miehet, kehuuko puolisonne/vaimonne teitä ikinä?
Juttelin kavereiden kanssa puolisoista ja yksi täräytti, ettei ikinä kehu puolisoaan, koska miehet ärsyttävät häntä niin paljon. Onko tosiaan niin, ettå naiset parisuhteessa vaan lyttäävät miehiään?
N22, sinkku
Kommentit (12)
Aloittajan kaverit taitavat olla nipinnapin teini-iästä selvinneitä ja niitä, jotka puhuvat puolisosta vaikka kyseessä on seurustelukumppani.
Aloittajan yksi kaveri sanoi, että ei kehu puolisoaan ja aloittaja kyselee, lyttäävätkö naiset puolisoitaan parisuhteessa. Mites ne sinun muut kaverit, jotka oli tilanteessa mukana, mitä he sanoi? Ja mitä itse teet, kehutko vai lyttäätkö? N22 taitaa oikeasti olla M52.
Oma vaimo kehuu, jos olen jotenkin kunnostautunut päivän tekemisissä oma-aloitteisesti.
Ulkoisia ominaisuuksia tai luonnetta tms. mikä minussa "itsessään" on, niistä kuule hyvin harvoin kehuja - jos ollenkaan. Välillä toki mietin, olisiko se ihan sama kuka aasi vaimolla on puolisona rehkimässä arjen keskellä. Toki tämäkin voi olla vain yksi vaihe elämässä.
No ei kehu. Sepä se on miehenä ollessa, kun kokoajan viestitään, että on jotenkin B-luokan ihminen.
Miksi naiset muuten kehuvat niin vuolaasti toisia naisia (hiuksia, kynsiä, vaatteita, meikkiä yms. yms.), mutta omasta puolisosta ei voida sanoa kaunista sanaa edes hääpäivänä? Sen miehen kuitenkin samaan aikaan oletetaan kiikuttavan kukkia, hoitavan arkiaskareet ja etenevän uralla, koska se on naiselle status-asia olla menestyneen miehen puoliso.
Kehuu, ja se tuntuu mukavalta.
Kehuu toisinaan ahkeruuttani ja tekemiäni tai saavuttamiani asioita, mutta kehuu myös ulkonäköäni aika ajoin. Tietenkin harvemmin kuin minä hänen, mutta kehuu kyllä, myös spontaanisti.
Kehuja olen saanut myös sksitaidoistani, hän kertoo aina olevansa tyytyväinen sksielämäämme ja iloinen siitä, että olen sängyssä hänen mieleisensä.
Kyllä kehun miestäni, joka päivä useamman kerran. Ja sanon miehelle joka päivä, että hän on rakas. Silittelen myös ohimennen usein ja saatan ostaa jotain pientä lahjaa silloin tällöin häntä ilahduttamaan. Suunnittelen meille välillä myös reissuja, missä mies haluaisi käydä yms.
Meillä mies kehuu tai koskee oma-aloitteisesti hyvin harvoin. Ei suunnittele minun eteeni oikeastaan koskaan mitään. Seksiä meillä on vain minun aloitteestani, mies ei tee ikinä aloitteita.
10v oltu yhdessä, itse kehun lähinnä kivoista teoista, esim kun minä yleensä tee kaikki kotityöt ja jos huomaan että hän on tehnyt jotain niin kiitän, mutta miinuspuolena se, että mies on ruvennut odottamaan että kiitän häntä joka kerta, vaikka ei olla sovittu että kotityöt kuuluu yksin minulle. Hän ei koskaan kiitä kun minä olen siivonnut ja tehnyt muita kotitöitä, koska hän pitää itsestäänselvyytenä että ne muka kuuluvat minulle. Molemmat olemme työttömiä eli hän ei tuo leipää pöytään yhtään sen enempää kuin minäkään. N37
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä.
Sama täällä. Niin pirhanan kiusallista kuin se onkin vastaanottaa kehuja niin kyllä se vaan tuntuu mukavalta.
Kehumisen ja lyttäämisen välillä on aika laaja alue.
Kehu millä tavalla? Lasketaanko positiiviseen, kehuvaan sävyyn puhuminen kehuksi, vai pitääkö kehu olla suora ilmaisu, tyyliin ”oletpa tänään komea!”. Itse käytän harvoin suoria kehuja yhtään keneenkään, mutta keskustelun lomassa puhun positiiviseen ja kannustavaan sävyyn. Kehut ovat rivien välissä. Keskustelemme puolison kanssa paljon.