SINÄ ASIAKAS, kerro minulle
Miksi helvetissä on niin vaikea tervehtiä myyjää kun hän iloisesti sinua tervehtii? Miksi on niin vaikeaa sanoa sovituskopeilla, ettet tarvitse apua, jos sinulta kysellään? Miksi tulet erikoisliikkeeseen pätemään sinun ''totuudenmukaisilla'' tiedoillasi, etkä edes yritä kuunnella alan ammattilaista ja tämän jälkeen vielä puhkut että kun mistään ei löydy sitä mitä etsit. Miksi jätä sovituskopin hullunmyllyksi sovittamiesi tuotteiden jälkeen? Miksi et voi kiittää avusta, jota olet viimeiset 20-30min saanut? Miksi valitat alekauden LOPUSSA että perkele kun kokoja ei ole ja et tule enää ikinä kyseiseen liikkeeseen kun kokoja ei löydy? Miksi et ymmärrä lukea kuitin lopussa olevaa ''Aletuotteilla ei vaihto-tai palautusoikeutta'' tekstiä?
Anteeksi, oli ihanaa saada vähän märistyä. Vituttaa tällaiset epäkohteliaat ja epäymmärtäväiset asiakkaat. Onneksi välillä on niitä ihaniakin.. (<3)
Kommentit (13)
Mä olen kaupassa asiakkaana tekemessä tarpeelliset ostokset, enkä viihdyttämässä yhtäkään vitun myyjää. Käyttäydyn toki korrektisti, mutta en siltikään tule kauppaan nuolemaan ja mielistelemään yhdenkään helvetin myyjän persettä, tai jauhamaan pelkkää paskaa teidän kanssa.
Arvoisa asiakaspalvelija! Koska tuota ongelmaa tuskin pystyy poistamaan niin jos muuttaisit omaa "asennetta" ymmärtäväisemmäksi.
Silloin on helpompi hyväksyä niitä hankalia asiakkaitakin.
Joillain naisilla voi olla esim.pms oireita, huonosti nukuttu yö takana, pieleen mennyt päivä, stressiä, kova nälkä jne.jne.
Eli toisesta korvasta vaan kaikki ulos ja päivä jatkuu...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:16"]
Mä olen kaupassa asiakkaana tekemessä tarpeelliset ostokset, enkä viihdyttämässä yhtäkään vitun myyjää. Käyttäydyn toki korrektisti, mutta en siltikään tule kauppaan nuolemaan ja mielistelemään yhdenkään helvetin myyjän persettä, tai jauhamaan pelkkää paskaa teidän kanssa.
[/quote]
Olen pahoillani jos ymmärsit tekstini väärin. Voit asiallisesti sanoa, että olen vain katselemassa, onko siinä jokin vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:21"]
Arvoisa asiakaspalvelija! Koska tuota ongelmaa tuskin pystyy poistamaan niin jos muuttaisit omaa "asennetta" ymmärtäväisemmäksi. Silloin on helpompi hyväksyä niitä hankalia asiakkaitakin. Joillain naisilla voi olla esim.pms oireita, huonosti nukuttu yö takana, pieleen mennyt päivä, stressiä, kova nälkä jne.jne. Eli toisesta korvasta vaan kaikki ulos ja päivä jatkuu...
[/quote]
Olenkin antanut mennä korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta hämmentää ihmisten ilkeys. Jos on vihainen ja huono päivä, tarvitseeko sitä yrittää tartuttaa toiseen? Itse pyrin sanomaan silloin ystävällisesti, että kiitos en tällä kertaa kaipaa apua, mutta kysyn jos tarvitsen. 99% varmuudella asiakaspalvelija jättää rauhaan, niin ainakin itse teen.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:16"]
Mä olen kaupassa asiakkaana tekemessä tarpeelliset ostokset, enkä viihdyttämässä yhtäkään vitun myyjää. Käyttäydyn toki korrektisti, mutta en siltikään tule kauppaan nuolemaan ja mielistelemään yhdenkään helvetin myyjän persettä, tai jauhamaan pelkkää paskaa teidän kanssa.
[/quote]
Olen pahoillani jos ymmärsit tekstini väärin. Voit asiallisesti sanoa, että olen vain katselemassa, onko siinä jokin vaikeaa?
[/quote]
En minäkään pahalla, mutta kyllä aikuinen ihminen osaa saatana itse kysyä neuvoa/apua, mikäli tarvitsee. Vittumaista, kun teitä vaaditaan olemaan asiakkaan kimpussa kuin paskakärpäset jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:16"] Mä olen kaupassa asiakkaana tekemessä tarpeelliset ostokset, enkä viihdyttämässä yhtäkään vitun myyjää. Käyttäydyn toki korrektisti, mutta en siltikään tule kauppaan nuolemaan ja mielistelemään yhdenkään helvetin myyjän persettä, tai jauhamaan pelkkää paskaa teidän kanssa. [/quote] Olen pahoillani jos ymmärsit tekstini väärin. Voit asiallisesti sanoa, että olen vain katselemassa, onko siinä jokin vaikeaa? [/quote] En minäkään pahalla, mutta kyllä aikuinen ihminen osaa saatana itse kysyä neuvoa/apua, mikäli tarvitsee. Vittumaista, kun teitä vaaditaan olemaan asiakkaan kimpussa kuin paskakärpäset jatkuvasti.
[/quote]
Oi tiedätkö, se on meidän työtä, ja osa meistä jopa nauttii siitä että saamme palvella asiakasta. Päältä päin ei näe sitä, kuka asiakas puhkuu raivoa asiakaspalvelutilannetta kohtaan. Kyllä niitä aikuisia ihmisiä löytyy (Kuvittele!!!) jotka eivät uskalla pyytää apua, mutta ottavat apua vastaan kun heille sitä tullaan tarjoamaan.
-Ap
Ymmärrän mitä haet aloituksella, vaikkakin kirjoitit asian suoraan ja hieman kärjistetysti... Olen itsekin asiakaspalvelualalla ja on ihan turha palvella osaa asiakkaista, koska he ovat aina naama norsunvitulla/kaikki on paskaa/kallista/huonoa/viereisessä kaupassa on sitä ja tätä, täällä ei... Minä yleensä vain hymyilen, enkä vastaile ilkeisiin kommentteihin takaisin, näin päästään kaikki helpommalla, koska tuon luontoisen ihmistyypin omaavaa ei voi saada hyvälle tuulelle, on paras hoitaa vain oma pakollinen osionsa "terve, 15,40€, ja tästä vaihtorahat, kiitos hei!"
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:16"] Mä olen kaupassa asiakkaana tekemessä tarpeelliset ostokset, enkä viihdyttämässä yhtäkään vitun myyjää. Käyttäydyn toki korrektisti, mutta en siltikään tule kauppaan nuolemaan ja mielistelemään yhdenkään helvetin myyjän persettä, tai jauhamaan pelkkää paskaa teidän kanssa. [/quote] Olen pahoillani jos ymmärsit tekstini väärin. Voit asiallisesti sanoa, että olen vain katselemassa, onko siinä jokin vaikeaa? [/quote] En minäkään pahalla, mutta kyllä aikuinen ihminen osaa saatana itse kysyä neuvoa/apua, mikäli tarvitsee. Vittumaista, kun teitä vaaditaan olemaan asiakkaan kimpussa kuin paskakärpäset jatkuvasti.
[/quote]
Oi tiedätkö, se on meidän työtä, ja osa meistä jopa nauttii siitä että saamme palvella asiakasta. Päältä päin ei näe sitä, kuka asiakas puhkuu raivoa asiakaspalvelutilannetta kohtaan. Kyllä niitä aikuisia ihmisiä löytyy (Kuvittele!!!) jotka eivät uskalla pyytää apua, mutta ottavat apua vastaan kun heille sitä tullaan tarjoamaan.
-Ap
[/quote]
Olet kyllä oikeassa. Vähän kaksipiippuinen asia puolin ja toisin.
Joskus kun on jo valmiiksi huono päivä ja ajattelee että noh, shoppailu piristää, mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kauppa toisensa jälkeen iholle tuleva myyjä joka kysyy voiko auttaa johon vastaan että "ei kiitos kunhan katselen" ja käännyn myyjästä pois, JA tämän jälkeen myyjän on vielä ihan pakko kertoa päivän tarjoukset ja huomasinhan muuten että nyt on nää kaikki korut tässä alennuksessa?? Tämä kun toistuu joka kaupassa niin voi olla että jossain vaiheessa sanon jo melko kärttyisästi että "kiitos ei!"... nykyään olen kyllä oppinut etten lähde enää ikinä huonotuulisena vaatekauppoihin, nimittäin oon tullut siihen tulokseen että myyjille on opetettu että jokaiselta on ihan pakko kysyä tarvitseeko apua + sen lisäksi vielä on ihan MUST huomauttaa jostain tarjouksesta tai uutuudesta.
ja ps. olen itsekin asiakaspalvelija, mutta onneksi työssäni ei tarvitse olla tyrkky. Jos jollain asiakkaalla on huono päivä ja hän purkaa sen muhun ajattelen että huh luojan kiitos mulla itselläni ei ole noin huono päivä! :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 22:37"]
Ymmärrän mitä haet aloituksella, vaikkakin kirjoitit asian suoraan ja hieman kärjistetysti... Olen itsekin asiakaspalvelualalla ja on ihan turha palvella osaa asiakkaista, koska he ovat aina naama norsunvitulla/kaikki on paskaa/kallista/huonoa/viereisessä kaupassa on sitä ja tätä, täällä ei... Minä yleensä vain hymyilen, enkä vastaile ilkeisiin kommentteihin takaisin, näin päästään kaikki helpommalla, koska tuon luontoisen ihmistyypin omaavaa ei voi saada hyvälle tuulelle, on paras hoitaa vain oma pakollinen osionsa "terve, 15,40€, ja tästä vaihtorahat, kiitos hei!"
[/quote]
Jep, noissa tilanteissa hoidan samalla tavalla, yritän olla välittämättä ja ajattelen että eipä ole minulta pois asiakkaan (näissä tilanteissa turhat) valitukset. :--)
Tiedän miten raivostuttavaa on kun asiakas ei tervehdi takaisin jne MUTTA itse haluaisin joskus mennä vaatekauppaan ilman, että myyjä tervehtii (ennenkuin vasta kassalla maksaessani), haluaisin katsella tuotteita rauhassa ilman, että myyjä hengittää niskaan koko liikkeessä olon ajan, haluan sovittaa vaatteita rauhassa enkä pidä siitä, että myyjä tulee kopin taakse huutelemaan tai kyselemään yhtään mitään. Aina en vaan jaksa olla sosiaalinen vaan haluan olla omissa oloissani, anteeksi siitä. Ja tiedän, että työnantaja vaatii myyjiä tekemään näitä lisämyyntijuttuja, mutta siitä huolimatta en aina jaksa olla sosiaalinen.
Totta. Tosin eivät ne asiakaspalvelijatkaan aina ole mukavia ja ystävällisiä. Itse kohtelen asiakaspalvelijoita samalla tavalla, kuin itse saan kohtelua. Tosin toisinpäin sen ei kuuluisi mennäkkään, vaan asiakkaalle pitäisi aina olla ystävällinwn