Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoinpa Fidan kautta kympin Ukrainaan

Vierailija
28.02.2022 |

Kovin ovat väsyneen ja itkuisen näköisiä nuo lapset, jotka tajuavat että isäänkin pitää mennä rintamalle. Kaikki lähtijät eivät pääse edes yhden työvuoron aikana näkemään junaa.

Kyllä tämä on humanitaarinen katastrofi kohta ja sitten jossitellaan kun mitään ei tajuttu tehdä.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä summia pitää hehkuttaa. Pitäkää omana tietona että saatte itsekin siitä jonkun hyödyn.

No en nyt pitäisi pahana jos summiakin kertoo kunhan tekee sen nimettömänä. Kultakin summa tilanteensa ja tuntemustensa mukaan.

Vierailija
102/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon ulkomanavun kautta koen ainakin itse luotettavammaksi avustaa, suurin osa avustuksesta menee perille kohteeseen.

Niinpä niin, kirkolla ei ole mitään tarvetta kattaa omia kulujaan lahjoitusrahoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli uutinen jossa sanottiin että rahat voivat mennä vääriin käsiin :D

Joo, oli Nordealla tietoa että on jo huijausta liikkeellä kerätä Ukrainan varjolla petollisesti rahaa. Voiko ihminen enää paljoa halveksittavamman petoksellisesti käyttäytyä???

Käyttäkää vain tunnettuja ja luotettavia kanavia.

Lampaat elättää huijareita. Ei siellä sellaista hätää ole. Saahan sitä rummuttaa.

Vierailija
104/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fidalla toimii venäläisiä huijareita ääliö

Vierailija
105/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jäänyt työttömäksi ja minultakin liikesi 5x tuo summa, enkä pidä itseäni pyhimyksenä. Olemme kaikki etuoikeutettuja. Kunpa voisi tehdä enemmän.

Pitäisi alkaa kerätä evakkoreppuja lapsille ja naisille. Jokin värityskirja ja kynät, pehmolelu, lämpimät alusvaatteet ja vaihtoalushousuja tai vaippoja, keksejä, mehua/kaakaota sekä lapselle sopivaa pesuainetta. Lacto Line käy sekä äidille että lapselle. Naisen reppuun yhtä lailla elämää helpottavia tuotteita. Ehkä pari vilttiäkin?

Varmasti joku lähtisi pakulla viemään reppuja raja-asemalle.

Jotkut hyväntahtoiset h:t veivät näitä reppujaan v. 2015 Tornioon.  Siellä niitä sitten oli teiden varsille heiteltyinä.  

Tulijat eivät olleet niitä, joita luvattiin.

Olivat aika paljon parempaa elintasoon tottuneita, ei siinä joku hemmetin reppu paljoa kiinnosta

Suomeen tulleet Valko venäläiset venäläiset juutalaiset on kuule varastanut kaikki varastetut tavarat mitä varastettu on myös reput ruuat takit kengät työpaikat autot työkoneet ettei sun tarvi enää köyhdyttää Suomen valtiota ja varastaa lapsilta.

Vierailija
106/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon ulkomanavun kautta koen ainakin itse luotettavammaksi avustaa, suurin osa avustuksesta menee perille kohteeseen.

Niinpä niin, kirkolla ei ole mitään tarvetta kattaa omia kulujaan lahjoitusrahoista?

Niin?

Eipä mikään avustustoiminta kauaa pyörisi, jos "kaikki kulut" pitäisi avustajien itse maksaa tyhjästä .

Organisaatiot millä on jo toimivat rutiinit ovat yleensä paljon kustannustehokkaampia kuin se sinällään hieno tempaus, että vuokrataan paku ja ostetaan se täyteen ja otetaan palkatonta ja käydään itse viemässä.

Ei tuollainenkaan auttamistoiminta kovin montaa keikkkaa pystyisi tekemään palkatta ja maksamalla kaikki matkan kulut itse.

Esim Naisten Pankki, joka toimii Kirkon Ulkomaanavun kautta, kertoo avoimesti, että "joka eurosta menee 83snt kohteeseen".

Se on käsittääkseni ihan hyvä kulusuhde?

Vierailija
107/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on ulkomaista kyse, empatiaa ja rahaa löytyy.

Kun on kyse suomalaisista sairaista ja vanhuksista, rahaa ei vain ole.

Sellainen on tämä muodikas arvopohja.

Äläpä viitsi. Laitoin 50 e KUA:lle, mieheni 50 e SPR:lle, mutta laitoin myös 20 e mielenterveysongelmien takia työkyvyttömänä olevalle ystävälleni, ja laitan taas, kun seuraava tili tulee.

Vierailija
108/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette niin tyhmiä kun saatana teitä syyttää syyllistää syyttömiä keräyksessä on huijareita piraattia kopio sivuja väärennettyjä TILINUMEROITA . Rahasi menee joko Venäjälle Arabiaan tai Viroon.

Vierailija
109/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun koko raha menis perille sitä tarvitseville. Eikä organisaation pyörittäjille.

Vierailija
110/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattimaisia huijaus sivustoja missä tilinumeroita ei saa antaa huijata. Oikeasti Ukrainan siviilit tarvii niitä maantien räjäytys aineita ettei panssarivaunut pääse etenee mariupoliin odessaan eli tuet poikki. Kyllä Ukrainassa vaatetta on ruokaa mutta puuttuu n.s pioneeri tarvikkeet akuutisti pysäyttää venäjän eteneminen kohti odessaa. Ja muihin koska venäläiset tulee siellä Valko venäläisten kanssa joita on myös Suomessa sähkötupakka ja huumepiippu suussa.

