Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrotko miehellesi asioita, joita et saisi kertoa kenellekään?

Vierailija
23.07.2015 |

Kerro myös miksi teet kuten teet.

Aloitan. Minä en kerro. Asiat kerrottaisiin miehelleni suoraan, jos haluttaisiin, että hän ne tietäisi.

Minulla on huonoja kokemuksia. Asioitani on kerrottu puolisolle silloinkin, kun olen erikseen ääneen sanonut, että "älä sitten kerro Matillekaan". Loukkaavaa ja noissa ystävyyssuhteissa ei uskalla enää puhua eikä viestitellä oikein mitään arempaa asiaa.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:18"]

Mä kyllä kerron. Jos on erikseen pyydetty, etten kerro, en ole kertonut, mutta jos ei ole pyydetty, niin kerron, jos arvioin itse, että asian voi kertoa. En tajua, miten kertominen voisi vahingoittaa, mieheni on ymmärtäväisin ihminen maailmassa, jonka tiedän ja itse en jaksa kantaa läheisille sattuneita ikäviä asioita yksin. 

Minulle ei kannata uskoutua, jos asia on niin valtionsalaisuus, että sekin häiritsee, että mieheni tietää. Emme kerro asioita kuitenkaan eteenpäin, eikä meillä ole yhteisiä ystäviä. 

Äskettäin eräs henkilö sanoi minulle, että älä kerro kellekään, kysyin, saanko kertoa miehelleni ja sain luvan. Muille ei mun tarttiskaan kertoa, mutta joku varaventtiili on itsellä oltava. Mutta jos minua on pyydetty ei-kertomaan niin tähän asti olen voinut luvata etten kerro. Kannattaa sanoa ENNEN kertomista, että ethän kerro kellekään, jos haluaa saada mun lupaukseni, koska jos jo tiedän asian ja se painaa minua paljon, niin pakkohan mun on siitä jollekin puhua. 

[/quote]

Miten jollakin voi olla noin mätä moraali kuin sinulla?

[/quote]

eletään löyhän moraalin aikoja, jossa ihmisellä ei ole arvoa...

[/quote]

Tulee vain mieleen, että itse haluatte elää moraalittomasti ja pitää sen salassa...

[/quote]

miten syöpään sairastuminen on moraalitonta? :D ystävillä on mielestäni kirjoittamaton salassapitosopimus. Mutta aina löytyy ihmisiä jotka tykkää mässäillä toisten asioilla, samat tyypit lukee mm iltalehden kaltaisia sensaation hakuisia paskalehtiä.

Vierailija
42/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:24"]

Mä kyllä kerron. Jos on erikseen pyydetty, etten kerro, en ole kertonut, mutta jos ei ole pyydetty, niin kerron, jos arvioin itse, että asian voi kertoa. En tajua, miten kertominen voisi vahingoittaa, mieheni on ymmärtäväisin ihminen maailmassa, jonka tiedän ja itse en jaksa kantaa läheisille sattuneita ikäviä asioita yksin. 

Minulle ei kannata uskoutua, jos asia on niin valtionsalaisuus, että sekin häiritsee, että mieheni tietää. Emme kerro asioita kuitenkaan eteenpäin, eikä meillä ole yhteisiä ystäviä. 

Äskettäin eräs henkilö sanoi minulle, että älä kerro kellekään, kysyin, saanko kertoa miehelleni ja sain luvan. Muille ei mun tarttiskaan kertoa, mutta joku varaventtiili on itsellä oltava. Mutta jos minua on pyydetty ei-kertomaan niin tähän asti olen voinut luvata etten kerro. Kannattaa sanoa ENNEN kertomista, että ethän kerro kellekään, jos haluaa saada mun lupaukseni, koska jos jo tiedän asian ja se painaa minua paljon, niin pakkohan mun on siitä jollekin puhua. 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tulee vain mieleen, että itse haluatte elää moraalittomasti ja pitää sen salassa...

[/quote]

miten syöpään sairastuminen on moraalitonta? :D ystävillä on mielestäni kirjoittamaton salassapitosopimus. Mutta aina löytyy ihmisiä jotka tykkää mässäillä toisten asioilla, samat tyypit lukee mm iltalehden kaltaisia sensaation hakuisia paskalehtiä.

