Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivottu raskaus ja uusi suhde

Vierailija
01.03.2022 |

Tilanteeni on se että olen raskaana ja enintään rv 5. Minulla on uusi mies jonka kanssa tapailtu 6kk ja nyt seurusteltu pari kk. Haluaisin tehdä abortin, mutta pelkään että jos kerron miehelle, niin on toista mieltä. Alkuun sanoi ettei halua lapsia (tyyliin ikinä) mutta mitä pidemmälle meidän juttu on edennyt niin alkanut höpöttää vauvoista ja meidän jälkikasvusta, naimisiin menosta jne.
Olen jopa ajatellut etten tästä edes kerro ja teen vaan abortin.
Pelottaa että tämä suhde kaatuu tähän. Olen rakastunut ja näen tulevaisuuden miehen kanssa mutta minulle riittää (ainakin nyt) yksi lapsi. Mitä pitäisi tehdä?
Ap

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Sinun lapsellasi on ihmisoikeudet oikeus elämään ja terveyteen.

Miten ikinä voisit tehdä lapsenmrhan?

Nyt sinun on aika aikuistua. Synnytä lapsesi ja pidä hänestä hyvää huolta.

Tsemppiä!

Hohhoijaa. Ei mee nää syyllistämiset ihon alle. Yksi lapsi on ja rakas, mutta abortti päätöksen tämän kanssa olen tehnyt jo siinä vaiheessa kun itse hypoteettisesti mietin että jos tulisi tällainen vahinkoraskaus tilanne.

Ap

Miksi sitten ehkäisy ei ole ollut kunnossa? Nyt pakoilet vain vastuuta ja salaat asioita, mietin vain miten lastasi kasvatat. Sori vaan.

Vierailija
42/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ensimmäinen parisuhteeni alkoi samoin, 4kk yhdessäolon jälkeen tein abortin ja mies oli tukenani, viihdyttiin yhdessä vielä 5v. Oltiin tosi nuoria kylläkin, minä 19v ja hän 22v. Että ei se abortti aina tarkoita eroa vaan saattaa jopa lujittaa suhdetta. Mutta päätös on sinun, ap.

Vierailija
44/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tuollaista salata. Iso asia, ja sinun pitäisi se loppuelämä salata. Miksi ihmeessä tekisit itsellesi ja hänelle niin? Se on hänen lapsensa. Aika surullista, jos hän on jo ruvennut elättelemään haaveita lapsesta ja nyt tulee ilmi, että lapsi olisi tulossa, mutta sinä haluat abortin.

Ymmärrän sinunkin tunteesi, minulla on kaksi lasta enkä tahtoisi kolmatta enää. Mutta ei tuolle tilanteelle nyt voi mitään. En usko salailuun.

Mies sanoi alkuun jyrkästi ettei halua lapsia, ei mennä naimisiin eikä ehkä enää seurustellakaan. No puoli vuotta myöhemmin höpöttää vähän väliä naimisiinmenosta, yhteenmuutosta ja jälkikasvusta. En tiedä mikä on totta ja mikä visailua.

Jos tietäisin että olisi kanssani samaa mieltä että abortti paras ratkaisu, niin ei olisi ongelma. Vaan kaikki muut vaihtoehdot huonoja. Jos salaan asian, niin ainakin jatko on täysin omissa käsissäni ja kärsin seuraamukset tai se pelastaa suhteen.

Ap

Jos haluat abortin, teet abortin.

Nyt sinulla on mahdollisuus saada vielä hyvä suhde, eli kerrot asiat. Menee sitten kuten menee.

Jos et kerro, niin sinulla on mahdollisuudet enää huonoon suhteeseen.

Vierailija
45/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kohdussa on elävä ihminen. Sitäkin on aina hyvä miettiä.

Vierailija
46/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi kertoa abortista, se on sun oma asiasi eikö miehellä siihen mitään sananvaltaa kuitenkaan olisi. Abortti on jo itsessään tarpeeksi kurja kokemus, siihen ei tarvi päälle vielä asiasta eri mieltä olevaa ukkoa jolla ei kuitenkaan itsellään ole mitään menetettävää tai vastuuta yhtään mistään.

Vierailija
47/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisin kouluun. Siellä kohdussa on tuossa vaiheessa puolikkaan seesaminsiemenen kokoinen soluista koostuva hiukkanen.

Vierailija
48/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Hohhoijaa. Ei mee nää syyllistämiset ihon alle. Yksi lapsi on ja rakas, mutta abortti päätöksen tämän kanssa olen tehnyt jo siinä vaiheessa kun itse hypoteettisesti mietin että jos tulisi tällainen vahinkoraskaus tilanne.

Ap

Miksi sitten ehkäisy ei ole ollut kunnossa? Nyt pakoilet vain vastuuta ja salaat asioita, mietin vain miten lastasi kasvatat. Sori vaan.

