Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrotko miehellesi asioita, joita et saisi kertoa kenellekään?

Vierailija
23.07.2015 |

Kerro myös miksi teet kuten teet.

Aloitan. Minä en kerro. Asiat kerrottaisiin miehelleni suoraan, jos haluttaisiin, että hän ne tietäisi.

Minulla on huonoja kokemuksia. Asioitani on kerrottu puolisolle silloinkin, kun olen erikseen ääneen sanonut, että "älä sitten kerro Matillekaan". Loukkaavaa ja noissa ystävyyssuhteissa ei uskalla enää puhua eikä viestitellä oikein mitään arempaa asiaa.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron pitkälti joo ellei erikseen ole kielletty kertomasta tai koen siitä muuten olevan haittaa.

Vierailija
62/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kerroin mutta en koskaan asioita jotka oli kielletty kertomasta. Nykyään en kerro vaikka ei erikseen kiellettäisi. Ei ole minun asiani levitellä muiden henkilökohtaisukksia, enhän haluaisi itsellenikään sitä tehtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:39"]En kerro, jos asia ei kosketa myös mua henkilökohtaisesti. Mä ja mun mies ollaan kaksi eri ihmistä. Olis todella noloa, jos mies juoruaisi kavereidensa asioita mulle. Tuskin kukaan edes kertoo salaisuuksiaan sille, joka juoruaa ne puolisolleen. [/quote] Me kerrotaan kaikki toisillemme. Mistä ne kaverit saisivat sen selville?

[/quote]

Olet oksettava

Vierailija
64/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron paljon esim. työjuttuja miehelleni vaikka en saisi.

Vierailija
65/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro. Mieheni on juoruilija sieltä pahimmasta päästä. Ei menisi kuin hetki, niin hän olisi kertonut asian jo eteenpäin. Sanotaan, että naiset ovat kovia juoruilemaan eivätkä osaa säilyttää salaisuuksia, mutta kyllä se niin on, että miehet ovat vieläkin pahempia.

Joskus kerroin itsestäni työkaverilleni, niin seuraavana päivänä hän kertoi puolisonsa mielipiteen asiaani. Että sellaista. 

Vierailija
66/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrotaan miehen kanssa toisillemme kaikki jutut. Just sanottu et älä kerro niin heti kerrotaan :D

Vierailija
67/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:18"]Kerron. En voi olla kertomatta. Me puhutaan muutenkin kaikesta, eikä se takuulla kerro mitään eteenpäin. Puolustuksekseni voin sanoa, että ystäväni kyllä tietävät tästä. Olen sanonut niille, että jos ette halua että kerron miehelleni, älkää kertoko myöskään minulle. [/quote] Mutta miksi?

[/quote]

Koska tykkään jutella ja vatvoa sen kanssa kaiken maailman asioita. En osaa olla ajattelematta ääneen sen kanssa. Meitä molempia kiinnostaa myöskin toisen ystävät ja niiden asiat, ja pohditaan kaikkea yhdessä. Minusta olisi tosi vaikeaa, kun mieheni kysyy että mistäs juttelitte Niinan kanssa, jos pitäisi vastata että en kerro sulle, Niina kielsi. Mun ystävät kyllä luottaa mun mieheen, ja voisivat kertoa asioitaan vaikka se olisi paikallakin.
[/quote]

Ihan ku mun kirjottama!! Ihanaa kuulla et muitakin. Hyvä me :D

Vierailija
68/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:39"]En kerro, jos asia ei kosketa myös mua henkilökohtaisesti.
Mä ja mun mies ollaan kaksi eri ihmistä. Olis todella noloa, jos mies juoruaisi kavereidensa asioita mulle.
Tuskin kukaan edes kertoo salaisuuksiaan sille, joka juoruaa ne puolisolleen.
[/quote]

Me kerrotaan kaikki toisillemme. Mistä ne kaverit saisivat sen selville?
[/quote]

Itse sain selville nimenomaan kun kaverin mies sen paljasti.
[/quote]

Mutta jos on molemminpuolista. Tiedän ketkä miehen kavereista pettää. Enkä ole kertomassa kenellekään, eikä mieskään kerro. Siis emme juoruile ja puhu paskaa toisillemme. Kerromme toisillemme jos joku on avautunut ja asia jää vaivaamaan.

Vierailija
69/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerron kyllä, vaikka aina omista asioista huudan, että älkää kertoko ees miehillenne. Oon paska ämmä, mutten vaan osaa pitää suutani kiinni. Myöhemmin kyllä kerron, että mä muuten sanoin siitä mun äijälle. Ihme että mulla on vielä ystäviä :(

Vierailija
70/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kerron. Jos on erikseen pyydetty, etten kerro, en ole kertonut, mutta jos ei ole pyydetty, niin kerron, jos arvioin itse, että asian voi kertoa. En tajua, miten kertominen voisi vahingoittaa, mieheni on ymmärtäväisin ihminen maailmassa, jonka tiedän ja itse en jaksa kantaa läheisille sattuneita ikäviä asioita yksin. 

