Mies haluaa lapsen?! Olen vasta 23v!!!!
Miehellä lapsi entuudestaan, hän mua 10v vanhempi. On puhunut lasten hankinnasta jo kauan, "sitten joskus". Äsken ennen töihin lähtöä sanoi että haluaiskin mennä naimisiin NYT, ja aloittaa lapsen yrittämisen.
Mitä helkkaria??
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:58"]Henkinen ikä on se mikä merkkaa, mä oon 27 ja oon ollu jo muutaman vuoden valmis äidiksi. Mies on 24 ja ilmoitti vuoden taitteessa että haluaa lapsia ja nyt odotamme esikoista. Kumpikaan meistä ei koe olevansa liian nuori, ollaan eletty maukasta elämää ennen kuin tapasimme 5 vuotta sitten joten ei koeta että jäädään mistään paitsi.
Sinun tapauksessasi taas, mielestäni sinulla on liian vanha mies henkiseen ikääsi nähden. Tietysti tuon ikäinen mies jolla on tulevaisuuden haaveita haluaisi alkaa niitä toteuttelemaan. Sinun taas ei missään nimessä kannata hankkia lapsia jos olet tuota mieltä, et ole valmis henkisesti (fyysisesti olet loistavassa iässä). Erotkaa niin mies pääsee naimisiin ja saa vielä niitä lapsia, sinä taas voit tehdä mitä tykkäät kunnes koet olevasi valmis asettumaan.
[/quote]
Voi hitto, tää on niikuin jonkun yläastelaisen kynästä.
Pakko kysyy että luitko esimerkiksi sitä mitä ap kirjoitti lapsipuolestaan? Että lapsipuoli oireilee kun äitiä kiinnostaa vain uusi perhe.
Miksi sellaiseen yhtälöön pitäisi vielä apnkin saada lapsia? Miksei voi odottaa? Se kun olisi jo olemassa olevan lapsen etu?
Vai onko ap sinusta ihan penikka kun miettii näitä asioita?
Ehkä tämän henkisen iän pitäisi vielä kasvaa pari vuotta. Käydä vaikka tekemässä afrikassa vapaaehtoistyötä jos ei muuten tajua.
Mikä miehen motiivi on saada lapsia? Ajattelee, että ap vaihtaa nuorempaan mieheen myöhemmin ja haluaa sitouttaa ap:n itseensä? Vai se, että haluaa elää tiivistä perhe-elämää ap:n kanssa?
Nämä nuorehkona lapset saaneet ovat varmaan vähän eri tilanteessa kuin aloittaja? Minä myös olen 23 v, enkä voisi edes kuvitella hankkivani lapsia pitkiin aikoihin. Opiskelutkin ihan alussa vasta.
Älä tee sitä samaa virhettä kuin minä. Elä elämääsi, tutustu itseesi, hanki kokemuksia. Voi olla, että se oikea mieskään ei ole vielä osunut kohdalle.
En osannut sanoa miehelle muuta kuin että tuli nyt vähän turhan äkkiä tämä. Todellakaan halua lasta juuri nyt! Toi miehen edellisen suhteen lapsi riittää kyllä toistaiseksi, kiitos..
Ap
Sitten mies saa kuunnella samaa stooria vielä kymmenen vuotta kunnes olet niin vanha "ettet voi" saada lapsia enää. Sitten miestä vituttaa miksi ei heti vaihtanut parempaan naiseen.
No sitten et ala mihinkään lastentekopuuhiin. Kauan olette olleet yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:51"]Sitten mies saa kuunnella samaa stooria vielä kymmenen vuotta kunnes olet niin vanha "ettet voi" saada lapsia enää. Sitten miestä vituttaa miksi ei heti vaihtanut parempaan naiseen.
[/quote]
No kyllä mä sit tekisin jos mulla olisi opinnot purkissa ja vakkarityö. Kyllä myös mäen että mun lapseni etu on syntyä äidille jolla on hieman enempi elämänkokemusta kuin mulla. Musta vanhemmuus on paljon muutakin kuin puhtaita vaatteita ja ruoka pöydässä.
Ap
Miksi tuhlaat aikaasi ihan eri elämänvaihetta elävään kumppaniin?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:52"]No sitten et ala mihinkään lastentekopuuhiin. Kauan olette olleet yhdessä?
[/quote]
3v. En tekis lasta ikinä avioliiton ulkopuolelle! Ap
Minusta on hauskaa, että koet olevasi "vasta 23v" ja liian nuori avio- ja perhe-elämään. Itse olen vuoden vanhempi ja nimenomaan odottelen koska mies olisi valmis menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia, kun minäkin olen "jo 24v". :D
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:56"]Miksi tuhlaat aikaasi ihan eri elämänvaihetta elävään kumppaniin?
[/quote]
No luulin et ollaan samassa elämänvaiheessa, kun mieskin on puhunut samaan tapaan avioliitosta ja lapsesta "sitten joskus". Meillähän sitäpaitsi on jo lapsi, (miehellä on) johon keskittyä ensin. Mulla ja miehellä kummallakin ainakin 10v hedelmällistä ikää, mikä kiire? Ap
Älä anna miehen painostaa, et selvästikään ole vielä valmis eivätkä naimisiinmeno ja lapsenteko ole sinulle vielä ajankohtaisia. Elä omaa elämääsi ja jos mies ei sitä hyväksy, niin mies vaihtoon.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:59"]Minusta on hauskaa, että koet olevasi "vasta 23v" ja liian nuori avio- ja perhe-elämään. Itse olen vuoden vanhempi ja nimenomaan odottelen koska mies olisi valmis menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia, kun minäkin olen "jo 24v". :D
[/quote]
Niin me ihmiset ollaan erilaisia. Ja niin sen kuuluukin olla! Mä vaan itse koen ettei mulla ole tarpeeksi henkistä pääomaa lapsen kasvatuksern - huomaan sen ollessani miehen lapsen kanssa. Toki koen olevani kohtalainen "äitipuoli", mutta voisin olla paljon parempikin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:04"]Älä anna miehen painostaa, et selvästikään ole vielä valmis eivätkä naimisiinmeno ja lapsenteko ole sinulle vielä ajankohtaisia. Elä omaa elämääsi ja jos mies ei sitä hyväksy, niin mies vaihtoon.
[/quote]
Näin kai se on tehtävä! Ap
Miehen lapsi on sua 10 vuotta vanhempi?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:56"]Miksi tuhlaat aikaasi ihan eri elämänvaihetta elävään kumppaniin? [/quote] No luulin et ollaan samassa elämänvaiheessa, kun mieskin on puhunut samaan tapaan avioliitosta ja lapsesta "sitten joskus". Meillähän sitäpaitsi on jo lapsi, (miehellä on) johon keskittyä ensin. Mulla ja miehellä kummallakin ainakin 10v hedelmällistä ikää, mikä kiire? Ap
[/quote]
Sä voit löytää samassa elämänvaiheessa olevan kymmenen vuotaa vanhemmasta miehestä, mutta et kyllä sellaisesta joka on jo isä!
Miksei sulle kelpaa omanikäinen poikaystävä? Missä olette edes alunperin tavanneet?
Meillä mies halusi lasta jo 20 vuotiaana. Hän jaksoi odottaa kuusi vuotta, kun mä olin valmis ajatukselle.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:43"]Miksi seurustelut 10 vuotta vanhemman miehen kanssa? Tottakai tuon ikäset miehet monet haluaa jo lapsia ja mennä naimisiin.
[/quote]
No varmaan ap ihan tarkoituksella pokas 10v vanhemman :D
Miksi sä oot sun miehen kanssa? Kerro kerro!