Miksi raahaat miehesi Ikeaan???
En ymmärrä miksi se mies pitää ottaa sinne mukaan. Vittuuntuneen näköisinä sitten pyörivät tiellä ja marisevat rahanmenosta ja vinkuvat kotiinlähtöä.
Ei saa rauhassa katsella.
Jos kantoapua tarvii niin teette treffit vasta varastoon.... mies odotelkoon sillä välin kahvilla.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:54"]
Sisustat kotisi ikealla ? Hienooo
[/quote]
Lasken sisustuksen alle myös piensisustuksen ja sen oheistuotteet, kuten sisustus- ja sisätyynyt, viltit, kynttilät, pyyhkeet, lamput, valaisimet, kukkaruukut ja pakastuspussit. Muitakin tuotteita olemme Ikeasta hankkineet, mutta suuremmat sisustuslinjat, kuten esim. sängyn ja sohvan olemme ostaneet muista liikkeistä. Olen kuitenkin kokonaisuutenaan todella tyytyväinen kotiimme ja sisustukseemme, jonka olemme sisustaneet meidän nykyisellä budjetillamme. Valmistumiseni jälkeen ja työelämään toivottavasti päästyäni hankimme omistusasunnon, jossa luultavasti tulee sitten olemaan hieman eri suhteella Ikean ja muiden liikkeiden tuotteita. En kuitenkaan koe, että Ikeaa pitäisi vältellä vain, koska se on imagoltaan halpa. :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:22"]Hah :D Mun mies tykkää käydä Ikeassa. Me toisinaan lähdetään lasten kanssa viikonloppusin ihan vaan katselemaan Ikeaan ja vietetään koko perheellä aikaa. Ollaan vissiin outoja? Esim se Ikean eläinten etsintä siel huonekalunäyttelyssä on ihan mahtava ja muksutkin tykkää toisinaan kun pääsee mussuttamaan lihapullia ja testaamaan lasten telttoja tms. Mies taas tykkää kun me suunnitellaan meidän yhteistä tulevaa asuntoa yhdessä. Mies tykkää aina suunnitella miten toteuttaa mun toiveet, kun mä haluan esim keittiöön tiettyjä yksityiskohtia. Mutta mulla onkin rakennusmies, joka haluaa rakentaa meille juuri meidän näköisen kodin.
[/quote]
Oikeesti?! Tuo on melkein kammottavinta syödä siellä hirveässä ryysiksessä ja vielä lasten kanssa. Mulla alkaa otsasuoni tykyttämään pelkästä ajatuksesta. Ei riitä että ne lastenannokset on ilmaisia, siitä pitäisi maksaa korvauksia että menee sinne lasten kanssa. Se on hirvittävää!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:49"]
En ymmärrä miksi se mies pitää ottaa sinne mukaan. Vittuuntuneen näköisinä sitten pyörivät tiellä ja marisevat rahanmenosta ja vinkuvat kotiinlähtöä. Ei saa rauhassa katsella. Jos kantoapua tarvii niin teette treffit vasta varastoon.... mies odotelkoon sillä välin kahvilla.
[/quote]
Ei kaikkien miehet ole tuollaisia. Oma mieheni ei vingu kotiinlähtöä vaan tietää mitä on hakemassa ja hakee sen, koska on tarkastanut saatavuuden jo netistä.Rahanmenosta ei ole koskaan valittanut. Jos sua kauheasti haittaa käydä Ikeassa niin käypä vaikka Vepsäläisellä. Tai hanki silmälaput ja korvatulpat Ikea-reissua varten. Tai pysy kotona ja tilaa Ikea-tavarasi netistä. First world problems...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:14"]Onneksi huonekaluja saa muualtakin kuin Ikeasta. [/quote] Sama paska maksaa muissa kaupoissa moninkertaisesti ja kirpparikaapeista tulee kaiken maailman turkiskuoriaiset. Ihan kaikkea kalusteita ei viitti ostaa design liikkeistä.
[/quote]
Sille paskalle tulee vaan aika tavalla hintaa, jos lähtee varta vasten Ikeaan, melkein sata kilometriä on lähimpään. Eri asia sitten, jos ostaa koko kalustuksen kerralla, eikä häiriinny siitä että koko koti huutaa ikeaa.
Hyi helvetti ikean lihapullia. Kerran minut on sinne huijattu syömään ja söin lautasen tyhjäksi vain sen takia, kun oli kauhea nälkä.