Minulle ei kannata uskoutua, jos asia on niin valtionsalaisuus, että sekin häiritsee, että mieheni tietää. Emme kerro asioita kuitenkaan eteenpäin, eikä meillä ole yhteisiä ystäviä. 

Äskettäin eräs henkilö sanoi minulle, että älä kerro kellekään, kysyin, saanko kertoa miehelleni ja sain luvan. Muille ei mun tarttiskaan kertoa, mutta joku varaventtiili on itsellä oltava. Mutta jos minua on pyydetty ei-kertomaan niin tähän asti olen voinut luvata etten kerro. Kannattaa sanoa ENNEN kertomista, että ethän kerro kellekään, jos haluaa saada mun lupaukseni, koska jos jo tiedän asian ja se painaa minua paljon, niin pakkohan mun on siitä jollekin puhua. 

Vierailija
71/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:39"]En kerro, jos asia ei kosketa myös mua henkilökohtaisesti. Mä ja mun mies ollaan kaksi eri ihmistä. Olis todella noloa, jos mies juoruaisi kavereidensa asioita mulle. Tuskin kukaan edes kertoo salaisuuksiaan sille, joka juoruaa ne puolisolleen. [/quote] Me kerrotaan kaikki toisillemme. Mistä ne kaverit saisivat sen selville? [/quote] Itse sain selville nimenomaan kun kaverin mies sen paljasti.

[/quote]

Mä ainakin tiedän, ettei mun mies kertoisi asioita ikinä eteenpäin tai asianosaiselle ainakaan loukkaamistarkoituksessa. Eikä nyt mitenkään, koska ei vietä aikaa näiden ihmisten kanssa.

Vierailija
72/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:39"]En kerro, jos asia ei kosketa myös mua henkilökohtaisesti.
Mä ja mun mies ollaan kaksi eri ihmistä. Olis todella noloa, jos mies juoruaisi kavereidensa asioita mulle.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta jos on molemminpuolista. Tiedän ketkä miehen kavereista pettää. Enkä ole kertomassa kenellekään, eikä mieskään kerro. Siis emme juoruile ja puhu paskaa toisillemme. Kerromme toisillemme jos joku on avautunut ja asia jää vaivaamaan.
[/quote]

Niin taisi se kaverinikin luulla, ettei miehensä kertoisi. Oli nimittäin aika vaikeana, kun miehensä alkoi möläytellä. Ja olivat siis molemmat paikalla.

Yleensä ne juoruajat tykkäävät juoruilla, joten tietämättäsi voi miehesikin puhua omille kavereilleen sinun tai kavereidesi asioita. Totta kai sanoo sinulle, ettei tietenkään kerro. Tosin niinhän sinäkin olet saattanut sanoa kavereillesi ja kerrot silti.

Varsinkin kun parisuhteessa alkaa mennä huonommin, niin kyllä ne "avoimet" ihmiset silloin tuppaa kertomaan ex-puolisostaan kaiken kiusallisen.

Vierailija
73/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro. Oon sossu. Mun miestä ei kiinnosta mun työasiat ja mul on vaitiolovelvollisuus. Ei sitä kiinnosta mun kavereidenkaan asiat. Ja sitäpaitsi mul on tosi vähän kavereita. Oon pitänyt ne minimissä ettei satuisi sellaista tilannetta et vahingossa ees lipsahtaisi ulos jotain.

Vierailija
74/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:45"]

Mulle joskus yhden silloisen tuttuni mies sanoi, että "jos tietäisit mitä ,Anna on susta kertonut, niin et varmaan haluasi olla enää kaveri". Kyllä se aika hämmentävältä tuntui. Varsinkin kun olin ollut pitkään hyvinkin vieraanvarainen tälle tutulleni ja myös hänen miehelleen. Myöhemmin sitten lopetin heihin yhteydenpidon muutenkin. Eli vinkkinä teille, jotka kerrotte muiden asioita miehellenne: mies saattaa jonain hetkenä alkaa itse möläytellä niitä aika epäsopivissakin tilanteissa.

[/quote]

Eihän se tarkoita salaisuuksien kertomista, vaan toimiesi tai persoonasi arvostelua vaikkapa.

Vierailija
75/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:39"]En kerro, jos asia ei kosketa myös mua henkilökohtaisesti.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin taisi se kaverinikin luulla, ettei miehensä kertoisi. Oli nimittäin aika vaikeana, kun miehensä alkoi möläytellä. Ja olivat siis molemmat paikalla.

Yleensä ne juoruajat tykkäävät juoruilla, joten tietämättäsi voi miehesikin puhua omille kavereilleen sinun tai kavereidesi asioita. Totta kai sanoo sinulle, ettei tietenkään kerro. Tosin niinhän sinäkin olet saattanut sanoa kavereillesi ja kerrot silti.

Varsinkin kun parisuhteessa alkaa mennä huonommin, niin kyllä ne "avoimet" ihmiset silloin tuppaa kertomaan ex-puolisostaan kaiken kiusallisen.
[/quote]

Jos olisin niin paska ihminen että hukkuisin toista/toisia miehelleni niin tämän varmasti ansaitsisin. Meillä ei ole tapana arvostella muita miehen kanssa.