Kuinka pian synnytyksestä eka yhdyntä?
Miten nopeasti jälkivuoto loppui? Ja kuinka pian ensimmäinen yhdyntä?
Sattuiko, oliko paikat eri tuntuiset synnytyksen jäljiltä?
Kommentit (60)
En muista tarkkaan, oiskohan mennyt n. kuukausi. Jälkivuoto kesti melko pitkään. Synnytyksen jälkeen seksi todellakin oli ja on erilaista. Saan jopa emätinorgasmeja joista en tiennyt mitään ennen synnytystä :)
Ekassa (episiotomia) kokeiltiin 3 viikon jälkeen mutta silloin taidettiin lopettaa kesken kun teki niin kipeetä, vähän arkuutta oli vielä jälkitarkastuksen aikoihin (~6vkoa) mutta siinä 4-5vkon kohdalla liukkarin kanssa harrastettiin varovasti seuraavat pari viikkoa.
Toisen kohdalla (pientä repeämää, muutama yksittäinen tikki muistaakseni) kolmen viikon kohdalla ekaa kertaa ja pystyi jo hyvin harrastamaan, ei tehnyt kipeetä eikä hirveesti liukkareitakaan tarvittu sillä kertaa.
Seksiä kyllä harrastettiin piankin synnytyksen jälkeen (ei sentään sairaalassa mutta kotosalla), yhdynnän kanssa vaan odoteltiin. Tahti on aina ollut useampi kerta viikossa, ehkä 3-7. Jälkivuoto ei kestänyt kauaa ja oli muutenkin niukkaa sen aikaa kun sitä kesti, paitsi ekat pari päivää. Molempia imetin vuoden verran, lapset sai hyvää hoitoa ja olivat varsin hyvin nukkuvia, ikäeroa 14kk. Ekan jälkeen kierto palasi 5kk ja toisen jälkeen 8kk synnytyksestä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:51"]Jälkivuotoa oli aika kauan, en edes muista kuinka kauan. Seksiä ei ollut imetysaikana, mies ei halunnut. Imetin reilun vuoden, joten synnytyksestä oli mennyt 14 kuukautta ennen ensimmäistä seksikertaa. Minulla paikat olivat täysin erilaiset kuin ennen synnytystä, sillä olin revennyt moneen suuntaan ja oli tullut hermovaurio. Edeleenkään ei ole tuntoa alapäässä, synnytyksestä 20v. [/quote]
Siis eikö yhtään mitään tuntoa?
[/quote]
Ei. Ei ole mitään tuntoa. Alapään hermot vaurioituivat eikä niitä voida korjata. Aikoinaan neuvolassa koko ajan sanottiin "kyllä aika hoitaa ja nauti vauvasta" jne. No, vauva on käynyt jo armeijan...
Asia on ollut minulle arka paikka: on tuntunut, että menetin naiseuteni kun en voi enää nauttia seksistä mieheni kanssa kuten ennen. Tunnen myös syyllisyyttä siitä, että haikailen aikaa ennen lasta - sitä aikaa kun olin vielä tunteva ja seksuaalinen ihminen, aikaa jolloin olin NAINEN. Lisäksi asia on syönyt mieheni itsetuntoa kun hän ei kykene tyydyttämään minua kuten ennen. Parisuhde on ollut koetuksella.
Olen käynyt vuosien varrella useilla lääkäreillä, mutta ikävä tosiasia on, ettei hermoja voida korjata.
nro 7
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:55"]Siis hyi helvetti! Meillä seksitön aika oli noin 6 kk. Ei paljon muna pyöriny mielessä, oli parempaakin tekemistä. [/quote] Miksi ihmeessä alapeukut?! Olisiko pitänyt hoidella mies ennen lasta?
[/quote]
Naisen tehtävä on pitää mies tyytyväisenä. Olet itsekäs lunttu.
[/quote]
Toki olen, mies sai vedellä käteensä ihan rauhassa. Tai vaikka naapurin akkaa, ei olisi rehellisesti sanottuna, tuossa elämäntilanteessa voinut vähempää kiinnostaa!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:55"]Siis hyi helvetti! Meillä seksitön aika oli noin 6 kk. Ei paljon muna pyöriny mielessä, oli parempaakin tekemistä. [/quote] Miksi ihmeessä alapeukut?! Olisiko pitänyt hoidella mies ennen lasta?
[/quote]
[/quote]
Voi sua, onneksi en huijaa itseäni millään tollaisella vaan mulle seksi on haluista kiinni.
[/quote]
Omista vai ukon?
Ekan kanssa varmaan jotain 6 viikkoa, tokan kanssa joitain päiviä, kolmannen kanssa en muista.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:04"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:55"]Siis hyi helvetti! Meillä seksitön aika oli noin 6 kk. Ei paljon muna pyöriny mielessä, oli parempaakin tekemistä. [/quote] Miksi ihmeessä alapeukut?! Olisiko pitänyt hoidella mies ennen lasta? [/quote] Naisen tehtävä on pitää mies tyytyväisenä. Olet itsekäs lunttu. [/quote] Voi sua, onneksi en huijaa itseäni millään tollaisella vaan mulle seksi on haluista kiinni. [/quote] Omista vai ukon?
[/quote]
No omista haluista kiinni, tietysti. Miksi ne olisi toisen haluista kiinni? Silloinhan raiskauskin ois ok.
Mulla molemmat lapset syntyneet sektiolla. Ekasta meni n. 1kk ja sattui aivan pirusti sekä sektioarpeen ja alapäähän, limakalvot olivat hyvin ohuet eikä liukkari auttanut. En muista miten seksielämä palautui "normaaliksi", vauva valvotti pari vuotta kyllä niin tehokkaasti että eipä sitä tainnut kertaa enempää viikossa seksiä olla. Sittemmin kyllä tehostettiin haluja ja järjesteltiin aikaa siinä mielessä, joka toinen päivä keskimäärin. Seksielämä parhaimmillaan ennen kuin toista aloin odottamaan.
Toisen sektion jälkeen meni kolme viikkoa, ei sattunut mihinkään mutta lantionpohjanlihaksissa ei likimainkaan samalla lailla tehoa.. Siinä se kerta on ollutkin, viikko sitten :) saas nähdä miten tässä kahden lapsen hoidon ohessa ehtii, kun esikoinen ei nuku päivällä ja herää kuudelta ja juniori menee toistaiseksi yöunille puoliltaöin.
Ekasta jälkivuoto kesti viisi viikkoa ja nyt siis 4+ viikkoa edellisestä ja tiputtelu jatkuu vielä. Viime kerralla koko imetysaika meni liukkaripurkilla, omaa kosteutta ei ollut yhtään. Onneksi helpotti imetyksen loputtua, samoin limakalvot palautuivat ennalleen. Tässä viimeisimmässä raskaudessa sain elämäni ensimmäisen emätinorgasmin ja uskokaa pois, sitä on metsästetty vuosikymmen ennen. Toiveet on siis korkealla että seksuaalisuuteni paranee entisestään. Kun vaan saisi sitä aikaa, haluja olisi.
Viitisen viikkoa kesti jälkivuoto ja sen loputtua oli seksiä. Pari ensimmäistä kertaa kiristi ja aristi, sitten asettui.
Eka yhdyntä tasan viikko synnytyksestä. Niukkaa jälkivuotoa taisi olla jotain parin viikon verran. Hyvältä tuntui niin kuin ennenkin. Synnytys oli helppo eikä tullut mitään repeämiä. Palauduin fyysisesti todella nopeasti.
Viikko siinä meni :D synnytin ihan alakautta
Pari viikkoa. Kun pahin vuoto oli ohi. En ymmärrä ajattelutapaa, missä vaimon ei yhtään tarvitsisi huomioida miehen tunteita ja tarpeita. Eikö miehenkään tarvitse koskaan tehdä mitään huomioidakseen vaimoaan? Ei niin, etteikö normaali nainenkin halua seksiä, mutta jos oikeasti itsellä on haluttomuutta, niin minkälainen puoliso ei edes yritä huomioida toista?
2 viikkoa alatiesynnytyksestä, jälkivuotoa tuli vielä silloin mutta tosi niukasti. Eipä se nyt hääviltä tuntunut, paikat oli tosi kuivat ja tuntui erilaiselta, vaikka mies tietysti väitti ettei huomannut mitään eroa entiseen.
Ekassa jälkivuoto ohi kahdessa viikossa ja seksiä vasta 2kk synnytyksestä, koska imukuppisynnytys tuhosi alapään oikein urakalla. Kuopuksen jälkeen jälkivuoto kesti viikon ja seksia harrastettiin jo 16pv synnytyksestä. Ei oikein missään vielä silloin tuntunut kun paikat oli vielä niin auki.
6 päivää synnytyksestä. Jälkivuoto kesti ehkä viikon? Ei sattunut, kun en revennyt. Sain niin järisyttävän orkun, että se sattui. :D Oli niin pitkä aika edellisestä kun en millään onnistunut sitä saamaan loppuraskaudesta/pelkäsin supistuksia.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 19:35"]Pari viikkoa. Kun pahin vuoto oli ohi. En ymmärrä ajattelutapaa, missä vaimon ei yhtään tarvitsisi huomioida miehen tunteita ja tarpeita. Eikö miehenkään tarvitse koskaan tehdä mitään huomioidakseen vaimoaan? Ei niin, etteikö normaali nainenkin halua seksiä, mutta jos oikeasti itsellä on haluttomuutta, niin minkälainen puoliso ei edes yritä huomioida toista?
[/quote]
Kyllä minä ainakin ymmärrän, jos mies ei jaksa hoidella minua silloin, kun on todella kipeä. En lähtisi vaatimaan seksiä mieheltä heti leikkauksen jälkeen, joten en ymmärrä, miksi hänellä olisi oikeus myöskään. Onneksi oma mieheni ymmärtää hyvin, että koko alapää revenneenä ja tissit tulessa ei tee mieli imeä kullia lapsen imetysten välissä. Eipä sitä vaihetta kuitenkaan ikuisuutta kestä. Eikä mies itsekään taitaisi jaksaa, kun lapsi herättelee vähän väliä.
Ensimmäisestä alatiesynnytyksestä jälkivuoto 4 vkoa ja sen loputtua ensimmäinen yhdyntä. Seksiä toki ennen sitäkin ;) Synnytyksessä ei leikattu epparia, mutta repesin luonnollisesti samankaltaisesti ja tikkejä tuli.
Sitten alkoikin kahden viikon päästä kuukautiset, vaikka täysimetin...
Toisen alatiesynnytyksen jälkeen jälkivuoto samaa luokkaa, mutta en revennyt synnytyksessä ollenkaan (upea kätilö - kiitokset Hennalle!).
Seksiä 3 viikkoa synnytyksestä ja jälkitarkastuksessa gyne sanoi, että alapäästä ei uskoisi minun synnyttäneen..
Minä ehdotin ekana päibänä kun oli vaimo tullut kotiin. Mutta oli paikat niin kipeänä että tullut mitään. Sanoinkin että riittää kun otat suihin. Mutta vastaus kysymykseen noin 2,5 vuorokautta synnytyksestä.
Eilen illalla oli seksiä vähän alle 5kk toisen lapsen syntymän jälkeen. Oli kivaa! Ei kuulemma tuntunut erilaiselta. Yöimetykset ja yleinen vauva-arki vei sen verran haluja, että odotettiin näinkin kauan. .
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:02"]
[/quote]
[/quote]
Voi sua, onneksi en huijaa itseäni millään tollaisella vaan mulle seksi on haluista kiinni.