Meillä mies on innostuneempi Ikeankävijä kuin minä. Aina se juuttuu siellä tutkimaan ties mitä juttuja. Saa hoputtaa, että jatketaanpa taas matkaa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:22"]Hah :D Mun mies tykkää käydä Ikeassa. Me toisinaan lähdetään lasten kanssa viikonloppusin ihan vaan katselemaan Ikeaan ja vietetään koko perheellä aikaa. Ollaan vissiin outoja? Esim se Ikean eläinten etsintä siel huonekalunäyttelyssä on ihan mahtava ja muksutkin tykkää toisinaan kun pääsee mussuttamaan lihapullia ja testaamaan lasten telttoja tms. Mies taas tykkää kun me suunnitellaan meidän yhteistä tulevaa asuntoa yhdessä. Mies tykkää aina suunnitella miten toteuttaa mun toiveet, kun mä haluan esim keittiöön tiettyjä yksityiskohtia. Mutta mulla onkin rakennusmies, joka haluaa rakentaa meille juuri meidän näköisen kodin. [/quote] Oikeesti?! Tuo on melkein kammottavinta syödä siellä hirveässä ryysiksessä ja vielä lasten kanssa. Mulla alkaa otsasuoni tykyttämään pelkästä ajatuksesta. Ei riitä että ne lastenannokset on ilmaisia, siitä pitäisi maksaa korvauksia että menee sinne lasten kanssa. Se on hirvittävää!
[/quote]
Haha :D Ei se niin kamalaa ole, kun ei ajattele, että on kiire mihinkään. Vantaan ikeassa on aina ollut tilaakin ihan hyvin niin, ettei kaikki paikat ole varattuna vaan ihan hyvin on paikalle päästy. Meillä on kylläkin niin pienet lapset, että ne mussuttaa niitä lihapulliaan niin pitkään ja syö niin huonoosti, ettei yleensä sitten saa jätskiä jälkkäriksi. Tainnut huikeet kaks kertaa saada, kun on syöneet reippaasti. :D Ja onhan multa sitten pois sen lounaan tai päivällisen tekeminen. Ja tosiaan ryysistä on toisinaan jonottaessa, mutta kun pöytään asti pääsee niin siinä sitten saakin jo ruokailla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:14"]Onneksi huonekaluja saa muualtakin kuin Ikeasta. [/quote] Sama paska maksaa muissa kaupoissa moninkertaisesti ja kirpparikaapeista tulee kaiken maailman turkiskuoriaiset. Ihan kaikkea kalusteita ei viitti ostaa design liikkeistä.
[/quote]
Sille paskalle tulee vaan aika tavalla hintaa, jos lähtee varta vasten Ikeaan, melkein sata kilometriä on lähimpään. Eri asia sitten, jos ostaa koko kalustuksen kerralla, eikä häiriinny siitä että koko koti huutaa ikeaa.
[/quote]
No sadan kilometrin bensarahat säästää kyllä jo yhden lipaston kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:55"]No samaa ihmettelen, itse osaan ostaa ostokseni ilman miestäni. Mutta sitä enemmän ihmettelen, miksi raahatte lapsenne ikeaan, pienet naperot siellä juoksee ja häiritsee muita asiakkaita tuntikaupalla !! Jättäkää ne lapset ja miehet kotiin ja menkää esim ystävän kanssa. [/quote] Eikö lapsia saa tuoda julkiselle paikalle? Herranjumala eihän ne lapset opi käyttäytymään kaupoissa, jollei niitä koskaan sinne viedä!!!
[/quote]
No tätä en tarkoittanut. Lapset saa tuoda julkisille paikoille ja pitääkin tuoda. Mutta huonekalu yms. ostoksilla oleminen tuntitolkulla tuskin on lapsesta kovin viihdyttävää. Kävin viime viikolla Haaparannalla Ikeassa ja se oli täynnä vinkuvia ja itkeviä lapsia. Olen itsekin ollut siellä lasten kanssa, mutta emme isoilla ostoksilla, kuten ilmeisesti viime viikolla siellä olevat perheet olivat. Jos lapset ovat mukana, otan vain ja ainoastaan sen, mitä tulin hakemaan. Ikinä en lähtisi isompia huonekaluostoksia tai keittiösuunnitteluja tekemään lasten kanssa koska kaikkien jaksamista siinä sitten kysytään.
[/quote]
Huvittavaa, mun 5v poika aina kysyy millon mennään taas Ikeaan. On pienestä asti siellä mukana ollut ja tykkää nykyisin katsella kivoja tavaroita. Nyt pitäisikin mennä ostamaan hänen kirjoituspöytäänsä tuoli.
