Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emme kasta lasta

Vierailija
24.07.2015 |

Ja olemme pakanoita, lapsemme on syntinen sekä minuun ollaan petytty kun emme noudata jotain liirunlaarum -rituaalia.
Onpa ihana uskonto!

Tuntuu pahalta että en ole voinut nauttia elämäni suurimmista asioista mm häät (maistraattivihkiminen) Lapsen nimenanto juhla (nimiäiset) kun kaikista rakkaimmat ihmiset antavat ymmärtää että elän jotenkin väärin ja koska olen herkkä otan sen suuresti sydämeeni.
Ovat kyllä elämässä mukana ja hissukseen kun alkujärkytyksestä selvinneet, mutta kurjaahan se on rivien välistä lukea.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama kastatteko lapsenne vai ette (lähipiiriin kuuluu molempia), mutta nimiäisiä en ymmärrä. Ihan sama kuin ripille pääsemättömät pitävät lahjojen ja rahan toivossa jos jonkinlaisia juhlia. Meidät on kutsuttu juhliin kesäleirin jälkeen, samana kesänä kun muut kaverit pääsivät ripiltä, ja kävi hyvin selväksi että kesäleirinpäättymislahjoja olisi syytä tuoda ja mieluiten rahana... Eikö näitä ihmisiä koskaan hävetä?

Ja missään tapauksessahan niitä juhlia ei tietenkään järjestetä huomion ja lahjojen toivossa, kunhan nyt sattuvat osumaan aina samoihin kohtiin kun kristityillä on omia perinteisiä juhliaan (kaste, rippi), mutta auta armias jos vieraat jättävät lahjat hankkimatta tai tuovat ruusun!!!

Vierailija
2/53 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 02:22"]Minulle on ihan sama kastatteko lapsenne vai ette (lähipiiriin kuuluu molempia), mutta nimiäisiä en ymmärrä. Ihan sama kuin ripille pääsemättömät pitävät lahjojen ja rahan toivossa jos jonkinlaisia juhlia. Meidät on kutsuttu juhliin kesäleirin jälkeen, samana kesänä kun muut kaverit pääsivät ripiltä, ja kävi hyvin selväksi että kesäleirinpäättymislahjoja olisi syytä tuoda ja mieluiten rahana... Eikö näitä ihmisiä koskaan hävetä?

Ja missään tapauksessahan niitä juhlia ei tietenkään järjestetä huomion ja lahjojen toivossa, kunhan nyt sattuvat osumaan aina samoihin kohtiin kun kristityillä on omia perinteisiä juhliaan (kaste, rippi), mutta auta armias jos vieraat jättävät lahjat hankkimatta tai tuovat ruusun!!!
[/quote]

Me emme odota lahjoja saatika oleta kenenkään tuovan mitään muuta kun itsensä.
Meidän maistraattivihkimiseen osallistui lähin perhe emmekä silloinkaan odottaneet lahjoja eikä niitä tullut. Tärkein lahja olivat he itse siinä tilaisuudessa.

Ikävää jos sinun lähipiirissäsi tälläisiä ihmisiä on joille se materia merkkaa ja tätä varten vain kutsuvat ihmisiä luokseen.

Lisätäkseni vielä, minusta on ehkä vähän hölmöä jopa lahjat niin kasteessa kuin rippijuhlissa yms.
Voisi juhlia ilmankin. :)
Toki ymmärrän kun kummit ostavat jotain muistoksi noista tilaisuuksista jos näin haluavat, mutta juuri sitä rahan keruuta yms. en allekirjoita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hienoa toimintaa! Eipä tule sun lapsesta väkisinkastettua. Näin sen pitää mennä!

Vierailija
4/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who cares?

Vierailija
5/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minä voin olla sun kaveri. Ei mitään vitun väliä kastatko äpärää, kunhan kakkua tarjoat oli ne sitten ristiäiset tai nimiäiset. Ja tulen paikalle jos jaksan.

Vierailija
6/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka enää kastais? Tollaset homehtuneen maailmankuvan kannattajat joutaakin pois lähipiiristä!

