Mitä kaupasta poistetuille venäläisille tuotteille tehdään?
Moni kauppa on ilmoittanut boikotoivansa venäläisiä tuotteita ja poistavansa ne kaikki valikoimistaan.
Mitä poistetuille tuotteille tehdään? Heitetäänkö ne roskikseen/hävitetään tms,?
Todella surullista jos käyttökelpoisia tuotteita aletaan haaskaamaan ja hävittämään mutta oudolta tuntuisi myös, jos boikotoituja tuotteita aletaan lahjoittamaan jonnekin. Toki sekin olisi parempi vaihtoehto kuin niiden hävittäminen.
Kommentit (26)
Minä kuvittelisin, että hyllyssä/varastossa olevat myydään loppuun, mutta lisää ei enää tilata.
Ne tungetaan Putinin kurkusta alas.
Ne voisi lähettää ilmaiseksi Ukrainaan. Tosin eivät varmaan huolisi mitään venäläisiä p*rseenpäristimiä.
Minä olen tajunnut sen niin, että ne kaikki kerätään nyt hyllyistä pois.
Ne voisi jakaa ruokajonossa asiakkaille. Mahtaako siellä muuta olla kuin suolakurkkuja ja bortskeittoa?
Entäpä mihin Alko hävittää venäläistuotteet...??? Eikai viemäriin sentään
Eihän ne kaikki ole pilaantuvaa tavaraa, mutta harmi silti jos sellaiset menee surutta roskiin...
Voin ottaa niitä. Turha heittää roskiin.
Milloin oot nähnyt kaupoissa Venäjältä tuotua pakastettua Borss-keittoa?
Asun Itä-Suomessa ja luulis jotta täällä sitä taatusti olisi, jo sitä Suomeen tuodaan.
Mutta ei ole.
Suolakurkutkin eri variaatioineen, siis valkosipulilla ja ilman, tehdään meillä koto Suomessa.
Alkohan ilmoitti siirtävänsä venäläiset tuotteet varastoon, mutta eihän kaikken kauppojen tuotteet säily kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuvittelisin, että hyllyssä/varastossa olevat myydään loppuun, mutta lisää ei enää tilata.
Näin toimii esim. Tokmanni, Iltasanomissa luki.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä mihin Alko hävittää venäläistuotteet...??? Eikai viemäriin sentään
Juurihan Alko uutisoi, että varastoon menevät. Viina kun ei niin nopeasti happane eikä pilaannu, kuin olut ja viinit.
Luulisin, että ne viedään leipäjonoihin ym. missä ruokaa jaetaan ilmaiseksi. Ainakin toivoisin niin, että eivät sentään roskiin heitä.
Luulen että ne menee merkitsemättöminä esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöille. Eli ei niitä kärrätä kaatopaikalle.
Syy siihen että ne kerätään pois myynnistä ei ole ihan niin yksinkertainen että kansa tai kauppa niitä boikotoisi. Muistakaa että kyseessä on nyt säädös, joka estää venäläisillä tuotteilla tehtävän kaupan. Eli, Venäläisten omistuksissa olevat tuotteet (siis ne jotka ovat hyllyllä myynnissä, ovat venäläisten) on jäädytetty. Ruoka ja muut vastaavat voidaan vaihtaa rahaksi, mutta raha ei saa mennä enää venäjälle vaan ne istuvat täällä. Eli kauppiaalle on helpompi että tavara menee köyhille, täysin ilmaiseksi ja venäläiset kestävät sen nahoissaan rajan toisella puolella.
Sääli venäläistä rehellistä pienyrittäjää. On aika poista sotarikollinen ja hånen junttansa johdosta, niin kauppasuhteetkin voivat normalisoitua.
Vierailija kirjoitti:
No, se olisikin jo ihan liian viisas tapa, jotta suomalaiset sitä käyttäisivät.
Suomalaiset touhutaaperot nyt kuitenkin ovat alkaneet kerätä niitä tuotteita pois hyllyistään.
Sitä ei kukaan ole kertonut, mitä niille todellakin tapahtuu. Kiinnostaisi minuakin, koska kuulostaa todella typerältä ja oudolta nykypäivänä, ettei muka olisi suunnitelmaa, mitä niille tuotteille tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Ne voisi jakaa ruokajonossa asiakkaille. Mahtaako siellä muuta olla kuin suolakurkkuja ja bortskeittoa?
+ Vodkaa.
Voisi tulla jonoon ryysistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tajunnut sen niin, että ne kaikki kerätään nyt hyllyistä pois.
” Emme voi päättää yksittäisten kauppojen valikoimasta, ja toisaalta ruokahävikin näkökulmasta on fiksua myydä elintarviketuotteet pois. Olennaista on, että ostot on pistetty poikki”
Yksittäinen kauppias voi kerätä hyllyssä nyt olevat tuotteet pois, mutta enpä usko näin monenkaan toimivan. Olisihan se ihan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että ne menee merkitsemättöminä esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöille. Eli ei niitä kärrätä kaatopaikalle.
Syy siihen että ne kerätään pois myynnistä ei ole ihan niin yksinkertainen että kansa tai kauppa niitä boikotoisi. Muistakaa että kyseessä on nyt säädös, joka estää venäläisillä tuotteilla tehtävän kaupan. Eli, Venäläisten omistuksissa olevat tuotteet (siis ne jotka ovat hyllyllä myynnissä, ovat venäläisten) on jäädytetty. Ruoka ja muut vastaavat voidaan vaihtaa rahaksi, mutta raha ei saa mennä enää venäjälle vaan ne istuvat täällä. Eli kauppiaalle on helpompi että tavara menee köyhille, täysin ilmaiseksi ja venäläiset kestävät sen nahoissaan rajan toisella puolella.
Ei ole tuollaista pakotetta olemassa! Älä keksi omiasi. Kyllä ne saisi myydä. Päätöksen myynnistä poisvetämisestä on tehnyt ihan itse jokainen yritys joka noin tekee.
Ihan oikeasti kyllä en usko sitäkään, että annettaisiin hyväntekeväisyyteen merkitsemättöminä. Kyllä käyttäjän pitää tietää, mitä purkissa on. Se on ihan perusasia jo erilaisten allergioidenkin takia.
Koko toimi on ylireagointia ja hysteriaa. Oikein hyvin olisi voinut myydä varastossa tai ainakin hyllyssä olevat ja laittaa vaikka sinne jonkun lappusen, että tuote myydään loppuun ja uutta ei tule. Sillä tavoin hysteeriset hyväsignaloijat ja muut vauhkot olisi saatu rauhotettua. Ja kun siellä olisi se lappu, niin ne jotka tuotetta todella haluavat ostaisivat useampia, jolloin ne katoaisivat ihan itsestään hyllystä nopeammin.
Tukholmassa on monta venäläistä kauppaa. Ihmettelen miten jatkossa.