Poistat pikkuisen solukasan sun kehosta -> lapsenmurha :D keksi jtn parempia juttuja, nämä käy vanhaksi. Tiesitkö että maailmassa tehdään tosi monia abortteja ihan joka päivä. Herättääkö se sinussa suuttumuksen tunteita :)?

Vierailija
49/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään lapseni kanssa yksin ja haluaisin tämän suhteen onnistuvan, en ole vuosiin ollut tällä tavalla rakastunut.

Minulla on keskivaikea masennus ja jossain vaiheessa en nähnyt tulevaisuudessa juurikaan toivoa, ajattelin että olen aina yksin. Enkä muutenkaan halua tähän maailmantilanteeseen yhtään enempää kärsijöitä.

Eli pelkään että jos tästä nyt kerron, niin kaikki menee pilalle ja saan taas yhden hylkäämiskokemuksen lisää. Ehkä helpompaa elää oman syyllisyyden ja salaisuuden kanssa.

Ap

Vierailija
50/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan sittenkin uskaltaa kertoa miehelle. Sanoin että vaivaa kun ei olla puhuttu sellaisesta asiasta että jos tulisikin vahinkoraskaus ja miten siihen suhtauduttaisiin. Hän sanoi ettei tässä vaiheessa haluaisi itsekään vauvaa ja että se ois sun keho ja sun päätös, mutta hän haluais kyllä tietää sellaisesta. Eli ehkä uskallan kertoa.

Ap

Vierailija
51/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Ap

Poistat pikkuisen solukasan sun kehosta -> lapsenmurha :D keksi jtn parempia juttuja, nämä käy vanhaksi. Tiesitkö että maailmassa tehdään tosi monia abortteja ihan joka päivä. Herättääkö se sinussa suuttumuksen tunteita :)?

Minä kommentoin vain ehkäisyä, en aborttia. Toki olisi pitänyt kertoa olevansa eri, mutta se nyt jäi. Edelleen kysyn, että jos ei halua lasta, miksi ei ehkäisy ole kunnossa ja opettaako ap lapselleenkin salailun ja vastuun pakoilun jalon taidon.

Vierailija
52/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Ap

Ei ole pikkuinen solukasa se kohdussa kasvava pikkuihminen.

Vierailija
53/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisin kouluun. Siellä kohdussa on tuossa vaiheessa puolikkaan seesaminsiemenen kokoinen soluista koostuva hiukkanen.

Ei siellä mitäån hiukkasta ole, älä nyt viitsi.

Vierailija
54/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kroppa, naisen päätös.

Vierailija
55/55 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kertoisi abortista, vaan hoitaisin sen nyt viipymättä, ilman turhaa riitelystressiä ja ahdistusta miehen kanssa. Sitten kun abortti on tehty, niin voi ottaa lapsiasian puheeksi ja kertoa ettei halua enempää lapsia. Mies saa sen jälkeen tehdä päätöksen, jäädä vai lähteä. Samaa mieltä olen siitä että valheessa eläminen ei pidemmän päälle palvele ketään. Hyvä että sinulla on ystävä, joka voi olla tukena. Muista puhua ystävien tai terapeutin kanssa nämä tapahtumat kunnolla ulos ettei jää kummittelemaan.

Ainoa vaan etten tiedä 100% varmasti ettenkö halua toista lasta tulevaisuudessa. Sitten kun tilanne on vakaa ja voisin luottaa toiseen ja uskoa yhteiseen tulevaisuuteen, niinei se mahdoton ajatus ole. Nyt kaikki on niin alussa, että ei kiitos.

Aivan. No sitten tilanne onkin paljon vaikeampi. Ehkä sitten on viisain kertoa asiasta miehelle, ellet itsekään ole varma.

Olen varma että tämän raskauden en tahdo jatkuvan. Tosin pelottaa se keskeytys, vaikka vääjäämättä onkin edessä.

Ap

Eli mitä sä haet aloituksellasi? Mielipiteitä siitä kerrotko miehelle?

Miehellä on oikeus tietää vaikka päätös on sun. Ei suhdetta rakenneta valheelle. Kerrot miehelle, että olet raskaana ja teet abortin. Sillä se selviää onko suhteenne jatkumassa vai ei. Ota vastuu päätöksistäsi.

Nimenomaan mielipiteitä ja ehkä muiden kokemuksia vastaavista tilanteista. En todellakaan tahtoisi kertoa, jos vaan tietäisin että osaan elää salaisuuden kanssa.

Ap

Ei tuollaisen salaisuuden kanssa pysty rehellisesti elämään. Suhde ei kestä ainakaan salailulla eikä epärehellisyydellä, mutta voi se loppua aborttiinkin. Eli: mitä jää vaihtoehtoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme