Onko kengännumero jotenkin hävettävä asia?
Töissä, juhlissa ja kaikenlaisissa muissakin tapaamisissa tulee aina silloin tällöin puheeksi pukeutuminen ja siihen liittyen myös kengät ja jopa kengännumero. Osa naisista ja miehistä menee aina siinä vaiheessa vaikean näköisiksi ja hiljaisiksi. Erityisesti oman kengännumeron paljastaminen on selvästi vaikeaa. Jos joku sattuu sitä kysymään, niin kierrellen ja kaarrellen sanotaan jotakin, joka ei välttämättä pidä paikkaansa.
Onko kengännumero ja jalan koko jotenkin hävettävä asia?
Kommentit (18)
Varmaan joillekin on. Mua ei kyllä hävetä kengännumero 40-41 yhtään. Ihan sopiva jalka pitkälle ihmiselle. Olen löytänyt aina kivoja kenkiä. Nykyään on isompiakin kokoja hyvin tarjolla.
Niin mutta miksi? Onko jossakin jokin määräys, että naisella pitää olla pieni jalka? Tai että miehellä pitää olla iso jalka? Ollaanhan me eri pituisiakin eikä sitä niin paljon peitellä ja hävetä. No toki sekin on joillekin ongelma.
Pitäis varmaan kieltää Tuhkimosadun lukeminen lapsille. Se kun antaa hyvän mallin siitä, millainen on haluttava jalka naisella. Ihan asiallisesti ottaen tällaiset sadutkin toimivat asennemuokkaajina, kun niitä lapselle luetaan.
Hillasuolle ainakin kannattaa mennä vain jos on isojalkainen. Ei uppoa niin syvään.
On, kun on kokoa 40 oleva kapea lättäjalka. Todella hankalaa löytää kenkiä:((
Kengännumerossa ei ole mitään hävettävää, rintaliivien koosta sen sijaan en kovin mieluusti puhu.
Sille jalan koolle ei nyt vaan oikein voi mitään, pakko hyväksyä ja elää sen kanssa (unohdetaan nyt ne radikaalit typistämiset Aasiassa). En mä osaa hävetä kengännumeroani, koska en ole sitä valinnut.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 20:55"]
Töissä, juhlissa ja kaikenlaisissa muissakin tapaamisissa tulee aina silloin tällöin puheeksi pukeutuminen ja siihen liittyen myös kengät ja jopa kengännumero. Osa naisista ja miehistä menee aina siinä vaiheessa vaikean näköisiksi ja hiljaisiksi. Erityisesti oman kengännumeron paljastaminen on selvästi vaikeaa. Jos joku sattuu sitä kysymään, niin kierrellen ja kaarrellen sanotaan jotakin, joka ei välttämättä pidä paikkaansa.
Naisille kai se nyt on niin, että sen jalan pitää olla pieni. Miehillä tuo vaivaantuneisuus lähtee siitä tarianasta, että kullin koko ja jalkaterän pituus on yhteydessä keskenään. Jos siis menet kysymään mieheltä, jolla on 39-numeron kenkä siitä kengännumerosta, taustalla väikkyy ajatus siitä, että on pienimunainen tyyppi. Ja sama toisin päin, ei kaikki isojalkaiset halua kuulla kommentteja jalkojensa koosta. On sitten vähän samaa, kun ihmettelisi sitä varustuksen kokoa. Olen siis mies, enkä nyt ota kantaa siihen, onko tuo jalan ja munan yhteys ottoa. Ja olen niitä isojalkoja.
Onko kengännumero ja jalan koko jotenkin hävettävä asia?
[/quote]
No herranen aika, kuka sitä nyt kengän numeroaan ympärimaailmaa kailottamaan?
Ei minua ainakaan hävetä, kengänkokoni on 42, olen pitkä nainen. Näkeehän muut sen jo heti katsomalla, että minulla ei ole pienet jalat, ei tilanne siitä muutu, vaikka kertoisin numeron ääneen. Minua ei onneksi ylipäänsä hävetä ulkonäköön liittyvät jutut, sellainen tekisi elämästä hankalaa ihan turhaan.
En häpeä kengännumeroani, joka nyt kyllä onkin aika yleinen koko (37). En silti häpeäisi jos koko olisi joku hieman epätavanomaisempi naiselle. Pystyn kyllä kertomaan rintojenikin koon, kun joku asian tuolla otti esille, vaikka jotkut varmaan mieltävät sen häpeällisen pieneksi naiselle (70A!!!). Koska kaikkien naistenhan täytyy tulla yhdestä muotista.
Näyttäisin naurettavalta, jos minulla olisi pieni töppönen.
t. N41,5
Ainakin joidenkin ihmisten keskuudessa uskotaan, että kengän nro korreloi miehen vehjen kanssa. Uskomus ei siis ole totta.
Tässä miehen kommentti. En jotenkin pidä, jos jalkojeni koko tulee puheeksi. Se on niin, että mihellä pieni jalka on se nolompi asia. Mutta kun keskimittaisella miehellä, siis itsellä, on 47 numeron jalat, ei sekään ihan kivaa ole. En sitten tiedä, onko siinä tuo juttu kalun koosta niin likellä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin joidenkin ihmisten keskuudessa uskotaan, että kengän nro korreloi miehen vehjen kanssa. Uskomus ei siis ole totta.
"Vehjen"?
Pesetkö myös jauhenlihat?
On, silloin kun kenkä on lähinnä kanootti :-(
Tai ei se ehkä hävetä, mutta kauniita kenkiä on vaikea löytää ja se ei ole kivaa.
Nimim. nainen, jolla korkokenkä numeroa 42.