Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut elämäsi vaikein asia hyväksyä, miten onnistuit?

Vierailija
23.07.2015 |

minkä kanssa kipuilit kauiten, kauan kipuilu kesti, ja miten pääsit siitä yli? 

Tarkoitan asiaa tai ihmistä elämässäsi, jota et elämääsi haluaisi, mutta sinulla ei ole vaihtoehtoa. 

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta on ollut hyväksyä etten enää voi työskennellä samalla tavalla kuin ennen. Kun minua ammuttiin, jäi siitä traumoja jotka palautuvat mieleeni aina pamauksen kuullessani. Ei auta ammattilaisen apukaan, ainakaan vielä. Mieletön ikävä ja kaipuu siihen ammatimaiseen ja itsevarmaan minuun. Toivon sydämeni pohjasta että pystyn parantumaan tästä, ja tekemään työtä jota rakastan enemmän kuin mitää.

Vierailija
2/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN näistä asioista pääsee yli? Isoista tai pienistä? 

Vierailija
4/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin alkoholismi, väkivalta ja lähtö. 

Äitipuolen kylmyys.

Koko suvun kylmyys minua kohtaan niin kuin olisin itse aiheuttanut kaiken.  

En ole päässyt asiasta yli enkä ympäri. Yritän pärjätä, enempään en tällä hetkellä pysty. N33

Vierailija
5/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman isäni kuolema, en vieläkään oikein osaa hyväksyä sitä. Aikaa kulunut 7 vuotta.

Rakastamani mies ei halua suhdetta kanssani, viettää aikaa, rakastelee, meillä on kivaa. Mutta ei halua seurustella.

Eksän mielenterveys ongelmat, lähinnä koska meillä on yhteisiä lapsia. Hyvin kausina on hyvä isä heille. Olen varpaillani koko ajan.

Vierailija
6/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:41"]Oman isäni kuolema, en vieläkään oikein osaa hyväksyä sitä. Aikaa kulunut 7 vuotta.

Rakastamani mies ei halua suhdetta kanssani, viettää aikaa, rakastelee, meillä on kivaa. Mutta ei halua seurustella.

Eksän mielenterveys ongelmat, lähinnä koska meillä on yhteisiä lapsia. Hyvin kausina on hyvä isä heille. Olen varpaillani koko ajan.
[/quote]
Ja siis en näistä oikein yli ole päässyt. Eivät jokapäiväiseen elämään vaikuta. Elämää on vain elettävä ilman isää. Miehen kanssa nautin niistä hetkistä, joita on. Viimeiseen, pääsen yli kun ei enää tarvitse huolehtia lapsista ts. Ovat riittävän isoja. Näin se vaan menee, niillä korteilla joudun pelaamaan mitä on annettu. Asiat voisivat olla huonomminkin

Vierailija
7/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen geenivirhe, ei ole tietoa miten tai miksi tapahtui. Maailma on julma ja halusin hänelle paremmat lähtökohdat ja normaalin nuoruuden. Hän joutuu tulevat vuodet taistelemaan itsensä ja muiden hyväksymisen kanssa, ennen kuin asiat tasoittuvat. Edelleen yritän hyväksyä, ja vaikka en koskaan pystyisi, ei se muuttaisi tosiasioita.

Vierailija
8/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes onnistunut

Vierailija
9/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen vahvasti narsismiin ja jopa sosiopatiaan taipuvainen. Osaan esittää kaikkia tunteita mutta en tunne juuri mitään aidosti, vaikkakin suren syvästi isäni kuolemaa. En siis ole toivoton tapaus, mutta en kykene esim. parisuhteeseen koska aiheutan vain sydänsurua ja aina jotenkin ajaudun manipuloimaan miesystäviäni, tai pettämään. Olen siis hyväksynyt ajatuksen yksinäisestä loppuelämästä, ellen löydä pysyvää avointa suhdetta. N30

Vierailija
10/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:59"]

Että olen vahvasti narsismiin ja jopa sosiopatiaan taipuvainen. Osaan esittää kaikkia tunteita mutta en tunne juuri mitään aidosti, vaikkakin suren syvästi isäni kuolemaa. En siis ole toivoton tapaus, mutta en kykene esim. parisuhteeseen koska aiheutan vain sydänsurua ja aina jotenkin ajaudun manipuloimaan miesystäviäni, tai pettämään. Olen siis hyväksynyt ajatuksen yksinäisestä loppuelämästä, ellen löydä pysyvää avointa suhdetta. N30

[/quote]

Oletko yrittänyt saada ammattiauttajan tukea? Kyllähän narsistisista piirteistä (jos niistä tosiaan on kyse) voi jotenkin parantua, jos kerran itse tunnistaa ongelman. Narsistien parantumisen esteenä on ilmeisesti yleensä se, että eivät katso itsessään olevan mitään vikaa, koska vika on vain muissa. 

