Oletko hakenut käteistä pankista?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
minä vaan kysyn kirjoitti:
Mitähän pankit tuumaavat, kun niiden pitäisi lisätä kassahenkilökuntaa luukuille, asiakasruuhka ei purkaudu itsestään?
Ehkäpä ne joutuu vaihteeksi ottamaan tallettajatkin huomioon ja palkkaamaan työntekijöitä.
Olethan valmis maksamaan tästä ilosta 10% verran jokaisesta nostostasi.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän pankit tuumaavat, kun niiden pitäisi lisätä kassahenkilökuntaa luukuille, asiakasruuhka ei purkaudu itsestään?
Ehkäpä ne joutuu vaihteeksi ottamaan tallettajatkin huomioon ja palkkaamaan työntekijöitä.
Onko nyt luvallista ja suotavaa, köyhän tuoda pankkien lattioille kuraa saappaissaan ?
Vierailija kirjoitti:
Meille on nettiuskovaiset vakuutelleet jo vuosia, että käteistä ei tarvita. Rahat on puhelimessa, eikö se muka riitä?
Niin ei öljyä ei bensaa. Ei sähköä ei kortteja ei ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, asun Suomessa, en Venäjällä.
Suomessakin on hyvä varautua. Maksukortit voivat lakata toimimasta kokonaisesta liudasta eri syitä. Kun ns. kakka osuu tuulettimeen, on myöhäistä.
Suomessa raha nostetaan edelleen automaateista, ei pankista.
Ai jaa. Minä nostan käteistä tuosta meidän K-lähikaupasta.
Pari sataa on käteistä jemmassa kotona aina. Sillä pärjää hetken ja voi ostaa bensaa jos tarve vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, asun Suomessa, en Venäjällä.
Suomessakin on hyvä varautua. Maksukortit voivat lakata toimimasta kokonaisesta liudasta eri syitä. Kun ns. kakka osuu tuulettimeen, on myöhäistä.
Suomessa raha nostetaan edelleen automaateista, ei pankista.
Rahan nostaminen automaatista voi koitua ongelmalliseksi, jos se automaatti, kortit ja tilit hakkeroidaan. Sodassa kaikki on mahdollista.
Hyvä kysymys. Hirvittää pitää suuria summia paperirahaa kotona. Ehkä 400 päädyn nostamaan, enempää en uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Meille on nettiuskovaiset vakuutelleet jo vuosia, että käteistä ei tarvita. Rahat on puhelimessa, eikö se muka riitä?
Taitaa koko netin virtuaalitodellisuus olla koetuksella ja paluu arkeen edessä.
Hain 5000 pahan päivän varalle, jos tämä tilanne tästä pahasti kriisiytyy.
Mä vein kaupoista kaikki kananuudelit. Nyt niitä on 10 vuodeksi. En tartte käteistä
Mie osaan käyttää automaattia kyllä jos käteistä haluan
Voisi tuota parikymppiä nostaa
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt luvallista ja suotavaa, köyhän tuoda pankkien lattioille kuraa saappaissaan ?
Ehkä jos ne likaiset kansan kengät jättää sinne pankin eteiseen ja hattu kädessä nöyrästi käy omia, pankille lainaamiaan rahojaan pyytämässä.
Nostan aina palkastani käyttörahan käteisenä. Ihan vain, koska maksan mieluiten käteisellä. Olen työssäkäyvä, joten en pimitä Kelalta toimeentulotukea, enkä myöskään ole erityisemmin paniikissa. Tykkään vain käyttää käteistä. Olen 32 v.
Minulla on ollut aina hyvä määrä käteistä kotona. Ensimmäisenä hakkeroidaan verkkopankit ym. jos sota alkaa. Kuten kävi Ukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
Oleen realisoiiinut likviditeeetin kaljakksi.
Ei huono. Sodan repimässä maailmassa voikin olla puutetta vähän kaikesta muusta kuin rahasta...
Vierailija kirjoitti:
Satanen kannattaa olla käteistä aina. Enempi olisi jo mulle aivan turhaa ja liioittelua. Satku käteistä ja kolme pv ruokaa kotona. Siinä on pientä puskuria jos joskus tarvitsee sopeutua poikkeustilanteeseen.
Ei kannata täällä Suomessa panikoida siitä ja tästä, pieni järkevä varautuminen kannattaa toki aina tilanteessa kuin tilanteessa.
Koronan varalta olen pitänyt käteistä ja pientä ruokavaraa. Jos sattuisi tauti iskemään ja jouduttaisi sairaalaan huonossa hapessa, niin olisi helpompi pyytää läheisiä hoitamaan laskuja puolestani, jos jotain käteistäkin löytyisi vakuudeksi.
Euron arvo näyttää luisuvan jyrkästi alaspäin joten kannattaa hakea vaikka dollareita kotivaraksi. Ennen kuin on myöhäistä.
Mulla on aina kuukauden käyttävara käteisenä. Viikon rahat laitan aina maanantaina lompakkoon.
Usein on käynyt kaupassa viime vuosina niin, että korttimaksaminen ei toimi. Korttini on kerran skimmattu bensa-asemalla ja kerran netissä, mikä on sekin vähentänyt korttimaksuintoa. Mulla ei ole mitään salattavaa mutta en myöskään haluaisi jättää digitaalista jälkeä kaikesta tekemisestäni. Siksi käteinen viehättää.
En ole hakenut käteistä pankista varmaan sitten vuoden 1998 tai jotain.
Yksi kaksikymppinen on aina lompsassa siltä varalta, että autoillessa bensa-aseman kortinlukija ei toimikaan. Kerran kävi näin jotain 10 vuotta sitten, ja jouduin ajamaan viimeisillä höyryillä seuraavalle bensikselle.
Kotona on aina reippaasti ruokaa ja juomaa, ja laskut maksan aina kerralla hyvissä ajoin nettipankissa - jos verkkopankki ei toimi, kyseessä on sen verran iso ongelma, että laskuihin tulee taatusti lisää maksuaikaa.