Kerrotko miehellesi asioita, joita et saisi kertoa kenellekään?
Kerro myös miksi teet kuten teet.
Aloitan. Minä en kerro. Asiat kerrottaisiin miehelleni suoraan, jos haluttaisiin, että hän ne tietäisi.
Minulla on huonoja kokemuksia. Asioitani on kerrottu puolisolle silloinkin, kun olen erikseen ääneen sanonut, että "älä sitten kerro Matillekaan". Loukkaavaa ja noissa ystävyyssuhteissa ei uskalla enää puhua eikä viestitellä oikein mitään arempaa asiaa.
Kommentit (75)
Kyl mä jotain kerron. En kyllä sitten jos erikseen sanotaan et "älä kerro ees miehelles!".
Kerron työasioita, joita ei saisi julkistaa, mikäli ne vaikuttavat myös minuun ja haluan jollekin purkaa. Siis tyyliä liikesalaisuuksia, ei mitään henkilökohtaisia. Tiedän että mies ei niistä lavertele, vaikka tuskin ketään kiinnostaisikaan.
Kyllä. Juoruan kaikki kavereiden asiat:)
Kerron. En voi olla kertomatta. Me puhutaan muutenkin kaikesta, eikä se takuulla kerro mitään eteenpäin. Puolustuksekseni voin sanoa, että ystäväni kyllä tietävät tästä. Olen sanonut niille, että jos ette halua että kerron miehelleni, älkää kertoko myöskään minulle.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:16"]Kyllä. Juoruan kaikki kavereiden asiat:)
[/quote]Mutta en tietenkään puhu toisen kaverin asioita toiselle kaverille. Vain miehelle.
En todella kerro, jos on vannotettu että ei saa puhua kenellekään, niin se koskee myös miestä. Silloinhan rikot luottamuksen. Ja tiedän, että monet kertovat omille miehilleen kavereidenkin salaisuudet, koska " se nyt ei ainaka kerro kenellekää, eihän sit ees kiinnosta". Voi vittu. Ihan kaikkea ei parisuhteessakaan tarvi jakaa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:18"]Kerron. En voi olla kertomatta. Me puhutaan muutenkin kaikesta, eikä se takuulla kerro mitään eteenpäin. Puolustuksekseni voin sanoa, että ystäväni kyllä tietävät tästä. Olen sanonut niille, että jos ette halua että kerron miehelleni, älkää kertoko myöskään minulle.
[/quote]
Mutta miksi?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:20"]En todella kerro, jos on vannotettu että ei saa puhua kenellekään, niin se koskee myös miestä. Silloinhan rikot luottamuksen. Ja tiedän, että monet kertovat omille miehilleen kavereidenkin salaisuudet, koska " se nyt ei ainaka kerro kenellekää, eihän sit ees kiinnosta". Voi vittu. Ihan kaikkea ei parisuhteessakaan tarvi jakaa.
[/quote]
Tätäpä ihmettelen. Miksi kertoa, jos miestä ei edes kiinnosta. Mitä hyötyä on pettää ystävän luottamus?
Haluaisitteko te juoruilijat, että teidän asianne on kavereiden puolisoiden tiedossa? Housuun menneet ripulit, miehen pettämisepäilyt, nuoruuden toilailut, rahavaikeudet... hyi.
Kerron, koska tiedän, että mun mies ei kerro niitä asioita kenellekkään muulle. Ja olen aika varma, että myös mun ystäväpariskunnat toimii näin, eli myös mun kertomat asiat siirtyy aina yhdelle "ylimääräselle" korvaparille. Se nyt ei sinänsä jaksa mua huolettaa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:18"]Kerron. En voi olla kertomatta. Me puhutaan muutenkin kaikesta, eikä se takuulla kerro mitään eteenpäin. Puolustuksekseni voin sanoa, että ystäväni kyllä tietävät tästä. Olen sanonut niille, että jos ette halua että kerron miehelleni, älkää kertoko myöskään minulle. [/quote] Mutta miksi?
