Mies haluaa lapsen?! Olen vasta 23v!!!!
Miehellä lapsi entuudestaan, hän mua 10v vanhempi. On puhunut lasten hankinnasta jo kauan, "sitten joskus". Äsken ennen töihin lähtöä sanoi että haluaiskin mennä naimisiin NYT, ja aloittaa lapsen yrittämisen.
Mitä helkkaria??
Kommentit (96)
No kyllä se kotihoidon tuki on työssäkäyvälle ihan sama kuin opiskelijallekin..
Ap kuulostaa fiksulta ihmiseltä, täällä vaan on mammoilla herneet nenässä kun joku ei eläkään heidän näkemystensä mukaisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:00"]ap, etkö ymmärtänyt tuota pointtia tuossa kirjoituksessa, jossa oli miehestä joka otti ja lähti..Luulen, että kirjoittaja tarkoitti miehen lähteneen siksi, että suht vanhana perhe-elämä voi ollakin sitten helevetin raskasta ja mies lähti..
[/quote]
Olen kuitenkin ymmärtänyt että nuorena lapsen tehneet eroavat todennäköisemmin. Mitään tutkimustietoa minulla ei ole tähän laittaa, mutta näin olen ymmärtänyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:00"]
ap, etkö ymmärtänyt tuota pointtia tuossa kirjoituksessa, jossa oli miehestä joka otti ja lähti..Luulen, että kirjoittaja tarkoitti miehen lähteneen siksi, että suht vanhana perhe-elämä voi ollakin sitten helevetin raskasta ja mies lähti..
[/quote]
No voi helvetti, on se raskasta naisellekin. Käsittämätöntä tuo joidenkin miesten paapominen, jos on munaton äijä niin kyllä se perheensä voi jättää yhtä hyvin 20- kuin 60-vuotiaanakin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:01"]No kyllä se kotihoidon tuki on työssäkäyvälle ihan sama kuin opiskelijallekin..
[/quote]
Vanhempainraha, mahdollisesti jo kertyneet säästöt.. Ei hyvää päivää.
Mun o. Kyllä pakko sanoa että näiden viestien perusteella ap on tämän ketjun paras vanhempi, vaikkei ole vielä edes äiti. Huomaa että lähes kaikki ketjuun kirjoittaneet äidit ovat näitä "kyllä elämä kantaa"-tyyppejä, joiden lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa typeryydestä ja naiiviudesta. Fakta on se että parikymppisellä on kasvu kesken - se ei tarkoita etteikö voisi olla hyvä vanhempi. Mutta tuo asenne että ap on itsekäs on juurikin niin lapsellinen näkemys kuin vain voi olla - säälin tuollaisen vanhemman (iästä riippumatta) lapsia.
Älä ap tee lasta miehen mieliksi! Olen itse 24 enkä voisi kuvitella itseäni äitinä kymmeneen vuoteen, ehkä en ikinä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:56"]Miksi tuhlaat aikaasi ihan eri elämänvaihetta elävään kumppaniin? [/quote] No luulin et ollaan samassa elämänvaiheessa, kun mieskin on puhunut samaan tapaan avioliitosta ja lapsesta "sitten joskus". Meillähän sitäpaitsi on jo lapsi, (miehellä on) johon keskittyä ensin. Mulla ja miehellä kummallakin ainakin 10v hedelmällistä ikää, mikä kiire? Ap
[/quote]
Jos et halua lasta, niin älä sitä miehen takia tee. Olen kuitenkin sitä mieltä, että parisuhteessa pitää ottaa molempien toiveet huomioon tai ainakin keskustella asiat selviksi. Ehkä miestä ei kiinnosta venailla 10 vuotta. Yrittäkää päästä johonkin kompromissiin tai erotkaa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:00"]ap, etkö ymmärtänyt tuota pointtia tuossa kirjoituksessa, jossa oli miehestä joka otti ja lähti..Luulen, että kirjoittaja tarkoitti miehen lähteneen siksi, että suht vanhana perhe-elämä voi ollakin sitten helevetin raskasta ja mies lähti..
[/quote]
Siinähän oli tosin muitakin kuormittavia tekijöitä: lapsettomuus, adoptio....?
Kannattaa sanoa jollekin tutulle, jolla on vauva, että hän voi tuoda vauvan miehellesi hoitoon, koska tämä niin haluaa hoitaa vauvaa. Menette sitten kaverisi kanssa kahdestaan viihteelle.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:56"]Miksi tuhlaat aikaasi ihan eri elämänvaihetta elävään kumppaniin? [/quote] No luulin et ollaan samassa elämänvaiheessa, kun mieskin on puhunut samaan tapaan avioliitosta ja lapsesta "sitten joskus". Meillähän sitäpaitsi on jo lapsi, (miehellä on) johon keskittyä ensin. Mulla ja miehellä kummallakin ainakin 10v hedelmällistä ikää, mikä kiire? Ap
[/quote]
Jos et halua lasta, niin älä sitä miehen takia tee. Olen kuitenkin sitä mieltä, että parisuhteessa pitää ottaa molempien toiveet huomioon tai ainakin keskustella asiat selviksi. Ehkä miestä ei kiinnosta venailla 10 vuotta. Yrittäkää päästä johonkin kompromissiin tai erotkaa.
[/quote]
Näin teemmä. Minäkin lähden nyt paiskimaan töitä, kiitos kaikille vastauksista ja mukavaa loppukesää! :-)
Huhhuh.. itse olen 25v ja haluaisin jo todella paljon tehä lapsia, mutta silti tuntuu että ei SAA tehdä vielä, kun se on sitte loppuelämän "riesa". Pitäisi ensin tehdä kaikkia semmosia asioita mitä ei voi sitten lapsen kanssa tehdä. Paitsi tuntuu että kaikki on jo koettu ja tehty.. tiedä sitten. :D
Itse olin 24 kun sain lapsen. Mutta jos tunnet olevasi viellä liian nuori sano se suoraan miehelle. Mulla 11v vanhempi mies antoi ehdon että hän ei suostu tekee lapsia yli 40 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:58"]Ootko ap jotenkin tyhmä..tuo aloitus on ihan ok, mutta nuo jatkoviestit ovat kyllä jotain ihan muuta..
[/quote]
Musta kait tuntuu että ap on tämän ketjun vastuullisin aikuinen :D