Vierailija
7/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakanuus viittaa jonkinlaiseen uskontoon.

Vierailija
8/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kastaminen on niin vanhanaikaista ja uskonnollista. Mitä lapsi siitä oikeasti hyötyy? Minä en ikimaailmassa suostuisi kastamaan lastani!

Vierailija
9/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat multa! Älä välitä, anna muiden hihhuloida

Vierailija
10/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään emme kastaneet lastamme ja ei mitään väliä mitä muut ajattelevat. Vanhan-aikainen rituaali mielestäni:-)

Vierailija
11/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää olla nimijäiset? Jotain lahjojen vinkumista?

Vierailija
12/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:06"]Pakanuus viittaa jonkinlaiseen uskontoon.
[/quote]
Just niin, esim. wicca tai Karhun kansa.

Vierailija
13/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:13"]

[/quote]

Nimiäiset. 

Ja miksi sitten nimeä juhlitaan ylipäätään? 

Vierailija
14/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:08"]

Mun mielestä kastaminen on niin vanhanaikaista ja uskonnollista. Mitä lapsi siitä oikeasti hyötyy? Minä en ikimaailmassa suostuisi kastamaan lastani!

[/quote]

Totta kai se on uskonnollista, kuten sen on tarkoituskin olla. Ja ei siitä tietenkään ole mitään hyötyä muiden kuin uskonnollisten ihmisten mielestä.

Vierailija
15/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi pitää olla ristiJäiset? Jotain lahjojen vinkumista? Karjalanpiirakat, munavoi ja vaaleanpunainen juustokakku eivät ole kirkon sakramentti, kuten eivät ole myöskään kastelahjat. Vai saiko Johannes Kastaja kahvia juodakseen ja Jeesus kaiverretun kummilusikan?

Vierailija
16/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Olen uskossa oleva kristitty enkä tietenkään ajattele että lapsen kastaminen olisi vanhanaikaista homeista liirumlaarumia. En kuitenkaan ole varma kastattaisinko omaa lastani.

Minusta nimiäiset ovat hieno ja kaunis tilaisuus, vauvan ensimmäinen oma juhla jossa iloitaan uudesta ihmisestä. En näe sitä lahjojen vinkumistilaisuutena enkä usko että kukaan sellaista sen takia järjestäisi.

Kunnioitetaan puolin ja toisin erilaisia ajatusmaailmoja ja  tapoja, ilman turhaa haukkumista ja mielenpahoittamista, eikö :)

Vierailija
17/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla on kysymys. Jos lapsesi teini-iässä tai aikuisena haluaisi kääntyä kristinuskoon (tai johonkin muuhun uskontoon) niin hyväksyisitkö sen?

Vierailija
18/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:13"]

[/quote]

Nimiäiset. 

Ja miksi sitten nimeä juhlitaan ylipäätään? 
[/quote]

Sori auto correct oli eri mieltä. Siis sitä mä kysyn, mitä juhlimista siinä nimessä on?!

Vierailija
19/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:13"] Miks pitää olla nimijäiset? Jotain lahjojen vinkumista? [/quote] Nimiäiset.  Ja miksi sitten nimeä juhlitaan ylipäätään?  [/quote] Sori auto correct oli eri mieltä. Siis sitä mä kysyn, mitä juhlimista siinä nimessä on?!

[/quote]

Mitä juhlimista on seurakuntaan liittämisessä? Kyllä lapsen voi kastaa ilman juhliakin.

Vierailija
20/53 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:13"]

[/quote]

Miksi pitää olla ristiJäiset? Jotain lahjojen vinkumista? Karjalanpiirakat, munavoi ja vaaleanpunainen juustokakku eivät ole kirkon sakramentti, kuten eivät ole myöskään kastelahjat. Vai saiko Johannes Kastaja kahvia juodakseen ja Jeesus kaiverretun kummilusikan?
[/quote]

Kerro sinä miksi pitää järjestää turhia kissanristiäisiä. Mitä juhlimista jossain lapseb kirkkoon pakottamisessa ja nimen antamisessa