Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hakenut käteistä pankista?

Vierailija
28.02.2022 |

Cyberhyökkäyksen varalle, jos kortit ei toimi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, asun Suomessa, en Venäjällä. 

Vierailija
2/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin on hyvä varautua. Maksukortit voivat lakata toimimasta kokonaisesta liudasta eri syitä. Kun ns. kakka osuu tuulettimeen, on myöhäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo vuosikymmeniä ollut käteistä rahaa kotona. Siitä asti, kun muutin omilleni aikoinaan.

Vierailija
4/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se Lidlissä sileillä 100 euron seteleillä maksava on käynyt.

Vierailija
5/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin on hyvä varautua. Maksukortit voivat lakata toimimasta kokonaisesta liudasta eri syitä. Kun ns. kakka osuu tuulettimeen, on myöhäistä.

Suomessa raha nostetaan edelleen automaateista, ei pankista.

Vierailija
6/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja nyt ei oikein ole rahaa, mutta kun seuraavan kerran saan työmarkkinatuen aion nostaa nostan osan käteisenä ja ostan noille jonkun halvan lompakon. Lisäksi ajattelin myös ostaa varmuudeksi S-ryhmän lahjakortin itselleni.

Vierailija
7/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen kannattaa olla käteistä aina. Enempi olisi jo mulle aivan turhaa ja liioittelua. Satku käteistä ja kolme pv ruokaa kotona. Siinä on pientä puskuria jos joskus tarvitsee sopeutua poikkeustilanteeseen.

Ei kannata täällä Suomessa panikoida siitä ja tästä, pieni järkevä varautuminen kannattaa toki aina tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
8/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on venäjäntrolli. Ei ymmärrä että Suomessa raha on tullut jo kauan lähes yksinomaan seinästä, toisin kuin kehitusmaa putinlandiassa.

Vierailija
9/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pankit tuumaavat, kun niiden pitäisi lisätä kassahenkilökuntaa luukuille, asiakasruuhka ei purkaudu itsestään?

Vierailija
10/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleen realisoiiinut likviditeeetin kaljakksi.

Vierailija
11/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa raha nostetaan edelleen automaateista, ei pankista.

Pankiksi sitä meillä kutsutaan. Jotkut kyllä sanovat Otto-maatti ja Seinä.

Mutta sulta meni olennainen pointti ohi.

Vierailija
12/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko kymmenes aloitus käteisestä?

Suljetun osaston Seppo tehtailee käteisaloituksia😲🙂

Vierailija
13/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä sitä käteistä oiot käyttää? Ostat kaurasoijamaitolatten, kun lataat sähköautosi ABC:llä kun olette matkalla Ruotsiin?

ps muista ottaa kännykänlaturi mukaan.

Vierailija
14/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata panikoida, mutta itse panikoin. Olen nähnyt nämä tapahtumat kehitysmaissa aikoinaan. Näköjään ohuen sivistyksen alla on brutaali ihminen asui hän minkälaisessa maassa tahansa.

Vierailija
15/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mobilepaylla

Vierailija
16/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja nyt ei oikein ole rahaa, mutta kun seuraavan kerran saan työmarkkinatuen aion nostaa nostan osan käteisenä ja ostan noille jonkun halvan lompakon. Lisäksi ajattelin myös ostaa varmuudeksi S-ryhmän lahjakortin itselleni.

Siis tarkoitin, että ihan automaatista ajattelin nostaa käteistä. Pankin konttoriin en ole ajatellut mennä. Mutta isompia seteleitä ei automaatista saa. Jos siis haluaa maksaa ruokakaupassa isommalla setelillä pitää se käydä nostamassa ihan pankin konttorista.

Vierailija
17/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satanen kannattaa olla käteistä aina. Enempi olisi jo mulle aivan turhaa ja liioittelua. Satku käteistä ja kolme pv ruokaa kotona. Siinä on pientä puskuria jos joskus tarvitsee sopeutua poikkeustilanteeseen.

Ei kannata täällä Suomessa panikoida siitä ja tästä, pieni järkevä varautuminen kannattaa toki aina tilanteessa kuin tilanteessa.

Satku on aika vähän, kun katsoo vaikka ihmisten ruokaostoksia. Sehän menee hetkessä. 500 eurosta ylöspäin voisi olla hyvä summa. Saa välttämättömät jos kortit ei toimi vaikka viikkoon.

Vierailija
18/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Mitähän pankit tuumaavat, kun niiden pitäisi lisätä kassahenkilökuntaa luukuille, asiakasruuhka ei purkaudu itsestään?

Ehkäpä ne joutuu vaihteeksi ottamaan tallettajatkin huomioon ja palkkaamaan työntekijöitä.

Vierailija
19/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan mobilepaylla

Taitaa mobilepay olla yhtä herkkä kaatumaan kuin korttijärjestelmä.

Vierailija
20/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on nettiuskovaiset vakuutelleet jo vuosia, että käteistä ei tarvita. Rahat on puhelimessa, eikö se muka riitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi