Lapsella verta kakan mukana, mitä voi olla?
Ei valita siis mitään vatsakipuja mutta pyyhittäessä näkyy verta paperissa. Ikää lapsella 7 v. Näin on ollut nyt ainakin viikon ajan.
Kommentit (6)
Kirkasta se mun mielestä on ollut ja sitä on ollut siinä paperissa melko vähän. Uloste ei myöskään ole tummaa. Mikä syöpä voi oireilla noin?
Onko ummetusta ollut tai vatsa kovalla? Voi olla pukamia vaan. En usko syövän olevan.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 18:58"]Kirkasta se mun mielestä on ollut ja sitä on ollut siinä paperissa melko vähän. Uloste ei myöskään ole tummaa. Mikä syöpä voi oireilla noin?
[/quote]
Peräsuolen-, sigmasuolen- ja paksusuolensyövät.
Mutta jos pyyhittäessä tullut pikkuisen paperiin niin ehkäpä kyseessä ennemmin haavauma peräaukon suulla.
Ei ole ollut ummetusta eikä vatsakaan kovalla, siksi ihmettelen. ap
Mulla tulee joskus veriviiru paperiin, jos vatsa on ollut kovalla ja kakkaa on saanut puskea ulos kunnolla. Tähän on yleensä auttanut jokin vatsaa pehmittävä ruoka (esim. luumu).
Tällöin veri siis ollut punaisen kirkasta, ei mitenkään valuvaa vaan juurikin pyyhkiessä näkyvää.
Kirkasta vai tummaa verta ja minkä verran?
Syy voi olla melkeinpä mitä tahansa harmittomasta peräaukon/suolen seinämän haavasta syöpään asti. Jods uloste ollut yhtään kovemmalla/kovempaa niin se voi jo nirhaista limakalvon pintaa sisältä päin hieman rikki ja aiheuttaa sen. Kirkas veri parempi juttu kuin tumma.