Suositelkaa hyvää punkkua
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:06"]
Otan vähän takaisin tuosta duriuksesta. Karahvin pohjalle oli jäänyt vielä lasillinen viiniä jota en edes ajatellut juoda, mutta maistoin vielä ja nyt se kusinen haju/maku on poissa, mutta ilmaamista ja odottelua mennyt 3 tuntia, että ei voi ihan seurustelu viiniksi suositella.
Nyt annan arvosanaksi 4/5
-ap
[/quote]Käy seurusteluviiniksi kun avaa pullon ajoissa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 16:38"]
Valpolicella Ripasso
tosi hyvää
[/quote]
Hmm.. ostelin Valpolicella, mutta sitten yksi Valpolicella maistui kuselle. Siinä oli pistävä kusenhajuinen maku ja yökötti edes juoda sellaista. En vain muista mikä Valpolicella, joten olen nyt vähän loukussa. Pitäisi ehkä ostaa niitä jokaista ja erotella se huono viini, tai sitten vika oli siinä pullossa, ehkä korkkivikainen?
[/quote]
Mies osti meille tuota, punkkuna (oon nyt sekaisin oliko sitä myös valkkarina, anteeksi turha huomautus, jos ei oo) ja se oli korkki-korkkinen. En muista etskaa... Se vain oli tosi hyvää, kuulemma 11-12 e (jos mies muistaa oikein...)
[/quote]
Juu Valpolicellaa löytyy tietenkin useita. Itse tutustuin kyseiseen viiniin joskus häissä. Sen jälkeen tullut maisteltua useita eri Valpolicelloja, kunnes joku niistä oli sitten epämiellyttävä tuttavuus.. saattoi olla tomasso, mutta en ole aivan varma.
[/quote]
Okei :) Itse olen viimeistä ihan pihalla, tunnistan hyvän, kun maku osuu kohdilleen ;) mutta varmaan se sit oli just toi Ripasso, jos niitä ei enää ole useampia.
[/quote]
Onhan niitä toki useampiakin. Löytyy ihan ylähyllyltäkin vähän laadukkaampia.
Ripassoa olen kyllä juonut.. nyt vain häiritsee mikä on se epämiellyttävä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:06"]
Otan vähän takaisin tuosta duriuksesta. Karahvin pohjalle oli jäänyt vielä lasillinen viiniä jota en edes ajatellut juoda, mutta maistoin vielä ja nyt se kusinen haju/maku on poissa, mutta ilmaamista ja odottelua mennyt 3 tuntia, että ei voi ihan seurustelu viiniksi suositella.
Nyt annan arvosanaksi 4/5
-ap
[/quote]Käy seurusteluviiniksi kun avaa pullon ajoissa.
[/quote]
ihana ;)
Hewitsonilla on hyviä ei-eurooppalaisia punkkuja kuten Miss Harry, Baby Bush ja sitten se uusi, ihana ja maukas! Nimeä en nyt muista Le-jotakin! H:n viinit on marjaisia ja täyteläisiä, omalla tavallaan todella helppoja oppia.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:25"]
Hewitsonilla on hyviä ei-eurooppalaisia punkkuja kuten Miss Harry, Baby Bush ja sitten se uusi, ihana ja maukas! Nimeä en nyt muista Le-jotakin! H:n viinit on marjaisia ja täyteläisiä, omalla tavallaan todella helppoja oppia.
[/quote]
Ok, maistan joku kerta. Kiitos vinkistä. Jos muistat Le-jotakinin niin heitä viestillä ;)
Valpolicella on viinialue, ja ripasso viinityyppi. Niitä on kymmeniä.