Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuliko teille nyt kirje Te-toimistosta työllistyssuunnitelmaa varten?

Vierailija
28.02.2022 |

Ihmettelen kun ei ole ennen tullut, mutta nyt tuli jossa soittoaika maaliskuulle.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk välein on soiteltu.  Toissakerralla  piti käydä oikein paikan päällä juttelemassa. Laittoivat normaalisti 3kk viimeviikon soitolla hakua lisää. Toukokuussa panokset kovenee, kun tulee se 0-4 hakemuksen pakkohaku ja tiuhemmat haastattelut. Taitavat kartoittaa jo nyt työttömiä tehostetusti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi tullut mitään työkkärin uhkailukirjettä.

Vierailija
4/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee huomenna puoli vuotta työttömyyttä täyteen, enkä ole koko aikana saanut yhtään puhelua, viestiä, kirjettä tai tehtävää. Olen hakenut töitä ja jotain nyt tiedossakin ainakin kesälle mutta työkkärille minua ei ilmeisesti ole olemassa. Vai soitellaanko kaikille muille tosiaan 3 kk välein??

Vierailija
5/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee huomenna puoli vuotta työttömyyttä täyteen, enkä ole koko aikana saanut yhtään puhelua, viestiä, kirjettä tai tehtävää. Olen hakenut töitä ja jotain nyt tiedossakin ainakin kesälle mutta työkkärille minua ei ilmeisesti ole olemassa. Vai soitellaanko kaikille muille tosiaan 3 kk välein??

Kyllä mulle soitellaan 3 kk välein ja aina verkkosivuilla se työllistys suunnitelma mikä pitää käydä rastittaa. Eikö kaikilla ole tälläistä muka?

Vierailija
6/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin eka kerran vuoteen ja tehtiin se samalla. Oli tosi nopea puhelu, vei noin 10 min.

Vierailija
7/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään kirjeen, että olen joutunut kunnan työllistymistoimien kohteeksi. Hui! Olen 60 eukko, joka tippui ansiosidonnaiselta. Antaa palaa, on sen verran säästöjä, että ei pieni karenssi menoa hetkauta. 😂

Vierailija
8/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntakokeilun myötä jo keväästä alkaen jo ollut tiukkia ohjauksia työnhakuun tai koulutukseen ja työkokeilun pariin jollei sitten muuta tiedossa?

Vierailija
9/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein puolitoista vuotta meni itsellä ekaan puheluun että ei ne kaikkia koko ajan kiusaa. Periaatteessa pitäisi 3kk välein uusia suunnitelma, mutta ei sekään aina puhelua vaadi todellakaan.

Vierailija
10/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkeleellisiä systeemejä nuo kunnan työllistämiset! 

Vierailija
11/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee 31 vuotta työttömyyttä täyteen. Välillä 12 vuotta sairaseläkkeellä.

Ei oo näkyny kirjeitä. Hyvä niin.

Vierailija
12/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, TYÖLLISTYMISSUUNNITELMA, heh, vieläkö näitä berkeleen nimityksiä näistä käytetään?

Vierailija
13/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein sinulle suunnitellaan työllistymistä, uskotko siihen itsekään. Taitanee kesä lähestyä ja firmoilla tarvetta ilmaistyövoimaan.

Vierailija
14/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla yhteydenottoa.  Jo tässä on saanutkin istua ja olla yksin liian pitkään.

Olen valmis lähtemään töihin jos niitä tarjotaan, myös työlliyyskoulutukseen.

Kuntouttava työtoimintakin kelpaa,  jos pääsisi sellaiseen paikkaan, missä saa  kunnolla tehdä jotain, eikä vain sivusta seurata ja istuskella.

Ihanaa olisi päästä muiden ihmisten pariin ja tulis päivään tiettyyn järjestys.

Vierailija
15/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään kirjeen, että olen joutunut kunnan työllistymistoimien kohteeksi. Hui! Olen 60 eukko, joka tippui ansiosidonnaiselta. Antaa palaa, on sen verran säästöjä, että ei pieni karenssi menoa hetkauta. 😂

Melkein sama. Olen 59 vuotias eukko, joka laitettiin kuntakokeilun piiriin.

Ensin soitti TE-täti, joka melkein tunnin juttelun jälkeen ymmärsi, että en kuulu kuntouttavaan, enkä menisi millää palkkatuella kuin omaa alaani vastaaviin töihin, en siis paikalliselle työpajalle lajittelemaan nappeja. 

Parin päivän päästä soitti sen työpajan täti, joka väitti, että voi laittaa minut sinne hommiin, jos haluaa. Paja kuuluu kolmnteen sektoriin. Täti sanoi, että tällä kertaa ei tule karenssia.

