Lapsen villatakki katosi päiväkodissa, perhe vaatii korvauksia kaupungilta
Oletteko te hakeneet korvauksia kadonneista pipoista ja leggingseistä?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuopuksella vaihtui ja katosi jatkuvasti kenkiä ja vaatteita ekaluokalla koulussa. Esikoisella ei ikinä, heidän opettajansa oli paljon jämptimpi siinä, miten siellä eteisessä käyttäydytään. Laitoin tälle kuopuksen opettajalle asiasta viestiä, mutta eipä paljon kiinnostanut, vaikka muuten oli hyvä opettaja. Ei tuollainen "lapset ovat lapsia" paljon lohduta, kun monen kympin kengät katoavat ja vaihtuvat yhtenään. Ilmeisesti olin joku ihme valittajavanhempi, sillä kevät- ja joulujuhlan yhteydessä oli aina koottu pöydille koululta löytyneitä vaatteita. Siellä oli jotain kalliita takkeja, ulkohousuja, kenkiä, eikä ketään kiinnostanut. Sitten vielä ulistaan miten Suomi on kallis maa, mutta kummasti riittää aina rahaa ostaa uudet kamppeet kadonneiden tilalle (enkä nyt puhu jostain parin euron sormikkaista, mikä sekin voi harmittaa, vaan jostain kymppien tai satasten vaatteista).
Mä aina katselen hämmästyneenä sitä laatikkoa, jossa on löytyötavaroita. Ulkoiluhousuja, hanskoja, huppareita. Jos mun lapsella häviää joku, käynnistän etsinnän. Pyydän lasta itse etsimään tavaraa, jos ei muista, laitan opelle viestiä ja pyydän, että muistuttaa lasta. Kaikki on löytynyt joitain hanskoja lukuun ottamatta. Yhtenä keväänä otin sitten kadonneiden tilalle kahdet hanskat, jotka olivat olleet laatikossa syksystä asti.
Mutta kannattaa jotenkin kustomoida lasten vaatteita. Esim. kun omalla lapsellani meni kengät sekaisin, laitoin niiden nauhoihin sellaiset pikku heijastimet, jotka voi pujottaa takin vetskariin.
Lellulellu kirjoitti:
Ne vaatteet ei katoa sieltä itsekseen. Jos ei ole vahingossa päätyneet väärään perheeseen (luulisi että huomattaisiin heti) niin se on pöllitty.
Siskoni pojan koulussa lähtee naulakoista Helly Hanssenit, Rukkat, Molot jne jos joku vielä sellaisen uskaltaa päällänsä kouluun tuoda. Kenkiäkin on joaikin kadonnut koulupäivän aikana. Ei ne lapset niitä nyysi kymmenittäin (iso koulu). Aikuinen siinä on takana. Kaikkihan ratkeaa sillä että Wilmassa tulee viesti siitä että koulu ei ole vastuussa lasten vaatteista koulupäivän aikana.
Hyvä että vihdoinkin joku nostaa äläkä katoilevista vaatteista ja vaatii korvauksia.
Kouluissa ois hyvä olla lukittavat lonkerot vaatteille. Ei kukaan ehdi vaatteiden perään vahtia, hyvä jos edes lapsien. Ei todellakaan voi sytyttää koulua jos vaatteet katoaa.
Olen kuvannut lapsen päiväkotivaatteet ja tehnyt pari rikosilmoitusta kadonneista/varastetuista vaatteista vedoten siihen, että päiväkoti on "suljettu ympäristö", ei siellä ole mitään kolmatta osapuolta, joka voi varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä hävinnyt jo neljät rukkaset ja tosiaan ovat aina niitä kalliimpia/parempia. Ärsyttävää.
Halvat ja huonot eivät katoa koskaan. Mutta harmittaa käyttää hiostavia ja vettä päästävä hanskoja lapsella.
Kirjoita nimi tussilla näkyvästi päälle niin ei katoa.
Monilla on samanlaisia ja ihan vahingossakin menee väärään reppuun. Oman tyttäreni kintaat oli vuoden(!) kaverin luona kunnes tajusivat että lapussa sisällä lukee mun lapseni nimi eikä heidän omansa.
Mun äitini riehui kun lapseni kuulemma kulkivat liian huonoissa vaatteissa päiväkodissa, koulussa, iltiksessä.
Ostin kaksi kertaa vuodessa työkaverin tyttären vanhat vaatteet ja käytin niitä. Siistejä, nättejä, oikeankokoisia, riittämiin ihan joka paikkaan, kumppareitakin riitti joka puolelle varat.
Ei tarvinnut stressata, että varastetaanko tms koska eivät olleet maksaneet paljon ja oli samantien uudet tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuopuksella vaihtui ja katosi jatkuvasti kenkiä ja vaatteita ekaluokalla koulussa. Esikoisella ei ikinä, heidän opettajansa oli paljon jämptimpi siinä, miten siellä eteisessä käyttäydytään. Laitoin tälle kuopuksen opettajalle asiasta viestiä, mutta eipä paljon kiinnostanut, vaikka muuten oli hyvä opettaja. Ei tuollainen "lapset ovat lapsia" paljon lohduta, kun monen kympin kengät katoavat ja vaihtuvat yhtenään. Ilmeisesti olin joku ihme valittajavanhempi, sillä kevät- ja joulujuhlan yhteydessä oli aina koottu pöydille koululta löytyneitä vaatteita. Siellä oli jotain kalliita takkeja, ulkohousuja, kenkiä, eikä ketään kiinnostanut. Sitten vielä ulistaan miten Suomi on kallis maa, mutta kummasti riittää aina rahaa ostaa uudet kamppeet kadonneiden tilalle (enkä nyt puhu jostain parin euron sormikkaista, mikä sekin voi harmittaa, vaan jostain kymppien tai satasten vaatteista).
lapsi vaan jätti ne itse.
