Missä vika kun kaikista rintaliiveistä tulee kaaret ulos?
Olen kokeillut kalliita ja halpoja. Aina sama juttu.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:25"]
Mulla tulee aina kaikista, halvoista ja kalliista. Mitä enemmän kokoa on tullut sitä useammin kaarituet tulee edestä ulos. Minä niitä sitten aina käsin ompelen takaisin.
Nykyään tilaan liivini Bravissimolta, kun suomessa ei ole enää kokoja. Nuo liivit kestää mulla useamman kuukauden ennen kun kaarituet tulee läpi.
[/quote]
Tarkista kokosi.
http://www.brasizecalculator.tk
[/quote]
Koska oli niin hienosti erilaisia mittoja niin jopa kokeilin tuota! Käytän kokoa 34J/JJ ja tuon laskurin mukaan kokoni on 34JJ. Eli ei koossa vikaa. Usko mua, suuret rinnat rasittaa liivejä enemmän ja siksi kaarituet sieltä tulee vaikka liivit oikeaa kokoa olisikin.
[/quote]
Minä en ole havainnut tuota ongelmaa, vaikka olenkin suuririntainen. Käytän vain englantilaisia liivejä, useimmiten Primaveran. Pesen pesupussissa, aina.
Tosin yksistä liiveistäni tuli kaarituki ulos, mutta ne olivatkin sellaiset ikivanhat liivit, joita käytän vain siivotessani:) Ja muistaakseni ne olivat jotain muuta kuin englantilaiset.
Syyveikkaukseni:
a) Liivit ovat vääränkokoiset
b) Liivit ovat oikeankokoiset, mutta vääränmalliset
c) Liivit eivät oikeasti ole riittävän laadukkaat
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:34"]
Ne on syytä vaihtaa siinä vaiheessa ne liivit. Itse vaihdan noin 2 kertaa vuodessa koko liivirepertuaarini. Minulla on noin 5-6 liivit, joita käytän. Hikiset, venyneet, ahtaat ja pinttyneet liivit on oksetus.
[/quote]
Niin varmaan olisi, mutta esim omat liivini maksaa joka kerta sen n.50€/kpl Ostan puolen vuoden välein kahdet liivit ja silti mun liiveistä ehtii kaarituet lähteä. Kun liivit on muuten täysin kunnossa, ei ole venyneet tai vanuneet tms niin kyllä mä vaan korjaan niitä vanhoja.
[/quote]
Mun liivit maksaa lähemmäs satasen kappale. Ei ole kaarituet lähteneet pois paikoiltaan.
Liivien käyttöikää voi pitkittää pesemällä päivittäin käsin erittäin miedolla nestesaippualla, kevyesti puristellen. Kannattaa,jos on kalliit liivit.
Pesun jälkeen kannattaa venyttää kaarituen ontelo tai mikä se sitten onkaan.
Ompeleet ei ole tarpeeksi vahvoja ja halvemmissa kangas on liian harvaan kudottua.
Väärä koko? Pesupussissa säilyvät paremmin ehjinä.
Voi olla väärä kokokin syynä. Kaaren pitäisi asettua tukevasti kehoa vasten eikä olla jossain muualla.
Mikä koko? Kokeile Triumph Lady Form Minimizereita. Basic-liivit, joissa hyvä hinta-laatusuhde, eivätkä ole edes kalliimmasta päästä.
Mulla tulee aina kaikista, halvoista ja kalliista. Mitä enemmän kokoa on tullut sitä useammin kaarituet tulee edestä ulos. Minä niitä sitten aina käsin ompelen takaisin.
Nykyään tilaan liivini Bravissimolta, kun suomessa ei ole enää kokoja. Nuo liivit kestää mulla useamman kuukauden ennen kun kaarituet tulee läpi.
Ei mulla vaa tuu vaik käytän halpisliivei
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:24"]
Väärä koko? Pesupussissa säilyvät paremmin ehjinä.
[/quote]
En sitten tiedä perus kauppojen liiveistä, mutta normaalisti liivejä ei saa pestää koneessa vaan vaativat käsipesun. Ja tosiaan jos välttämättä koneessa haluaa liivinsä pilata niin kannattaa tosiaan sitten laittaa edes pesupussiin ja hienopesulle. Ja EI HUUHTELUAINETTA.
Pesupussi, käsinpesuohjelma korkeintaan 30 astetta, nestemäinen pesuaine.
Mulla ei tullut nuorempana, mutta kun rinnat on nykyään isot ja liiveiltä vaatii tukea siksi enemmän niin nyt kaarituet tulee liiveistä.
Minä käytän sloggi liivejä, pesen koneessa pussissa, monta vuotta voi käyttää, ei ole tullut läpi, siis useat liivit käytössä, tosi pitkään kestää.
[/quote]
Tarkista kokosi.
Ne on syytä vaihtaa siinä vaiheessa ne liivit. Itse vaihdan noin 2 kertaa vuodessa koko liivirepertuaarini. Minulla on noin 5-6 liivit, joita käytän.
Hikiset, venyneet, ahtaat ja pinttyneet liivit on oksetus.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:29"]
[/quote]
Tarkista kokosi.
http://www.brasizecalculator.tk
[/quote]
Koska oli niin hienosti erilaisia mittoja niin jopa kokeilin tuota! Käytän kokoa 34J/JJ ja tuon laskurin mukaan kokoni on 34JJ. Eli ei koossa vikaa. Usko mua, suuret rinnat rasittaa liivejä enemmän ja siksi kaarituet sieltä tulee vaikka liivit oikeaa kokoa olisikin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:34"]
Ne on syytä vaihtaa siinä vaiheessa ne liivit. Itse vaihdan noin 2 kertaa vuodessa koko liivirepertuaarini. Minulla on noin 5-6 liivit, joita käytän. Hikiset, venyneet, ahtaat ja pinttyneet liivit on oksetus.
[/quote]
Niin varmaan olisi, mutta esim omat liivini maksaa joka kerta sen n.50€/kpl Ostan puolen vuoden välein kahdet liivit ja silti mun liiveistä ehtii kaarituet lähteä. Kun liivit on muuten täysin kunnossa, ei ole venyneet tai vanuneet tms niin kyllä mä vaan korjaan niitä vanhoja.
Liivit hajoo kun on liian isot tissit.
Vanhat liivit, väärä koko, huono materiaali?
Ihan sama onko rinnat isot tai pienet. Kun se kaarituen pää on metallia ja se hankaa kangasta vastaan, pitäisi kankaan olla jotain hiilikuitua tai kevlaria, ettei se tulisi siitä läpi.
Oma kokemus on A ja B kupeista. Halpisliiveissä harvemmin ehtii tulla, kun niihin kyllästyy ja ostaa uudet. Kalliimmissa liiveissä ne tulee jossain vaiheessa läpi, vaikka ei olisi vielä vanhat.