Vierailija
11/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuoli. Ei huvittaisi tässä paljon istua, mutta ei oikein muutakaan voi. En oikein usko, että opin elämään asian kanssa, niin ettei harmittaisi.

Vierailija
12/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaikeiden asioiden kanssa on helppo elää. Olen sairastanut melkein kuolemaan johtaneen taudin, perheenjäseneni on kuollut, on ollut köyhyyttä ja yksinäisyyttä, masennusta, sain miehen lapselle josta ei ollut isäksi... Suree vaan kunnes ei viitsi enää koko ajan olla suremassa. Kivojakin asioita on ja elämä loppuu joka tapauksessa muutaman vuosikymmenen päästä viimeistään.

Vierailija
13/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:12"]

Mun mielestä vaikeiden asioiden kanssa on helppo elää. Olen sairastanut melkein kuolemaan johtaneen taudin, perheenjäseneni on kuollut, on ollut köyhyyttä ja yksinäisyyttä, masennusta, sain miehen lapselle josta ei ollut isäksi... Suree vaan kunnes ei viitsi enää koko ajan olla suremassa. Kivojakin asioita on ja elämä loppuu joka tapauksessa muutaman vuosikymmenen päästä viimeistään.

[/quote]

eli vain päättää, ettei jaksa enää surra, ettei siitä ole hyötyä? 

Vierailija
14/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero. Vaikka itse olin erossa aloitteellinen ja olin sitä pitkään miettinyt, se tuntui ja tuntuu edelleen jollain lailla epäonnistumiselta...

Vierailija
15/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison itsemurha. Kesti vuoden toipua siitä yllätyksestä. En ymmärrä enkä tule ymmärtämään. Olen mennyt paljon eteenpäin omassa elämässä.

Vierailija
16/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen joutuminen seksuaalirikoksen uhriksi. Meni ainakin kymmenen vuotta asian hyväksymiseen. Lapsi on nyttemmin selvinnyt hyvin, mutta vaikeaa oli. Pedoiilit lukkojen taakse loppuiäkseen tai vähintään jalkapannan ym. seurannan kanssa vain kokeiluvapautuksia todella parantuneille. 

Vierailija
17/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vanhempien kan huonot välit- tuskin tästä paranee.
-parhaan ystävän menetys äkillisesti
-se että maailmassa vallitsee pahuus ja en voi pelastaa kaikkia.

Vierailija
18/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sairaus, skitsofrenia. Sairaus alkoi, kun olin muutaman vuoden ikäinen (en muista tarkkaan). Kun olin lapsi, äiti oli suurimman osan ajasta ilman oireita - osittain normaalia ja onnellista lapsuutta siis. Vähitellen sairauskaudet tihentyivät ja koen menettäneeni oikean äidin noin 17-vuotiaana.
Viime aikoina olen käynyt psykologilla, puhuminen on vähän helpottanut. Yhdellekään ystävälle en oo vielä pystynyt kertomaan, häpeä on niin suuri. Pelkään myös omaa sairastumista ja, että ajattelisiko muutkin heti sitä, jos kertoisin äidistä.
Lisäksi on iso ikävä äitiä. Hän oli ihana ihminen, eikä olis todellakaan ansainnut tällaista. Tuntuu, etten oo saanut "lupaa" surra tätä menetystä, koska on pitänyt esittää kaiken olevan normaalisti. Vihan tunne on kuitenkin vähän vähentynyt.
Täytän tänä vuonna 23 vuotta. Toivon, että joku päivä ei tarvitsisi enää miettiä näitä asioita.

Vierailija
19/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani suosivat veljeäni.

20/86 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofilia. En varmaan koskaan pääse siitä täysin yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä