Laitoinpa Fidan kautta kympin Ukrainaan
Kovin ovat väsyneen ja itkuisen näköisiä nuo lapset, jotka tajuavat että isäänkin pitää mennä rintamalle. Kaikki lähtijät eivät pääse edes yhden työvuoron aikana näkemään junaa.
Kyllä tämä on humanitaarinen katastrofi kohta ja sitten jossitellaan kun mitään ei tajuttu tehdä.
Kommentit (130)
Kyllä nuo isotkin järjestöt keräävät rahaa, mutta sitten itse päättävät miten toimivat.
Thaimaan tsunamin uhreille kerättiin hirveät summat. Siitähän oli dokumentti tv:ssä ettei varoja oltu käytetty vielä vuoden päästä. Vedottiin hätään, ruoan puutteeseen ja kulkutauteihin, jotta ihmiset lahjoittivat rahaa. Missä rahat nyt? Jos nuo rahat on Thaimaan hyväksi käytetty niin ei ne menneet kuitenkaan siihen akuuttiin hätään mihin vedottiin tv:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon ulkomanavun kautta koen ainakin itse luotettavammaksi avustaa, suurin osa avustuksesta menee perille kohteeseen.
Niinpä niin, kirkolla ei ole mitään tarvetta kattaa omia kulujaan lahjoitusrahoista?
Niin?
Eipä mikään avustustoiminta kauaa pyörisi, jos "kaikki kulut" pitäisi avustajien itse maksaa tyhjästä .
Organisaatiot millä on jo toimivat rutiinit ovat yleensä paljon kustannustehokkaampia kuin se sinällään hieno tempaus, että vuokrataan paku
Höpönassu, suomen rahankeräyslaki sanoo et vähintään 60% mentävä kohteeseen . Kuka hullu pistää enemmän kuin laki sanoo? Mutta mieti.... lahjoitetaan 1 000 000. 600 000 kohteeseen, mihin menee 400 000? Aika kova hinta vapaaehtois kerääjien käytöstä. ILMAISTEN. 10€ tai 20 € näpertely eriasia. Laita asiat oikeaan perspektiiviin niin alkaa näyttää aika karulta.
Taidat olla itse asioista tietämätön aika höpönassu - tai sitten vain provokaattori.
Itse asiassa on kerääjiä, jotka käyttävät yli 85 % keräyksistään itse avustustoimintaan.
Lahjoitin 100 e Ukrainaan siitä tuli tosi hyvä fiilis 💪
Kirkon ulkomaanavulle lahjoitetusta eurosta 11 senttiä menee kiinteisiin kuluihin ja 89 senttiä avustuksiin
Mä laitoin ekana eteentulevaan keräykseen, joka oli 25.2. Mesenaatin kautta miettimättä yhtään koska luotan Mesenaatin perustajaan.Tuki näytti menevän Kirkon ulkomaanavun kautta ja olin tyytyväinen siksi, että nyt kuulemma kantsii fyrkkaa työntää sellaisiin järjestöihin, joilla on jo toiminta vauhdissa siellä.Tarkasta vähintään keräyslupa kun lahjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo isotkin järjestöt keräävät rahaa, mutta sitten itse päättävät miten toimivat.
Thaimaan tsunamin uhreille kerättiin hirveät summat. Siitähän oli dokumentti tv:ssä ettei varoja oltu käytetty vielä vuoden päästä. Vedottiin hätään, ruoan puutteeseen ja kulkutauteihin, jotta ihmiset lahjoittivat rahaa. Missä rahat nyt? Jos nuo rahat on Thaimaan hyväksi käytetty niin ei ne menneet kuitenkaan siihen akuuttiin hätään mihin vedottiin tv:ssä.
Kannattaa nyt muistaa, että ihan thaimaalaisia lapsia jäi paljon orvoiksi. Ne rahat ovat menneet orpokoteihin ja lasten aikuisiksi kasvattamiseen. Heillä ei ole ollut muuta perhettä kuin orvot. Sen lisäksi siellä ei ole samanlaista sosiaalihuoltoa kuin Suomessa, joka sentään maksaisi sängyn omilleen muuttavalle tulottomalle.
Vierailija kirjoitti:
Muita?
laitan muualle rahaa luotiliiveihin ja/tai droneihin
Minulla on onneksi hyvin asiat taloudellisesti, siitä kiitollisena laitoin tonnin UNICEFille'
(ja niille, jotka alkavat laskea ja märistä, paljonko menee hallintoon yms : ei kiinnosta, pitää hyvää tekevienkin jostain elää, muustakin kuin hyvästä mielestä)
Moi!Hei samat tyypit, jotka antavat nyt rahaa tähän kriisiin voivat olla myös Suomen vähävaraisten lasten ja nuorten harrastuksiin rahaa laittavia.Mä oon sellanen tyyppi eikä se mua auta mitenkään, että kerron sen tässä.Enkä edes muistanu enää sitä.Mun omat lapset on jo omillaan ja korona-aikaan en tuhlannu.On mun omaa tyhmyyttä, jos nyt annan rahaa kärsiville tuolla, siellä on alussa olevia elämiä uhanalaisina.Mä oon jo elänyt.Tehny töitä, rakastanu, saanu lapsii-jos nyt en saa omaa bunkkeria paettua ulkomaille mikäli meillekin tulee sama ahdinko, onko se kauhea menetys isossa mittakaavassa.Ei oo.Kannustan lahjottamaan jonkunverran ja kannustan lahjoittamaan paljon empatiaa ja rakkautta nyt lähipiirille.Kun ihmisen asuinsijoja pistetään paskaksi ja ihmisiä tapetaan, meidän kaikkien perusturvallisuus järkkyy-jokaisen.Ole hyvä itsellesi ja muille.Että jonain aamuna voitas herätä vähemmän synkkään maailmaan
Vapaa maa, niin että voit milloin tahansa perustaa sellaisen luotettavan järjestön joka välittää kaikki lyhentämättömästi tarvitseville ja vieläpä sillä tavoin todisteellisesti että tuo sinun järjestösi itse jakaa avun, vähentämättä omia kustannuksiaan.