[/quote]
Hienoa, jos teidän lapsi viihtyy siellä. Mutta selvästikään kovin moni muu lapsi ei siellä viihdy. Eikä minulla ole mitään sitä vastaan että siellä on lapsia, jotka osaavat ja jaksavat olla, mutta en voi ymmärtää miten minun reissulle sattui niin paljon itkeviä ja vinkuvia lapsia, jotka törmäilivät toisiin ihmisiin ja ostoskärryihin jne. Eikä ollut edes eka kerta, joten oletan että on aika yleistä että lasten kanssa mennään sinne "viettämään koko perheen laatuaikaa" eikä oteta huomioon että lapset ei jaksa kovin pitkää aikaa siellä olla.
Haha, mun mies haluaa joskus Ikeaan, minua sinne ei saa kirveelläkään. Mies menee joko yksin tai jos ollaan ostoskierroksella, jään parkkipaikalle odottamaan.
Ei tuolta Ikeasta mitään huonekaluja osteta, joten turha sinne on molempien mennä jos mies menee jotain pieniä säilytysrasioita katsomaan.
Me ei käydä Ikeassa kovin usein, koska se on melko kaukana, mutta mun mies kyllä yleensä ihan itse sanoo, että haluaa lähteä sinne jos olen menossa. Tai saattaapa joskus jopa itse ehdottaa, että mennään käymään Ikeassa... Eikä ole tietääkseni koskaan kävellyt siellä kärsivänä, rahanmenosta valittaen ja kotiinlähdöstä vinkuen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:17"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:14"]Onneksi huonekaluja saa muualtakin kuin Ikeasta. [/quote] Sama paska maksaa muissa kaupoissa moninkertaisesti ja kirpparikaapeista tulee kaiken maailman turkiskuoriaiset. Ihan kaikkea kalusteita ei viitti ostaa design liikkeistä. [/quote] Sille paskalle tulee vaan aika tavalla hintaa, jos lähtee varta vasten Ikeaan, melkein sata kilometriä on lähimpään. Eri asia sitten, jos ostaa koko kalustuksen kerralla, eikä häiriinny siitä että koko koti huutaa ikeaa. [/quote] No sadan kilometrin bensarahat säästää kyllä jo yhden lipaston kohdalla.
[/quote]
Riippuu autosta :)
Mies raahaa minut sinne. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa.
Se sinne aina haluaa. "Kattelemaan" se sanoo. Sitku ollaan siellä ja mä haluan oikeasti katella niin kuuluu tuu jo tuu jo... Miehet.
Katsoin ikeasta ruokaryhmää. Pöytä + tuolit maksoi n. 590 euroa yhteensä. En tiedä mitä materiaalia olivat, mutta saman tyyppinen, oikeaa koivua oleva ruokailuryhmä maksoi paikallisessa huonekaluliikkeessa 599 €, että ei siellä ikeassa kaikki ihan halpaa ole.
Eipä tuolla ikeassa paljon kunnon huonekaluja ole. Levypaskaa suurin osa
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:50"]
Eipä tuolla ikeassa paljon kunnon huonekaluja ole. Levypaskaa suurin osa
[/quote]
Pakko kyllä todeta, että meillä on ollut suomisoffalta, Askolta ja Sotkalta Ikean lisäksi huonekaluja. Näistä ehjänä on jäljellä yksi Askon vuodesohva, Sotkan jatkettava sänky ja KAIKKI Ikeasta ostetut huonekalut. Muut on osittain rikki ja korjailtuja tai vaihdettuja uusiin. En todellakaan allekirjoita sitä, että Ikean laatu olisi huonoa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:43"]
Katsoin ikeasta ruokaryhmää. Pöytä + tuolit maksoi n. 590 euroa yhteensä. En tiedä mitä materiaalia olivat, mutta saman tyyppinen, oikeaa koivua oleva ruokailuryhmä maksoi paikallisessa huonekaluliikkeessa 599 €, että ei siellä ikeassa kaikki ihan halpaa ole.
[/quote]
Eli koska huonekaluliikkeen ruokaryhmä oli halpa niin Ikean ei voi olla?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:50"]Eipä tuolla ikeassa paljon kunnon huonekaluja ole. Levypaskaa suurin osa
[/quote]
Itse olen ostanut vain massiivipuisia. Niitäkin sieltä kyllä löytyy.
Miksi otat lapset mukaan.