Johan taas etsitään henkilökohtaista avustajaa :D
"Oletko luonnossa viihtyvä , aktiivisesti kunnostasi huolta pitävä, aikaansaava ja energinen?
Pidät siivoamisesta ja siivoat huolellisesti ja systemaattisesti nurkkia unohtamatta, viihdyt niin sisä- kuin ulkotöissä etkä kaihda retkeilyä luonnossa . Avustettavalla on terveytensä puolesta runsaasti rajoitteita , joten avustajalta edellytetään hyvää muistia ja omaksumiskykyä, huolellisuutta sekä kykyä tarkoin ja jahkailematta noudattaa annettuja ohjeita .
Osaat valmistaa ruokia ilman valmiseineksiä ja tarvittaessa kykenet loihtimaan herkkuja vaativaankin erikoisruokavalioon noudattaen tarkoin annettuja ohjeita ja työtapoja . Olet valmis ripeästi tarttumaan monenkirjaviin tehtäviisi, jotka vaihtelevat avustettavan yleistilan mukaan sisältäen kodinhoidon ja ruoanlaiton lisäksi henkilökohtaista avustamista niin hygieniaan, apuvälineiden käyttöön, omahoitoon kuin asiointiinkin liittyvissä tehtävissä. Apua tarvitaan myös kuntoutuksessa ja ensiaputilanteissa . Et jähmety haasteiden edessä ja osaat omatoimisesti koordinoida tehtäväsi rationaalisesti.
Avustettavan tilan vaatiessa lepoa osaat työskennellä omatoimisesti , hiljaisesti ja häiritsemättä . Siivoat omat jälkesi ja takaat , että lähtiessäsi välineet on palautettu ehjinä ja asianmukaisesti puhdistettuina omille paikoilleen ja koti on kynnysmattoa myöten lähtiessäsi puhtaampi kuin tullessasi.
Työ edellyttää tunnollista ja järjestelmällistä otetta , ripeiden työrutiinien omaksumista sekä kykyä tarkoin noudattaa annettuja ohjeita. Sairaanhoidollinen tai ravitsemusalan koulutus katsotaan eduksi, kuten myös positiivinen asenne , tehokkuus ja huolellisuus . Uintitaitoa ja hyvää peruskuntoa myös tarvitaan (nostaminen , kantaminen). Myös ajokortti on toivottava sekä turvalliset ajotaidot
Avustettavan vaikea-asteisen allergian vuoksi ei avustettavalla voi olla kotieläimiä (koira, kissa, jyrsijät) ja ruokailujen tulee tapahtua työpaikan ulkopuolella ."
https://www.citywork.fi/index.php?c=jobinfo&jid=4382
Kuinkakohan epätoivoinen pitää olla, että uskaltaisi edes hakea tuota paikkaa? Pointsit tuolle firmalle sentään siitä, että uskalsivat jo työpaikkahakemuksen kirjoittaa siihen sävyyn, että avustajakandidaateille selvinnee työn henkinen keveys...
Kommentit (217)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:18"]Mua vähän harmittaa, kun haukutte vammaista ihmistä. Teitä heikompaa.
[/quote]
Ainakin älyllisesti heikompaa, jos nyt näitä diivoja pohditaan.
[/quote]
Ainakin ilmoituksen laatijalla on asennevamma.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 18:17"]Luin sen ilmoituksen ja ei helvetti mikä kauhujen työpaikka! Kuulostaa siltä kuin lupautuisi työskentelemään paholaiselle.
[/quote]
Hahhhaaa ; D
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:31"]Olen aika varma, että ko. ihminen on joku 50-vuotias nainen, jolla on ainakin fibromyalgia, krooninen borrelioosi ja väsymysoireyhtymä, ehkä siihen vielä kilpirauhasjuttuja perään - kaikki nykylääketieteen kiistankohteet, joista on uhriuduttu oikein kunnolla. Hän on ääääääääärimmäisen allerginen, mutta omistaa ainakin 2 koiraa, jotka sattumalta eivät allergisoi - toisin kuin avustajan juotava jukurttijuoma. Miestä ei ole (ylläri :D), eikä oikein ystäviäkään. Aktiivinen kommentoimaan paikallislehdessä ja Facebookissa asuinkuntansa vammaispolitiikkaa, kun kaikkialla on aivan hirveitä oikeusmurhia, ei esim. saa ilmaista taksia ihan koska tahansa, vaan se pitää varata edellisenä päivänä jne.
[/quote]
Huh, olen menestynyt kaikissa työtehtävissä aina erinomaisesti, mutta tuota paikkaa en uskaltaisi edes hakea. Vaatimukset ei varmasti lopu tuohon listaan. Ja jos ei joku asia ole "palautettu ehjänä ja asianmukaisesti puhdistettuna paikalleen, eikä koti ole kynnysmattoa (liekö tässä tarkoitetaan itse työntekijää) myöten puhtaampi kuin kuin tullessa", niin tulisi 3kk karenssi.
