Aikuinen ihminen: monelta menet nukkumaan illalla?
Kertokaa, te etenkin jotka olette virka-aikaan töissä tai koulussa, monelta menet arkena illalla nukkumaan ja mitkä ovat iltarutiinisi? Monelta heräät aamulla?
Kommentit (62)
Menen nukkumaan klo 23.30 suunnilleen, ja herään klo 7.30 viimeistään.
Nukkumaan klo 21 ja 23 valilla (riippuen siita, kuinka paljon vasyttaa). Heratys klo 6.30.
Nukkumaan 23-24, herätys aamulla 6.30.
Sänkyyn noin klo 22, nukahdan sitten 22.30-23.30 välillä. Kello soi 5.50 ja menen seiskaan töihin.
Nukkumaan 20-21.30 välillä, herätys 04.30.
Meen nukkumaan klo 22-23 ja herään klo 6.10-6.25. /25 vuotias nainen
Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
Okei.. Vinkkejä miten saa unta noin aikasin? Aattelin nyt asteittain aikaistaa nukkumaan menoa. Tänään menen 11 nukkumaan, huomenna 22.45 yms. Mutta jännittää jos en saa unta. :/ nyt olen jättänyt kahvin kittaamisa vähemmälle, niin että juon max 16.00 vikan kupin. Aijemmin join 18.00 maissa iltakahvit...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:05"]
Auttakaa jooko, täällä arkea opetteleva 20v tyttö kyselee. Olen tottunut valvomaan noin 01-02 yöllä ja aamulla heräämään 10-11 aikaan mutta nyt eka työpaikka alkaa kohta niin pitäisi opetella normaali vuorokausirytmi.
[/quote]
Jos se aika menee netissä kvereiden kanssa, niin sano kavereille että ne muistuttavat sinua nukkumaan menosta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
No minulle ei ole ikinä opetettu. Sinä oletkin hyvä äiti. Tätä se on kun pitää itse opetella ihan kaikki.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
No minulle ei ole ikinä opetettu. Sinä oletkin hyvä äiti. Tätä se on kun pitää itse opetella ihan kaikki.
[/quote]
Kyllä maalaisjärjellä pärjää aika pitkälle kun on kuitenkin jo aikuinen ihminen. Jos on aikainen herätys niin ei ehkä kannata valvoa kauhean myöhään. Ei olisi tällänen tullut mieleen:)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:13"]Okei.. Vinkkejä miten saa unta noin aikasin? Aattelin nyt asteittain aikaistaa nukkumaan menoa. Tänään menen 11 nukkumaan, huomenna 22.45 yms. Mutta jännittää jos en saa unta. :/ nyt olen jättänyt kahvin kittaamisa vähemmälle, niin että juon max 16.00 vikan kupin. Aijemmin join 18.00 maissa iltakahvit...
[/quote]
Liiku tarpeeksi päivän aikana, niin uni tulee varmasti. Älä kuitenkaan liiku liian myöhään, ainakaan juuri ennen nukkumaanmenoa, sillä se voi viedä yöunet.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
[/quote]
Kyllä maalaisjärjellä pärjää aika pitkälle kun on kuitenkin jo aikuinen ihminen. Jos on aikainen herätys niin ei ehkä kannata valvoa kauhean myöhään. Ei olisi tällänen tullut mieleen:)
[/quote]
No ei ole kaikille itsestään selvää, mutta kiitos kun annoit arvostelevan mielipiteesi. Olen monella tapaa aikuinen, mutta 20v on kuitenkin vielä todella nuori varsinkin jos ei lähtökohta elämään ole ihanteellinen. Ihan terapeutin suusta tämä. -ap.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:13"]Okei.. Vinkkejä miten saa unta noin aikasin? Aattelin nyt asteittain aikaistaa nukkumaan menoa. Tänään menen 11 nukkumaan, huomenna 22.45 yms. Mutta jännittää jos en saa unta. :/ nyt olen jättänyt kahvin kittaamisa vähemmälle, niin että juon max 16.00 vikan kupin. Aijemmin join 18.00 maissa iltakahvit...
[/quote]
Liiku tarpeeksi päivän aikana, niin uni tulee varmasti. Älä kuitenkaan liiku liian myöhään, ainakaan juuri ennen nukkumaanmenoa, sillä se voi viedä yöunet.
[/quote]
Okei tätä voisin kokeilla, käyn koiran kanssa iltalenkillä tosin 19.00, voisin aikaistaa sitä ja käyttää vielä pissalla ennen nukkumaan menoa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ei ole kaikille itsestään selvää, mutta kiitos kun annoit arvostelevan mielipiteesi. Olen monella tapaa aikuinen, mutta 20v on kuitenkin vielä todella nuori varsinkin jos ei lähtökohta elämään ole ihanteellinen. Ihan terapeutin suusta tämä. -ap.
[/quote]
Luoja miten avuton ihminen ::D
klo 6 aamulla nukkuu ja herätys klo 16.00 noin.
Työtön olen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:12"]Olet ap nainen. Ja tuossa iässä pitäisi ymmärtää monelta pitää mennä nukkumaan, minun 11-vuotis tyttönikin ymmärtää.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luoja miten avuton ihminen ::D
[/quote]
Hyvä se on huudella kun et minusta mitään tiedä. :)
Herätys klo 05:00 ja nukkumaan 22-23:00