[/quote]

No ei se olekaan, mutta en vain ymmärrä ihmistä, joka ei kestä, että häntä tuntematon kaverin mieskin saa asian tietää. Voi hellanlettas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä sinä tiedät mitä minä puhuin, pahaa vai hyvää? Sanoin puhuneeni asioista joita en ole kertonut miehelleni kun en halua loukata häntä, tähän kategoriaan mahtuu aika kirjo asioita..

Sen lisäksi, tässä ketjussa puhuttiin siitä, osaako pitää asioita salassa vai ei, ei siitä onko moraalisesti oikein puhua pahaa toisista heidän selkänsä takana.

Vierailija
44/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ei se olekaan, mutta en vain ymmärrä ihmistä, joka ei kestä, että häntä tuntematon kaverin mieskin saa asian tietää. Voi hellanlettas.

[/quote]

se ei ole sinun asiasi päättää kuka saa tietää.

Vierailija
45/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:09"]

[/quote]

[/quote]

Kuinka niin? Voisitko hieman perustella?

[/quote]

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa luottamus? Ymmärrätkö mitä tarkoittaa lupaus? 

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa lojaalius? 

Jos oliti äitini niin en edes silloin kertoisi sinulle mitään. Koska SINUUN EI VOI LUOTTAA!!!

Jos joku kertoo sinulle jotain niin hän kertoo sen SINULLE eikä kenellekkään muulle. Jos hän haluaa jonkun muun tietävän hän kertoo sen sille itselle. Nykyään hän laittaisi sen vaikka Facebookin seinälle jos hän haluaisi koko maailman tietävän asiansa. 

Enkä usko sekunttiakaan että miehesi ei kerro asioita eteenpäin. Hän tuntuu olevan aivan samanlainen juoruämmä kuin sinä. 

Vierailija
46/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 14:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No miksi sinä et postaa yksityistietojasi Facebookin etusivulle? Miksi sinua häiritsee jos muut ihmiset tietävät kaikki yksityisasiasi? 

Vierailija
47/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti näille lärpille ei kukaan kerro mitään oikeasti todella henkilökohtaista ja vakavaa, kun tietävät ettei ns ystävään voi oikeasti luottaa vaan pitää pitää lähinnä hyvänpäivän tutun tasolla (esimerkiksi jos jollakulla olisi takana vaikka kokemuksia seksuaalisesta hyväksikäytöstä tms). Tai jos nämä lärpät jotain tuon kaltaista kertovat miehelleen "kun kyllä se voi tietää kaiken minkä minäkin" niin voi herranjestas miten suuri loukkaus se olisi luottamuksella asioita kertovaa kohtaan. Itse en enää haluaisi edes olla tekemisissä sellaisen kanssa, joka jotain tuollaista menisi puhumaan ohi suunsa. Jotkut eivät vain kunnioita muita ihmisiä ja luulevat olevansa hyviäkin tyyppejä, vaikka kaikki valuisi suoraan korvista persreiän kautta ulos.

Sekinhän on miljoona kertaa jo todettu niin vauva-palstalla kuin muuallakin, että puolet niistä "täydellisistä" avioliitoista on jotain aivan muuta, päättyvät eroon, kohtaavat pettämistä (eipä se maailman luotettavin puoliso ollutkaan niin luotettava) tai sitten huonon kauden tullen avaudutaankin jollekin ulkopuoliselle kaikesta.

Kyllähän minä mieheni kanssa puhun monista luottamusta vaativista asioista, sillä hän ei ole mikään juorukello ja jonkun kanssahan sitä täytyy asioita voida jakaa. En kuitenkaan todellakaan kerro kaikkea, en jaa niitä asioita jotka ovat jollekin ystävälle todella henkilökohtaisia ja vakavia ja joista terve järkikin sanoo, että asiat on kerrottu luottamuksella (vaikka ei olisikaan ala-aste -tyyliin tarvinnut erikseen sanoa "älä kerro kelleekään, tää on salaisuus.")

Vierailija
48/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron osan jutuista joita ei saisi. Esim ystävän raskausuutisesta olin niin iloinen, että oli pakko purkaa se jollekin. Raskaus on kuitenkin jo aika pitkällä. Tiedän ettei mies kerro sitä eteenpäin.

Vierailija
49/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, koska meillä ei ole salaisuuksia!

Vierailija
50/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, mutta jos on painotettu ettei saa edes "Pertille" kertoa, niin sitten en.