Nyt kysymys kuuluu, onko kolmannen sektorin tädeillä ylipäätään oikeus määrätä karensia? 

Ovatko TE ja kolmassektori aivan samalla viivalla toisiinsa nähden?

Jos ei ota jotakin napinlajittelua työkseen ja saa karenssia, niin paljonko saa? Voiko valittaa, että pakotetaan työhön, joka ei edistä omaa osaamista? Tai avaa polkua vapaille työmarkkinoille.

Jos saa karenssia, niin saako sen jälkeen olla ns. rauhassa ja minkä aikaa saa olla. Vai pukkaako heti uutta karenssia perään?

Vanhoja ihmisiä näillä vainoilla ei auteta yhtään. En minä ole syyllinen ikääni, enkä voi sille mitään. Miksi minua siitä rangaistaan.

Olen elämässäni tehnyt yli 40 vuotta töitä, oman osuuteni jo kuitenkin.

Kohdistaisivat toimensa nuoriin, heitä sillä voitaisiin auttaa. 

Vierailija
16/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soitettu moneen vuoteen.2019 uravalm.Nyt marraskuun alussa olikin piru irti.Nyt he 'auttaneet minua""?!,ei oo auttaneet eteen päin,toisilleen soittavat,työllisyysohjaaja utelee minulta missä mennään.Kun heidän piti auttaa ..luki jossain?? Kaikki niin tietämättömiä kela mukaan lukien miten pitää toimia!olen ollut kaikessa mukana mitä voikaan olla..

Vierailija
17/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin soitti TE-täti, joka melkein tunnin juttelun jälkeen ymmärsi, että en kuulu kuntouttavaan, enkä menisi millää palkkatuella kuin omaa alaani vastaaviin töihin, en siis paikalliselle työpajalle lajittelemaan nappeja. 

Parin päivän päästä soitti sen työpajan täti, joka väitti, että voi laittaa minut sinne hommiin, jos haluaa. Paja kuuluu kolmnteen sektoriin. Täti sanoi, että tällä kertaa ei tule karenssia.

Nyt kysymys kuuluu, onko kolmannen sektorin tädeillä ylipäätään oikeus määrätä karensia? 

Jos ei ota jotakin napinlajittelua työkseen ja saa karenssia, niin paljonko saa? Voiko valittaa, että pakotetaan työhön, joka ei edistä omaa osaamista? Tai avaa polkua vapaille työmarkkinoille.

Jos saa karenssia, niin saako sen jälkeen olla ns. rauhassa ja minkä aikaa saa olla. Vai pukkaako heti uutta karenssia perään?

Vanhoja ihmisiä näillä vainoilla ei auteta yhtään. En minä ole syyllinen ikääni, enkä voi sille mitään. Miksi minua siitä rangaistaan.

Nuorille nimenomaan ei missään nimessä saisi työntää näitä pajahommia. Tulee vitutus työntekoa kohtaan heti alkuunsa, kun ei tienaa mitään. Nuoret tarvitsevat tes palkattua kokoaikatyötä. Vanhat joutavat puuhastella pajalla.

Vierailija
18/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee 31 vuotta työttömyyttä täyteen. Välillä 12 vuotta sairaseläkkeellä.

Olit siis välillä 12 v työkyvyttömyyseläkkeellä. Miksi menit antamaa eläkkeesi pois? Eläkkeenhän voi eläkkeelläkin oleva laittaa lepäämään ja mennä töihin. Itse olin 3 v kuntoutustuella ja sen jälkeen pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle eikä ole käynyt mielen vieressäkään luopua eläkkeestä. On tämä vaan niin ihanaa. Nyt olen jo ns vanhuuseläkkeelle.

Ei oo näkyny kirjeitä. Hyvä niin.

Vierailija
19/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että oikein sinulle suunnitellaan työllistymistä, uskotko siihen itsekään. Taitanee kesä lähestyä ja firmoilla tarvetta ilmaistyövoimaan.

Miten me saisimme työttömät ymmärtämään, että työkokeilussa ei tarvitse tehdä töitä.

Vierailija
20/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorille nimenomaan ei missään nimessä saisi työntää näitä pajahommia. Tulee vitutus työntekoa kohtaan heti alkuunsa, kun ei tienaa mitään. Nuoret tarvitsevat tes palkattua kokoaikatyötä. Vanhat joutavat puuhastella pajalla.

Jos nuori on työtön yli 6 kk ajan, hänellä ei todennäköisesti ole mitään ammatillista osaamista tai koulutusta. Hän ei työllisty, koska ei osaa eikä opi. Hän kuuluu pajalle.