Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vasta kun aloin tapailla ihmistä jolla on ADHD ja hahmotushäiriö näin miten rankkaa arki voi oikeasti olla. Aiemmin luulin että ADHD:t liioittelevat

Vierailija
28.02.2022 |

Kauhea mekkala kun koetti survoa peltiä uuniin, kehotin kääntämään pellin toisin päin ja laittamaan myös lämmöt päälle ellei tahtoisi paistaa pelkällä valolla..
Autossa huusi että käänny tonne! Käänny tonne! ja hirveä huitominen kun ei muistanut, kumpi on oikea ja kumpi vasen.
Unohti pin koodinsa ja huusi milloin mä oon syntynyt? Soitti lopulta äidilleen ja sitten kävi ilmi että muisti koodin oikein mutta näpytti väärin.
Kaunis, iloinen ja mukava ihminen mutta jestas tuota arjenhallintaa..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti sulla ei ole mitään hajua siitä, että miltä adhd:n mielessä tuntuu. Teitä arvostelijoita kyllä piisaa.

Vierailija
2/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä käyttämään lääkkeitä. Hän itsekin huomaa kuinka elämä selkenee. Ei lääkkeet ole aina pahaksi. Moni kroonisesti sairas käyttää lääkkeitä koko elämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan omalta vaimolta :D

Vierailija
4/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin aikaa tapaillut naista, jolla jotain vastaavaa häiriötä.

Ihan mukava muuten, mutta kestämistä on kun hän yrittää käyttää vaikka TV:n kaukosäädintä. Ja se sitten kun hän suuttuu siitä että ei saa valittua tai etsittyä haluamaansa ohjelmaa vaan painelee välillä päävalikkoon tai ihan toiselle kanavalle...

Tekisi vaan mieli todeta että mitä mulle siitä raivoat että olet noin tyhmä. En ole kertaakaan vielä kyllä mitään sanonut, mutta pelkään että joku kerta hermostun vielä kunnolla.

Vierailija
5/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on. Minulla ei ole ajokorttia sillä ajaisin takuulla jonkun päälle. Hyvä kun pyörällä pysyn pystyssä. Ranteisiini on tatuoitu "oikea" ja "vasen" jotta voin tarkistaa. Aina kun on joku meno, takistan kymmenen kertaa että päivä on aika on varmasti oikea.  Ruokaa tulee usein  tehtyä pelkällä valolla. Kaikki laskut on suoravalotuksessa.  IHmiset mielummin soittaa minulle kuin laittaa teksarin, koska vastauksitani ei o ota erkkikään selvää. Vähemmän minua  tuntevat luulee että olen kännissä kun kirjoitan siansaksaa. Tarkistan kyllä mitä kirjoitan mtta silti jälkeenpän huomaan että eihän se ollut läheskään oikein!

42 vutta eletty tämän pään kanssa ja niistä 30 ilman diagnoosia, ilman lääkkeitä.. lääke toki auttaa mutta mikään ihmepilleri se ei ole. 

Vierailija
6/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mukava muuten, mutta kestämistä on kun hän yrittää käyttää vaikka TV:n kaukosäädintä. Ja se sitten kun hän suuttuu siitä että ei saa valittua tai etsittyä haluamaansa ohjelmaa vaan painelee välillä päävalikkoon tai ihan toiselle kanavalle...

Tekisi vaan mieli todeta että mitä mulle siitä raivoat että olet noin tyhmä. En ole kertaakaan vielä kyllä mitään sanonut, mutta pelkään että joku kerta hermostun vielä kunnolla.

Miksi et mieluummin halaa lujaa ja sano, että mä autan? Ongelma on useimmiten lapsena ilman tukiverkkoja jääminen ja se suuttuminen on oikeastaan enemmän pelkoa. Kun tuollainen ihminen edes kerran saisi turvallisuudentunnetta sen sijaan, että jää vihaisuutensa kanssa aina yksin tai herättää sillä vain muissa halveksuntaa ja torjumista, koko käytösmalli saattaisi loppua. Kokeile. Et siinä paljon menetä, tarkemmin mitään. Mutta voitettavaa olisi paljonkin.

Vierailija
7/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein adhd-ihmiset ovat semmoisia Hosuleita,kattila päähän ja menoksi...  hyvätahtoisia,herttaisia mutta elämän langat pahemman kerran solmussa ja tarvitsevatkin ymmärtäväisen kumppanin "Rakas se on vasen,me käännymme nyt vasemmalle".

Vierailija
8/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, että minkä ihmeen takia kiusaatte itseänne tai toista pysymällä noissa suhteissa? Adhd ei tarkoita tyhmyyttä, mutta liian moni on kuullut koko elämänsä olevansa tyhmä. Voin täysin samaistua tähän kaukosäädinasiaan. Asiat, jotka ei kiinnosta, ei kiinnosta. Siksi ei voi muistaa, että mitä mistäkin napista tapahtuu. Siihen impulsiivisuus niin ärsyyntyy helposti ja sanoo sen. Ja siltikään se tyyppi tuskin on tyhmä, vaikka ei osaakaan just sitä kaukosäädintä käyttää.

Vierailija
9/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jo se,että pidät toista tyhmänä etkä osoita empatiaa toisen rajoituksia kohtaan,ole tapailussa aika huono juttu?

Vierailija
10/10 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein adhd-ihmiset ovat semmoisia Hosuleita,kattila päähän ja menoksi...  hyvätahtoisia,herttaisia mutta elämän langat pahemman kerran solmussa ja tarvitsevatkin ymmärtäväisen kumppanin "Rakas se on vasen,me käännymme nyt vasemmalle".

Ihana kuvaus.