Aikuinen ihminen: monelta menet nukkumaan illalla?
Kertokaa, te etenkin jotka olette virka-aikaan töissä tai koulussa, monelta menet arkena illalla nukkumaan ja mitkä ovat iltarutiinisi? Monelta heräät aamulla?
Kommentit (62)
21.30-22.30 pyrin menemään sänkyyn, herään 6.30 ja työt alkavat 7.
Herätys 7.30-8.00, töihin yhdeksään.
Nukkumaan menen 12 pintaan.
Miten pääsette nukkumaan niin aikaisin esim. Ennen 22? En ole koskaan mennyt ennen klo 24- 01 nukkumaan. Herätys 6.00
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:29"]Nukkumaan menen 21.00, melkeimpä poikkeuksetta. Nukahdan melkein heti koska töissä on niin raskasta fyysistä rasitusta. Herään 04.00.
[/quote] mitä teet työksesi?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
No minulle ei ole ikinä opetettu. Sinä oletkin hyvä äiti. Tätä se on kun pitää itse opetella ihan kaikki.
[/quote]
Kyllä maalaisjärjellä pärjää aika pitkälle kun on kuitenkin jo aikuinen ihminen. Jos on aikainen herätys niin ei ehkä kannata valvoa kauhean myöhään. Ei olisi tällänen tullut mieleen:)
[/quote]
No ei ole kaikille itsestään selvää, mutta kiitos kun annoit arvostelevan mielipiteesi. Olen monella tapaa aikuinen, mutta 20v on kuitenkin vielä todella nuori varsinkin jos ei lähtökohta elämään ole ihanteellinen. Ihan terapeutin suusta tämä. -ap.
[/quote]
Luoja miten avuton ihminen ::D
[/quote]
Hyvä se on huudella kun et minusta mitään tiedä. :)
[/quote]
No tiedän sen verran, että olet 20-v etkä osaa päättää itse nukkumaanmenoaikaasi.
Helpommin saat unirytmin käännettyä niin päin, että heräät aamulla aikaisemmin. Laitat herätyskellon soimaan vaikka klo 07.00, etkä mene päivällä päikkäreille, niin väkisinkin sua illalla väsyttää ajoissa. Ja netissä ei kannata notkua pitkään, se vie yöunet. Klo 21 kone ja kännykät sun muut pois, luet vaikka jotain kirjaa, äläkä stressaa siitä tuleeko uni vai ei.
Nukkumaan 01-04, herätys 5.30. Hauta kuittaa univelat.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:36"]
Helpommin saat unirytmin käännettyä niin päin, että heräät aamulla aikaisemmin. Laitat herätyskellon soimaan vaikka klo 07.00, etkä mene päivällä päikkäreille, niin väkisinkin sua illalla väsyttää ajoissa. Ja netissä ei kannata notkua pitkään, se vie yöunet. Klo 21 kone ja kännykät sun muut pois, luet vaikka jotain kirjaa, äläkä stressaa siitä tuleeko uni vai ei.
[/quote]
Niin ja onneksi olkoon työpaikastasi :) Kyllä se rytmi kääntyy viimeistään ekan työviikon aikana :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
No minulle ei ole ikinä opetettu. Sinä oletkin hyvä äiti. Tätä se on kun pitää itse opetella ihan kaikki.
[/quote]
Kyllä maalaisjärjellä pärjää aika pitkälle kun on kuitenkin jo aikuinen ihminen. Jos on aikainen herätys niin ei ehkä kannata valvoa kauhean myöhään. Ei olisi tällänen tullut mieleen:)
[/quote]
No ei ole kaikille itsestään selvää, mutta kiitos kun annoit arvostelevan mielipiteesi. Olen monella tapaa aikuinen, mutta 20v on kuitenkin vielä todella nuori varsinkin jos ei lähtökohta elämään ole ihanteellinen. Ihan terapeutin suusta tämä. -ap.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No tiedän sen verran, että olet 20-v etkä osaa päättää itse nukkumaanmenoaikaasi.
[/quote]
Niin ja kerroin miksi. Nyt en enää tuhlaa sinuun yhtään energiaa kun olet niin turhautunut ihminen. Hyvää elämän jatkoa sinulle.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin ja kerroin miksi. Nyt en enää tuhlaa sinuun yhtään energiaa kun olet niin turhautunut ihminen. Hyvää elämän jatkoa sinulle.
[/quote]
Hahahahahaha.
Nukahdan joskus 21.00 aikaan. Sänkyyn menen makoilemaan 20.00. Herään siinä neljän ja viiden välillä, vaikka työt alkaa vasta kasilta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:36"]
[/quote]
Niin ja onneksi olkoon työpaikastasi :) Kyllä se rytmi kääntyy viimeistään ekan työviikon aikana :)
[/quote]
Joo toi on kyllä hyvä että 21.00 some kiinni. :D Mulla ei toi lukeminen oikein onnistu nukahtamiskeinona, kun olen niin kova lukemaan että en pysty lopettamaan sitten ajoissa lukemista. :D Ja kiitos !
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinunmielestäsi 20-v on vielä niin pieni, ettei osaa käyttää järkeään vaan tarvitsee ulkopuolisilta toimintaohjeet? :D
Jos mulla on aamuvuoro tai luento aamulla, menen yleensä nukkumaan 21-2 välillä. -N21
Heippa! Oon 21v ja olin samassa tilanteessa vuosi sitten. Asia kyllä korjaantui jo viikossa, olin niin väsynyt töiden jälkeen että uni tuli jo kymmenen jälkeen, edelleen nykyään :) ekat pari pvä oli pahimipa kun väsytti mutta nyt menee jo rutiinina! Kyllä se siitä;)
Kaksikymppinen ei ymmärrä että jos pitää herätä aikaisin aamulla töihin, pitää mennä nukkumaan ajoissa jotta jaksaa herätä? Hmm..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:45"]Heippa! Oon 21v ja olin samassa tilanteessa vuosi sitten. Asia kyllä korjaantui jo viikossa, olin niin väsynyt töiden jälkeen että uni tuli jo kymmenen jälkeen, edelleen nykyään :) ekat pari pvä oli pahimipa kun väsytti mutta nyt menee jo rutiinina! Kyllä se siitä;)
[/quote]
Niin sitä toivon että se arki sitten alkaa sujumaan ihan itsestään oikealla rytmillä! :) Koitan silti vähän valmistaa itseäni kun on sen verran iso elämän muutos!
Joo antaa tämän ketjun tippua, ehkä oli väärä paikka kysyä tätä.
Nukkumaan menen 21.00, melkeimpä poikkeuksetta. Nukahdan melkein heti koska töissä on niin raskasta fyysistä rasitusta. Herään 04.00.