sai kerran tällä tavoin varavaatteen, pesin ja palautin. Enemmän päiväkoti ja ne lukuisat lapset hyötyy siitä että annan sinne kuin pyydän paria euroa kirpparilla.
Päiväkoti ottaa mielellään vastaan myös nimitarroja päiväkodin nimellä, voi sitten nimetä ne päiväkodin varavaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tämä päiväkodin henkilökunnan glorifiointi. Ihan samanlaisia ihmisiä he ovat kuin muutkin ihmiset. Osa varastaa, osa ei. Ja tilaisuus tekee varkaan.
No ei sitä tilaisuutta just ole. Ei siellä olla yksin ja aika vaikea olisi mihinkään piilottaa.
Eli päiväkodissa ei ollakaan siis yksin lasten kanssa toisin kuin jatkuvasti julkisuudessa itketään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset kulki suosiolla huonommissa vaatteissa päiväkodissa, samaten iltiksessä myöhemmin. Juuri sen takia, että siellä häviää valtavasti tavaraa ja osa ihan selkeästi varastetaan, koska ne on just noita kalliita kenkiä/vaatteita joita "katoaa".
Just tämä. Ja varmasti lapset osaavat ihan itsekin laittaa omaan kaappiin jos kaverilla on jotain mitä hän haluaa.
Eikä huoltaja huomaa ollenkaan, ettei ole hänen hankkimansa tarvike.
Olen töissä päiväkodissa. Se että vanhemmat varastavat toisten lasten vaatteita, on hyvin tavallista.
Vähän sama ilmiö kun synnäreillä, että kaikki mikä vaan irti lähtee varastetaan mukaan.
Ihan hyvä että tämäkin tuotiin ilmi. Koska se on De työntekijä joka sitä huutoa kuuntelee ja yrittää varkauksia selvittää.
Meillä katosi aikanaan päiväkodin eteisen naulakoista koko setti sadevaatteita. Huvitti, kun hoitaja laittoi kyselyä ”onko nyt vahingossa lähtenyt jonkun matkaan” :D
Olivat sen verran persoonalliset vaatteet, ettei lähde vahingossa. Jokainen meistä tiesi sen.
Toivottavasti korvaavat! Älytöntä, että ei.
Kyseisen julkkispariskunnan tapauksessa he eivät ole osanneet sanoa edes tarkkaa päivää, milloin neuletakki on kadonnut. Olisiko takki kadotettu itse jossakin muualla ja sitten keksitty syyttää päiväkotia? Siinä on juuri sellainen pari, joka voisi toimia niin ihan vain siksi ettei mieleen juolahda muuta selitystä takin katoamiselle. Ja tosiaan miksi ostaa lapselle niin kalliita vaatteita, että niiden kadotessa täytyy vaatia joltakin korvauksia?
Ja paskat sanon minä varastavat minkä kerkeävät. Mummoni vietiin sairaalaan sai sairaskohtauksen. Vihkisormukset varastettiin, rannekello kultainen kaulaketju. Kun tavaroita kyseltiin mihin on kadonneet kukaan ei tiennyt yhtään mitään. Varastivat ensiavussa tiedottomalta vanhukselta. Nykyään ihmiset on törkeitä kaikki viedään. Kohta tulee kakara tarhasta alasti kaikki on viety
Mä en luota yhteenkään tuntemattomaan ihmiseen. Neuvolaankin mennessä lukitsin aina rattaat kunnon lukolla, että isot rattaat saa sitten vaikka kantaa jos mielii varastaa,mutta noin vaan niitä ei viedä. Ja itselläni oli aina ne surkeimmat kengät neuvolaan mennessä,kun eteisessä ne piti riisua pois. Lapseltani vietiin koulun naulakosta pyöräily kypärä. Toisaalta hyvä,että teinini 100e kengät ovat rikki,ei kelpaa varkaille että ei viedä jalasta.
Lukutaitoiset hoitajat päiväkodissa on ylellisyyttä? Kannattaisiko palkka puolittaa, kun ei töitäkään osata tehdä.