Mitä olet tehnyt vieraiden lasten eteen?
Tuli mieleen tuosta lapselliset-lapsettomat -lomaketjusta.
Mitä uhrauksia/järjestelyitä olet tehnyt omassa elämässäsi vieraiden ihmisten lasten eteen? Pitempään, vuodesta toisen. Sellaista, mistä et itse tai oma lapsesi ole hyötynyt mitenkään?
Kommentit (11)
No, olen kuukauslahjoittaja usealle eri lastensuojelujörjestölle. Plan, unicef, kirkon ulkomaanapu. Menee siis joka kk tietty summa rahaa ja näin ollut jo 15 vuotta.
Olen erittäin lapsirakas ja koen että maailman lapset on meidän kaikkien lapsia ja minä(kin) olen vastuussa lapsista jotka kärsivät. Ja mulla ON omia lapsia. Tää niille joiden mielestä lapsia omaava on ”itsekkäitä”…
Yleensä vieraiden lapsia kiusataan eikä muuta. Täällä Suomessa. Itseäni mm. hakattiin ilman syytä ennen kuin olin edes koulussa.
Puolustanut lapsia palstalla, tyranniaikuisia vastaan.
Kuunnellu kun ovat tulleet hiekkalaatikolle leikkimään tai kertomaan asioitaan ja kyselemään mitä olen tekemässä kun auton pyörät ilmassa tai maassa on kuoppa ja mullat vieressä. Joskus kysyneet kyytiä isin luo kun avaimet jäänyt kotio sisälle. Tai sitten vain tulleet katselemaan takkatulta ja kertomaan tarinaa mitä siinä heidän mielestään tapahtuu.
Se lapsi ehti kyllä jo aikuiseksi. Mutta autoin sitä hakemaan apua lapsuudentraumoihinsa. Epäkiitollista hommaa oli kyllä.
Olen auttanut paljonkin ja monella eri tavalla.
En ole minkään yhteisön aktiivi. Ihan äiti vaan.
Olen auttanut yhtä nuorta vanhempiensa hylätessä hänet. Minun puoleen pystyi ongelmineen kääntyä. Autoin ja tuin.
Olen yhden perheen lapsen majoittanut meille hetkeksi.
Esim nuo en jaksa kaikkia laittaa
Olen vela, ja olin aikoinaan useamman vuoden töissä päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vela, ja olin aikoinaan useamman vuoden töissä päiväkodissa.
Eli teit töitä ja sait rahaa siitä ja se oli sinusta erityisesti lasten puolesta tehty teko?
Itse olen tehnyt lähinnä käytännöllisiä tekoja. Uimarannalla pelastanut kaksi kertaa vieraan lapsen hukkumasta ollessani vedessä omien lasteni kanssa. Selvitellyt useita riitoja puistossa tilanteessa jossa muita aikuisia ei ole ollut äänenkantaman päässä. Olisi ehkä pitänyt olla.
Onko joku joskus tehnyt jotain tällaista?