[/quote]
Koska tykkään jutella ja vatvoa sen kanssa kaiken maailman asioita. En osaa olla ajattelematta ääneen sen kanssa. Meitä molempia kiinnostaa myöskin toisen ystävät ja niiden asiat, ja pohditaan kaikkea yhdessä. Minusta olisi tosi vaikeaa, kun mieheni kysyy että mistäs juttelitte Niinan kanssa, jos pitäisi vastata että en kerro sulle, Niina kielsi. Mun ystävät kyllä luottaa mun mieheen, ja voisivat kertoa asioitaan vaikka se olisi paikallakin.
Kai mä jotain olen kertonut. En kyllä pahimpia, esimerkiksi isoäitini seksisuhdetta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:18"]Kerron. En voi olla kertomatta. Me puhutaan muutenkin kaikesta, eikä se takuulla kerro mitään eteenpäin. Puolustuksekseni voin sanoa, että ystäväni kyllä tietävät tästä. Olen sanonut niille, että jos ette halua että kerron miehelleni, älkää kertoko myöskään minulle. [/quote] Mutta miksi?
[/quote]
Koska tykkään jutella ja vatvoa sen kanssa kaiken maailman asioita. En osaa olla ajattelematta ääneen sen kanssa. Meitä molempia kiinnostaa myöskin toisen ystävät ja niiden asiat, ja pohditaan kaikkea yhdessä. Minusta olisi tosi vaikeaa, kun mieheni kysyy että mistäs juttelitte Niinan kanssa, jos pitäisi vastata että en kerro sulle, Niina kielsi. Mun ystävät kyllä luottaa mun mieheen, ja voisivat kertoa asioitaan vaikka se olisi paikallakin.
[/quote]
Kiva. Toiset juttelee ystäviensä kanssa oikeasti vakavista asioista, lapsuuden hyväksikäyttökokemuksista, raiskatuksi joutumisesta, syöpäepäilyistä, rahavaikeuksista... Minulla meni monta vuotta oppia, että ihmisiin ei todellakaan voi kaikkiin luottaa ja että tosiaan on ihmisiä, jotka mielellään vatvoo muiden asioita, tyyliin "Jussi ja Jaanakin hei eroaa, johtuukohan se siitä et Jaana on aina viihteellä niin flirtti, onkohan se pettäny vai onks se se kun Jussi jäi työttömäks ja alko juoda joka viikonloppu...".
En kerro, jos asia ei kosketa myös mua henkilökohtaisesti.
Mä ja mun mies ollaan kaksi eri ihmistä. Olis todella noloa, jos mies juoruaisi kavereidensa asioita mulle.
Tuskin kukaan edes kertoo salaisuuksiaan sille, joka juoruaa ne puolisolleen.
En kerro enää nykyään. Kävin muutaman vuoden terapiassa ja tajusin, ettei juoruilu ole luotettavan ihmisen käyttäytymistä. Miehenikin totesi myöhemmin, ettei hänkään voinut luottaa minuun 100%, kun jaoin muiden asiat hänelle. Nykyään pidän ystävieni salaisuuden itselläni. Minulla on tunnetyökalut käsitellä niitä itse, eikä niitä tarvitse analysoida miehen kanssa.
Harvoin minulle kerrotaan mitään arkaluontoisia suuria salaisuuksia, eikä itsellänikään sellaisia ole. Turhanpäiväiset avautumiset menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta tyhmät möläytykset kyllä kerron miehelleni. Jos käy ilmi, että joku uskoo horoskooppeihin tjsp.
Mieheni taas on valtava juorukello, tiedän kaiken hänen existään ja työkavereistaan ja tutuistaan sekä näiden ihmissuhteista.
Saatan kertoa työjuttuja tyylillä "arvaa kuka julkkis kävi tänään asiakkaana?" En tosin mitään yksityisasioita kenestäkään ja en ole töissä sosiaali- tai terveydenhuollossa.
Ystävieni vain minulle uskottuja henkilökohtaisia asioita en todellakaan juorua!
En kerro. Ystäväni ja minun väliset asiat ovat vain meidän välisiä, minun ja mieheni väliset minun ja mieheni välisiä. Ja sillä selvä.
En kerro. Moraalini ei sallisi. Ystäväni voivat halutessaan itse kertoa asioistaan miehelleni.
Kerron