Vierailija
111/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama bussiyhtiöt voisi mennä Puolaan hakemaan äitejä ja lapsia

Niillä on nyt turhia busseja

Kyllä kai kulut saa kerättyä

Busseja on kyllä lähdössä. Vievät tavaraa ja tuovat ihmisiä. Jos nyt joku sieltä haluaa tulla toiseen Venäjän naapurimaahan, joka ei ole Naton jäsen.

Täsmäoperastioot inhimillisiä ja hyviä.

Esim Herra Snellman on lähettänyt busseja hakemaan (työntekijöidensä sukulaisia) puolen rajalta.

Tänne saadaan täsmänä ja tehokkaasti perheet yhteen ja sellaista väkeä, joka oletettavasti integroituu (+ heidän työntekijöiden eo tarvitse stressata rakkaistaan).

Varmaan Suomeen haluaa aika harva, jolla ei aiemmin mitään sidettä tänne. Itse ainakin lähtisin niin kauas länteen kuin mahdollista...

Vierailija
112/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä viitsi. Laitoin 50 e KUA:lle, mieheni 50 e SPR:lle, mutta laitoin myös 20 e mielenterveysongelmien takia työkyvyttömänä olevalle ystävälleni, ja laitan taas, kun seuraava tili tulee.

Ja sori nyt vaan mutta hätä on suhteellista ja se ukrainalainen evakkomummo on just nyt suuremmassa hädässä ja puutteessa kuin "suomalainen sairas ja vanhus"

Vierailija
113/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Suomessa venäjän kansalaisia ja allegrolla sekä lähiöissä ja Valko venäläisiä tekisitte jotain Suomen auttamiseksi täällä. Venäläiset koulut. Viron itärajalla on venäläisiä . Koittakaa tajuta että kyllä huijauksia on.

Vierailija
114/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sori nyt vaan mutta hätä on suhteellista ja se ukrainalainen evakkomummo on just nyt suuremmassa hädässä ja puutteessa kuin "suomalainen sairas ja vanhus"

Hyi ilkeä ihminen tarkoittaa varmaan venäläisiä mummoja eikö niin.

Vierailija
115/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistavatko uskovaiset tarkistaa, kuuluuko avunsaaja kirkkoon? Varmaan muistavat.

Vierailija
116/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Eipä mikään avustustoiminta kauaa pyörisi, jos "kaikki kulut" pitäisi avustajien itse maksaa tyhjästä .

Organisaatiot millä on jo toimivat rutiinit ovat yleensä paljon kustannustehokkaampia kuin se sinällään hieno tempaus, että vuokrataan paku ja ostetaan se täyteen ja otetaan palkatonta ja käydään itse viemässä.

Ei tuollainenkaan auttamistoiminta kovin montaa keikkkaa pystyisi tekemään palkatta ja maksamalla kaikki matkan kulut itse.

Esim Naisten Pankki, joka toimii Kirkon Ulkomaanavun kautta, kertoo avoimesti, että "joka eurosta menee 83snt kohteeseen".

Höpönassu, suomen rahankeräyslaki sanoo et vähintään 60% mentävä kohteeseen . Kuka hullu pistää enemmän kuin laki sanoo? Mutta mieti.... lahjoitetaan 1 000 000. 600 000 kohteeseen, mihin menee 400 000? Aika kova hinta vapaaehtois kerääjien käytöstä. ILMAISTEN. 10€ tai 20 € näpertely eriasia. Laita asiat oikeaan perspektiiviin niin alkaa näyttää aika karulta.

Vierailija
117/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Höpönassu, suomen rahankeräyslaki sanoo et vähintään 60% mentävä kohteeseen . Kuka hullu pistää enemmän kuin laki sanoo? Mutta mieti.... lahjoitetaan 1 000 000. 600 000 kohteeseen, mihin menee 400 000? Aika kova hinta vapaaehtois kerääjien käytöstä. ILMAISTEN. 10€ tai 20 € näpertely eriasia. Laita asiat oikeaan perspektiiviin niin alkaa näyttää aika karulta.

Jaa. No eipä sitten kyllä kannatakaan.

Mä tuunkin sitten sinne sun kanssa vinkumaan miten meistä köyhistä täällä pidetään niin huonoa huolta ja käytän mun lahjoitusrahat mun ekaan tatskaan, ettei kukaan vaan pääse käyttämään niistä senttiäkään vaikkapa omaan eväsleipään ajustusmatkallaan.

Vierailija
118/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistavatko uskovaiset tarkistaa, kuuluuko avunsaaja kirkkoon? Varmaan muistavat.

No ainakin diakoniatyötä Suomessa tehdään sillä periaatteella, että olit sitten kristitty, pakana, wicca tai muslimi niin saat luterilaiselta kirkolta diakoniasta apua, jos kriteerit täyttyy.

Tuolla maailmalla.. en osaa tokikaan arvata.

Vierailija
119/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin unicefille 20e pari pvää sitten.

Vierailija
120/130 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon Ulkomaanapu kertoo sivuillaan, että 89 % kerätyistä rahoista menee itse kohteeseen ja 11 % käytetään toiminnan pyörittämiseen Suomessa. KUA on Ulkoministeriön kumppanuusjärjestö, jonka rahankäyttöä valvovat ulkopuoliset tilintarkastajat.

Naisten Pankki, jonka perustajat ovat Suomen talous- ja liike-elämän huippupaikoilla olevia tai olleita naisia, valitsi KUA:n yhteistyökumppanikseen siksi, että se arvioi tätä kautta avun menevän parhaiten ja tehokkaimmin perille. Mutta toki täällä satunnainen av-mamma tietää paremmin, menevätkö lahjoitukset perille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi