Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliko teille nyt kirje Te-toimistosta työllistyssuunnitelmaa varten?

Vierailija
28.02.2022 |

Ihmettelen kun ei ole ennen tullut, mutta nyt tuli jossa soittoaika maaliskuulle.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään kirjeen, että olen joutunut kunnan työllistymistoimien kohteeksi. Hui! Olen 60 eukko, joka tippui ansiosidonnaiselta. Antaa palaa, on sen verran säästöjä, että ei pieni karenssi menoa hetkauta. 😂

Melkein sama. Olen 59 vuotias eukko, joka laitettiin kuntakokeilun piiriin.

Ensin soitti TE-täti, joka melkein tunnin juttelun jälkeen ymmärsi, että en kuulu kuntouttavaan, enkä menisi millää palkkatuella kuin omaa alaani vastaaviin töihin, en siis paikalliselle työpajalle lajittelemaan nappeja. 

Parin päivän päästä soitti sen työpajan täti, joka väitti, että voi laittaa minut sinne hommiin, jos haluaa. Paja kuuluu kolmnteen sektoriin. Täti sanoi, että tällä kertaa ei tule karenssia.

Nyt kysymys kuuluu, onko kolmannen sektorin tädeillä ylipäätään oikeus määrätä karensia? 

Ovatko TE ja kolmassektori aivan samalla viivalla toisiinsa nähden?

Jos ei ota jotakin napinlajittelua työkseen ja saa karenssia, niin paljonko saa? Voiko valittaa, että pakotetaan työhön, joka ei edistä omaa osaamista? Tai avaa polkua vapaille työmarkkinoille.

Jos saa karenssia, niin saako sen jälkeen olla ns. rauhassa ja minkä aikaa saa olla. Vai pukkaako heti uutta karenssia perään?

Vanhoja ihmisiä näillä vainoilla ei auteta yhtään. En minä ole syyllinen ikääni, enkä voi sille mitään. Miksi minua siitä rangaistaan.

Olen elämässäni tehnyt yli 40 vuotta töitä, oman osuuteni jo kuitenkin.

Kohdistaisivat toimensa nuoriin, heitä sillä voitaisiin auttaa. 

Nämä ovat kunnan toimia, joilla yritetään välttää kunnan sakkomaksut työttömistä. Kun te- toimisto saa tuupattua pitkään työttömänä olleen johonkin pajalle tms. töihin, niin kunta välttyy maksamasta sakkomaksua. Ei tarvitse suostua. Työttömyys, eikä ikä ole syy joutua näihin toimiin. Vaatikaa oikeita, tes: in mukaista työpaikkaa.

Kuule, kun TE lähettää työtarjouksen, se on menoa. Ei tarvitse suostua, mutta pitää, tai tulee karenssia.

Eli käytännössä on pakko suostua, että jää henkiin.

Itse 59 vuotiaana haluan juurikin oikeita töitä oikealla palkalla, mutta jää saamatta.

Työttömyys ja melkein 60 vuoden ikä on kovin vaikea yhdistelmä.

Vierailija
62/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kundi Nakkilasta kirjoitti:

Laiskalla kylmä töitä tehdessä, hiki syödessä.

Hiki laiskan maatessa ja vilu työtä tehdessä. Näin meillä hämeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden välein on soiteltu nyt, en tiedä miksi. Joku raja kai itselläni täyttynyt, no tosiaan 500 päivää...ehkä syy

Vierailija
64/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään kirjeen, että olen joutunut kunnan työllistymistoimien kohteeksi. Hui! Olen 60 eukko, joka tippui ansiosidonnaiselta. Antaa palaa, on sen verran säästöjä, että ei pieni karenssi menoa hetkauta. 😂

Melkein sama. Olen 59 vuotias eukko, joka laitettiin kuntakokeilun piiriin.

Ensin soitti TE-täti, joka melkein tunnin juttelun jälkeen ymmärsi, että en kuulu kuntouttavaan, enkä menisi millää palkkatuella kuin omaa alaani vastaaviin töihin, en siis paikalliselle työpajalle lajittelemaan nappeja. 

Parin päivän päästä soitti sen työpajan täti, joka väitti, että voi laittaa minut sinne hommiin, jos haluaa. Paja kuuluu kolmnteen sektoriin. Täti sanoi, että tällä kertaa ei tule karenssia.

Nyt kysymys kuuluu, onko kolmannen sektorin tädeillä ylipäätään oikeus määrätä karensia? 

Ovatko TE ja kolmassektori aivan samalla viivalla toisiinsa nähden?

Jos ei ota jotakin napinlajittelua työkseen ja saa karenssia, niin paljonko saa? Voiko valittaa, että pakotetaan työhön, joka ei edistä omaa osaamista? Tai avaa polkua vapaille työmarkkinoille.

Jos saa karenssia, niin saako sen jälkeen olla ns. rauhassa ja minkä aikaa saa olla. Vai pukkaako heti uutta karenssia perään?

Vanhoja ihmisiä näillä vainoilla ei auteta yhtään. En minä ole syyllinen ikääni, enkä voi sille mitään. Miksi minua siitä rangaistaan.

Olen elämässäni tehnyt yli 40 vuotta töitä, oman osuuteni jo kuitenkin.

Kohdistaisivat toimensa nuoriin, heitä sillä voitaisiin auttaa. 

Nuorille nimenomaan ei missään nimessä saisi työntää näitä pajahommia. Tulee vitutus työntekoa kohtaan heti alkuunsa, kun ei tienaa mitään. Nuoret tarvitsevat tes palkattua kokoaikatyötä. Vanhat joutavat puuhastella pajalla.

Mitä järkeä on laittaa vanhoja pajoille?

Vierailija
65/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee huomenna puoli vuotta työttömyyttä täyteen, enkä ole koko aikana saanut yhtään puhelua, viestiä, kirjettä tai tehtävää. Olen hakenut töitä ja jotain nyt tiedossakin ainakin kesälle mutta työkkärille minua ei ilmeisesti ole olemassa. Vai soitellaanko kaikille muille tosiaan 3 kk välein??

Mulle soitettiin ekan kerran vuoden päästä työttömäksi jämisestä, olin slloin yli 50 v. Sama juttu saman ikäisellä tuttavallani. Niitä ei todellakaan kiinnostanut mun asiat, no eipä mua häirinnyt. Aktiivimallilla sitten rankaistiin. Muuten älytön sana toi aktiivimalli, kukahan viisas senkin keksinyt.

Vierailija
66/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 61v - odottelen, koska te toimisto kirjeellä/puhelulla muistaa...

Älä huoli, ei ne soita eikä laula. Saat olla ihan rauhassa.

Vierailija
67/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ei ollut mitään työllisyyssuunnitelmaa. Viime vuonna soitti kerran ja kävin omaehtoisesti työterveydessä hakemassa sairaantittelin. Sillä mennään 3kk pätkissä.

Vierailija
68/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa karmeaa olla TE-toimiston asiakkaana.

Vierailija
69/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyi suunnitella oma työllistymissuunnitelma, jonka virkailija määräaikaan mennessä hyväksyi. Että näin.

Kaikkihan sen joutuu tekemään.

Vierailija
70/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noudata tarkasti kunnan antamia ohjeita. Kunnan toimet ovat velvoittavia, aivan kuten TE-toimistonkin. Tämä tarkoittaa, että kunnan ohjeiden noudattamatta jättämisestä voi seurata karenssi."  (lähde TE)

Nyt siellä kuntakokeilussa vaan meidän paikkakunnalla pyörii sellaisia korkokenkä tanttoja, että voi hyvää päivää.

Nämä ikääntyvät ai..vokääpiöt näyttävät nyt kaiken tehokkuutensa ja käyttävät valtaansa, koska voivat.

Turha tulla väittämään, että yrittäisivät palvella paremmin ikääntyvää, kuin TE.

Ainoa tavoite niillä on raivata ikääntyvät pitkäaikastyöttömät vuodeksi pois, että kunta välttyy sakkomaksulta.

Työttömän etua eivät aja pihaustakaan.

Sen verran niilläin on älliä, että eivät edes kuvittele noin 60 vuotiaan työllistyvän enää mihinkään.

Vierailija
71/71 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niillä TE:ssä ole edelleen tulospalkkausjärjestelmä?

Pitkäaikaistyöttömän päänahasta saa jonkun bonuksen.

Pitkäaikaistyöttömän saa sinkaista mihin taahansa työhön, toimenpiteeseen tai vaikka pilipali kurssille, ei mitään väliä.

Kunhan laittaa surutta pakolla johonkin, niin saa kivat rahat.