Jos vammainen omasta mielestään olisi vammattomana ahkera ja toimelias, hän olisi ilman vammaa todennäköisesti päivät töissä. Ei työtätekevä siivoa tuntitolkulla päivässä, joten miksi avustajan pitäisi?
Jarmi kun tuolla ei ollut sähköpostiosoitetta, johon laittaa hakemusta. Olisin nimittäin laittanut sinne pienen realitytsekkauksen ja vinkannut tästä ketjusta.
Kylmät väreet tuli tuosta ihmisestä. Alan kyllä mieluummin vaikka suomalaiseksi thai-hierojaksi kuin koen tuollaista alistamista.
Ja sitten vielä joku kehtaa sanoa, että on se kumma kun työ ei kelpaa työttömille. Kyllä Suomessa valitettavasti on liikaa niitä töitä, joissa vaatimukset ovat ihan ufoluokkaa. Ei niihin vaatimuksiin kukaan yllä.
En voinut ruveta isälleni avustajaksi, koska sen pitää olla vieras ihminen. Näin kuulemma tuetaan avustettavan itsenäisyyttä ja omatoimisuutta paremmin. Eli tarkoitus on tosiaankin tehdä avustettavan kanssa mahdollisimman paljon yhdessä.
Jos avustettava ei kykene mihinkään, silloinkin avustaja on nimenomaan HENKILÖKOHTAINEN avustaja, ei perheen kotipiika.
Olen monasti sanonut, että olisi paras kaikille osapuolille jos vammaisia ei lainkaan olisi.
Ahdistava ilmapiiri nykyään maailmassa, ja sitä tämäkin keskustelu henkii.
Ongelmat ovat moninaisia ja todellisia, ja positiivisuutta ei mitenkään tunnu löytyvän ratkomaan asioita.
Menee motivaatio toimia HYVÄNÄ työnantajana!
Olen kouluttautunut henkilökohtaiseksi avustajaksi (koulunkäyntiavustajaksi mutta yksi osio on tuo), valmistumisesta asti, viitisentoista vuotta sitten, olen kuitenkin ollut ihan muissa hommissa. ja ilmeisen hyvä niin :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:58"]
Olen kouluttautunut henkilökohtaiseksi avustajaksi (koulunkäyntiavustajaksi mutta yksi osio on tuo), valmistumisesta asti, viitisentoista vuotta sitten, olen kuitenkin ollut ihan muissa hommissa. ja ilmeisen hyvä niin :)
[/quote]
Tämä oli mulle ihan uutta infoa, että siihen on olemassa jotain koulutuksiakin :o
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:58"]
[/quote]
Tämä oli mulle ihan uutta infoa, että siihen on olemassa jotain koulutuksiakin :o
[/quote]On toki :)
" koti on kynnysmattoa myöten lähtiessäsi puhtaampi kuin tullessasi."
Hahah! :D Rupesin äänen nauramaan!
Kuvittelenko vain, vai onko tästä ketjusta poistettu viestejä...?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:57"]
Kuvittelenko vain, vai onko tästä ketjusta poistettu viestejä...?
[/quote]Et kuvittele. Viisi viestiä on poistettu. Katsoin alusta asti viestien numerot niin huomasin.
Meniskö joku vittuillakseebnhaastatteluun katsomaan? :D
Ne vammaisethan ovat suoraan sen avustajan työnantajia, joten tasan tarkkaan saavat määrätä myös, mitä tehdään.
.
Ei se niin mene, että työntekijä päättää, mitä töissä itse haluaa tehdä.
Joo, nykyäänhän se vammainen on itse työnantaja, joka palkkaa itselleen työntekijän.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:31"]Olen aika varma, että ko. ihminen on joku 50-vuotias nainen, jolla on ainakin fibromyalgia, krooninen borrelioosi ja väsymysoireyhtymä, ehkä siihen vielä kilpirauhasjuttuja perään - kaikki nykylääketieteen kiistankohteet, joista on uhriuduttu oikein kunnolla. Hän on ääääääääärimmäisen allerginen, mutta omistaa ainakin 2 koiraa, jotka sattumalta eivät allergisoi - toisin kuin avustajan juotava jukurttijuoma. Miestä ei ole (ylläri :D), eikä oikein ystäviäkään. Aktiivinen kommentoimaan paikallislehdessä ja Facebookissa asuinkuntansa vammaispolitiikkaa, kun kaikkialla on aivan hirveitä oikeusmurhia, ei esim. saa ilmaista taksia ihan koska tahansa, vaan se pitää varata edellisenä päivänä jne.
[/quote]
:D