Vierailija
51/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:15"]

Kerron työasioita, joita ei saisi julkistaa, mikäli ne vaikuttavat myös minuun ja haluan jollekin purkaa. Siis tyyliä liikesalaisuuksia, ei mitään henkilökohtaisia. Tiedän että mies ei niistä lavertele, vaikka tuskin ketään kiinnostaisikaan.

[/quote]

Ansaitsisit saada potkut

Vierailija
52/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasioita en koskaan! Mulla on vaitiolovelvollisuus. Muuten puhutaan kyllä kaikesta.

Vierailija
53/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:16"]Kyllä. Juoruan kaikki kavereiden asiat:) [/quote]Mutta en tietenkään puhu toisen kaverin asioita toiselle kaverille. Vain miehelle.

[/quote]

Ihan sama. Olet jo pettänyt kaverisi

Vierailija
54/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pettäisin ystävieni luottamuksen? Mies voi vaihtua, ystävät pysyvät.

Vierailija
55/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:29"]

Kerron, koska tiedän, että mun mies ei kerro niitä asioita kenellekkään muulle. Ja olen aika varma, että myös mun ystäväpariskunnat toimii näin, eli myös mun kertomat asiat siirtyy aina yhdelle "ylimääräselle" korvaparille. Se nyt ei sinänsä jaksa mua huolettaa.

[/quote]

Eli sinuun ei voi luottaa

Vierailija
56/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joskus yhden silloisen tuttuni mies sanoi, että "jos tietäisit mitä ,Anna on susta kertonut, niin et varmaan haluasi olla enää kaveri". Kyllä se aika hämmentävältä tuntui. Varsinkin kun olin ollut pitkään hyvinkin vieraanvarainen tälle tutulleni ja myös hänen miehelleen.

Myöhemmin sitten lopetin heihin yhteydenpidon muutenkin.

Eli vinkkinä teille, jotka kerrotte muiden asioita miehellenne: mies saattaa jonain hetkenä alkaa itse möläytellä niitä aika epäsopivissakin tilanteissa.

Vierailija
57/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:39"]En kerro, jos asia ei kosketa myös mua henkilökohtaisesti.
Mä ja mun mies ollaan kaksi eri ihmistä. Olis todella noloa, jos mies juoruaisi kavereidensa asioita mulle.
Tuskin kukaan edes kertoo salaisuuksiaan sille, joka juoruaa ne puolisolleen.
[/quote]

Me kerrotaan kaikki toisillemme. Mistä ne kaverit saisivat sen selville?

Vierailija
58/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:18"]Kerron. En voi olla kertomatta. Me puhutaan muutenkin kaikesta, eikä se takuulla kerro mitään eteenpäin. Puolustuksekseni voin sanoa, että ystäväni kyllä tietävät tästä. Olen sanonut niille, että jos ette halua että kerron miehelleni, älkää kertoko myöskään minulle. [/quote] Mutta miksi?

[/quote]

Koska tykkään jutella ja vatvoa sen kanssa kaiken maailman asioita. En osaa olla ajattelematta ääneen sen kanssa. Meitä molempia kiinnostaa myöskin toisen ystävät ja niiden asiat, ja pohditaan kaikkea yhdessä. Minusta olisi tosi vaikeaa, kun mieheni kysyy että mistäs juttelitte Niinan kanssa, jos pitäisi vastata että en kerro sulle, Niina kielsi. Mun ystävät kyllä luottaa mun mieheen, ja voisivat kertoa asioitaan vaikka se olisi paikallakin.

[/quote]

Eli olet todellinen juoruämmä pahimmasta päästä

Vierailija
59/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:42"]

Miksi pettäisin ystävieni luottamuksen? Mies voi vaihtua, ystävät pysyvät.

[/quote]Ei ystävätkään aina pysy. Joskus syy on niissä ystävissä, ei todellakaan aina (ainoastaan) itsessä.

Vierailija
60/75 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:39"]En kerro, jos asia ei kosketa myös mua henkilökohtaisesti.
Mä ja mun mies ollaan kaksi eri ihmistä. Olis todella noloa, jos mies juoruaisi kavereidensa asioita mulle.
Tuskin kukaan edes kertoo salaisuuksiaan sille, joka juoruaa ne puolisolleen.
[/quote]

Me kerrotaan kaikki toisillemme. Mistä ne kaverit saisivat sen selville?
[/quote]

Itse sain selville nimenomaan kun kaverin mies sen paljasti.