Työkaveri vaatii mua luopumaan kissastani, koska hän on allerginen
Poistan vaatteistani kissankarvat teippiharjalla, mutta se ei kuulemma riitä. Hän saa hengenahdistusta, aivosumua ja silmien kirvelyä lähelläni. Mulla on huomenna palaveri esimiehen kanssa. Työkaveri on ehdottanut, että luovun kissastani tai hän hankkii mulle potkut. Yhtenä vaihtoehtona hän ehdotti, että hän tuo mulle kotoaan puhtaat vaatteet ja hän myös pesee ne. Kulkisin töihin sivueteisestä, riisuisin omat vaatteeni erillisessä pukutilassa, kävisin suihkussa ja vaihtaisin päälleni hänen tuomat vaatteet. Tämä kuulemma saattaisi vähentää työpaikan saastumista.
Ei kai kukaan voi vaatia tuollaista? En todellakaan luovu kissastani. Kuulostaa myös aika vaikealta käyttää jotain eristystiloja ja omaa sisäänkäyntiä.
Kommentit (101)
Voiko olla tottakaan. Miten tuollainen ihminen voi kulkea yhtään missään?
Kuulostaa siltä että allergia on työkaverisi ongelmista pienin. Toivottavasi esimiehesi pokka pitää palaverissa, ettei hän ala nauraa latvakakkoselle ihan päin naamaa. Ap:lle tsempit. Et ole tehnyt mitään väärää, mutta tuollainen sekopääkollega on varmaan kuluttava.
Ei tarvitse luopua tai kuunnella uhkailua. Voitte olla eri tiloissa ehkä. Ja voit käydä illalla suihkussa ja aamulla puhtaat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa sattuu kaikenlaista. Seuraavassa osassa ap on suostunut tuohon ja valittaa täällä, miten hankalaa on vaihdella vaatteita sivueteisessä jne.
Ehdota että se työkaveri perustaa itse sivukonttorin siihen sivueteiseen ja lupaa pysyä poissa sieltä. Lähtökohtaisesti ongelma on hänen, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näitä löytyy ihan oikeassa elämässä, riippumatta siitä puhuuko juuri ap totta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse luopua tai kuunnella uhkailua. Voitte olla eri tiloissa ehkä. Ja voit käydä illalla suihkussa ja aamulla puhtaat vaatteet.
Eikö jokainen normaali ihminen mene töihin puhtaissa vaatteissa? Ei sen pitäisi olla mikään erityisvalmistelu. Kissapölystä ap:n vaatteet eivät ole puhtaita, vaikka hän ottaisi ne suoraan pesukoneesta. Mutta se ei ole ap:n ongelma.
Ainoa, mistä esimiehelle voi tässä tapauksessa asiallisesti keskustella, on että teidät laitettaisiin eri työhuoneisiin. Tietenkään ei ketään voi vaatia luopumaan lemmikkieläimistään.
Olen allerginen kissoille. Jos työpaikalla joku istuisi kissan karvapöly vaatteissa 8 tuntia vieressä, todennäköisesti oireilisin. Nuha, silmät vuotaisi, henki pihisisi.
Se olis laiton irtisanominen. Uran mittaiset korvaukset toki. Allergiaa pitää hoitaa siinä kuin muitakin vaivoja. Allerginen voi olla mille hyvänsä eikä kaikkea voi vaan poistaa.
Käyttäköön allergialääkettä! Selkeetä alistamista ja pompottelua jos totta. Palaverin jälkeen heittäisin pomolle rennosti kissan kuolleen jo viime kesänä ja jatkaisin matkaa vihellellen.
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen kissoille. Jos työpaikalla joku istuisi kissan karvapöly vaatteissa 8 tuntia vieressä, todennäköisesti oireilisin. Nuha, silmät vuotaisi, henki pihisisi.
Oletko kuullut allergialääkkeistä?
t. toinen allerginen
Eiköhän esimies naura työkaverisi vaatimuksille.