On varmaan pikkuisen kuumottanut sitä mammaa, joka on myynyt päiväkodista mukaan tarttuneen villatakin fb-kirppiksellä.
Mikä estää päiväkodinhoitajia tai muita työntekijöitä varastamasta vaatteita ja myymästä niitä eteenpäin?
Pitäisi jonkinlainen vastuu olla päiväkodeilla, tai sitten lukolliset kaapit.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuvannut lapsen päiväkotivaatteet ja tehnyt pari rikosilmoitusta kadonneista/varastetuista vaatteista vedoten siihen, että päiväkoti on "suljettu ympäristö", ei siellä ole mitään kolmatta osapuolta, joka voi varastaa.
Sun lapsen lisäksi siellä on monta muuta lasta ja heidän vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset kulki suosiolla huonommissa vaatteissa päiväkodissa, samaten iltiksessä myöhemmin. Juuri sen takia, että siellä häviää valtavasti tavaraa ja osa ihan selkeästi varastetaan, koska ne on just noita kalliita kenkiä/vaatteita joita "katoaa".
Onko osa vanhemmista oikeasti niin pahoja lokkeja että varastavat LAPSELTA vaatteita omalleen?! 😧
Mun lapsen koulussa oli välitunnilla ihan ulkopuoliset varastaneet kalliita merkkitakkeja, ei ne olleet kenenkään vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää päiväkodinhoitajia tai muita työntekijöitä varastamasta vaatteita ja myymästä niitä eteenpäin?
ja kuka ne lukot avaat, pennut itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten koulussa tehdään kans tuollaiset kaikki kadonneet vaateet yhteen kasaan päiviä, oli omalla lapsella reppu sen jälkeen täynnä kouluun unohtuneita lapasia ja villasukkia ja ties mitä, omia kuitenkin, mutta ei lapset oikein osaa pitää huolta tavaroitaan, ainakaan meillä.
Toisin sanoen et ole onnistunut kasvattamaan lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat pukee lapset, ei noissa toimi lukittava kaappi niinkuin koulussa, joutuu jatkuvasti hakea vaippaa ja vaihtovaatetta komerosta.
Hoitajilla on yhteiset sosiaalitilat kyllä varmasti annettaisiin ilmi jos joku säilyttäisi siellä lasten vaatteita. Meillä päiväkodissa ihan pyydettiin erikseen että ei tuoda niitä parhaimpia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan pikkuisen kuumottanut sitä mammaa, joka on myynyt päiväkodista mukaan tarttuneen villatakin fb-kirppiksellä.
Pöh. Jossain kirjaston tms. löytötavaralaatikossa se kuitenkin on. Ei käytetyt villatakit mikään menestystuote ole....
Mikä siinä lie, mutta kyllä se suututtaa aivan järjettömästi jos jotain katoaa. Ehkä sitä ajattelee, että henkilökunta on jotenkin vastuussa, että näin ei pääse käymään. Tulee petetty olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten koulussa tehdään kans tuollaiset kaikki kadonneet vaateet yhteen kasaan päiviä, oli omalla lapsella reppu sen jälkeen täynnä kouluun unohtuneita lapasia ja villasukkia ja ties mitä, omia kuitenkin, mutta ei lapset oikein osaa pitää huolta tavaroitaan, ainakaan meillä.
Toisin sanoen et ole onnistunut kasvattamaan lapsiasi.
Tiedäthän, että aivan kuten aikuisia, myös lapsia on erilaisia? Lapsilla on hyvin erilaiset valmiudet huolehtia asioista. Ja jos nyt vaikka miettiin sinunkin käyttäytymistäsi, niin ei kaikilla aikuisillakaan ole tarvetta ilkeillä toisille keskustelupalstoilla, vaikka sinä niin teetkin.
(Ja ei, mun lapset eivät ole hukanneet tavaroitaan koulussa tai päiväkodissa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset kulki suosiolla huonommissa vaatteissa päiväkodissa, samaten iltiksessä myöhemmin. Juuri sen takia, että siellä häviää valtavasti tavaraa ja osa ihan selkeästi varastetaan, koska ne on just noita kalliita kenkiä/vaatteita joita "katoaa".
Onko osa vanhemmista oikeasti niin pahoja lokkeja että varastavat LAPSELTA vaatteita omalleen?! 😧
Mun lapsen koulussa oli välitunnilla ihan ulkopuoliset varastaneet kalliita merkkitakkeja, ei ne olleet kenenkään vanhempia.
Nuoret jopa ryöstivät toisiltaan merkkivaatteita puukolla uhaten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siksi opettajan pitäisi oikesti valvoa miten siellä eteisessä huiskitaan. Esikoisen opettaja osasi sen homman. Toki satunnaisesti jotain katosi, mutta ei paljon. Ne tavaravuoret siellä pöydillä olivat vuosi vuodelta korkeammat eli jotenkin oli luovutettu koko valvonnan suhteen. Mutta tuntui, että eipä nyt yleensäkään tavallisista asioista huolehtiminen, keskittyminen ja rauhoittuminen muutenkaan olleet korkeassa kurssissa koko koulussa, kunhan hössättiin näissä digeissä ja ilmiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja kuka ne lukot avaat, pennut itse?
Ai eikö niillä lapsille ole päiväkotihoitajia siellä sitten lainkaan auttamassa oven avaamisessa?
Ei kai kukaan omilla lapsillaan pidä varastettuja vaatteita vaan ne myydään just kirppareilla.