Opettajat hohoi!!! Oletko lukenut Wilmaa kesän aikana?
Kysymys yllä. Mietin, että laittanko opettajalle Wilmaan postia..
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:58"]Opettajalla ei ole lomaa vaan kesäajan keskeytystä, joten pitäisi lukea. [/quote] Niin, kesäkuussa. Heinäkuu on ihan virallisesti lomaa, enkä tee silloin töitä, kun en ole koko maassa, eli en mä voi asioille mitään tehdä vaikka haluaisinkin.
[/quote]
Puhuttiin että luetko Wilmaa kesän aikana, sisältää siis myös sen kesäkuun ja elokuun alun. Suureen ääneen täällä nämä tyhmät kansankynttilät toitottaa olevansa lomalla koko sen ajan.
En ymmärrä, mikä voi olla niin tärkeä asia, ettei voi odottaa koulun alkuun.
Meillä wilma poissa käytössä kesän ajan. Tulee käyttöön elokuun alussa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:44"]
[/quote]
Luetko itse duunisähköpostia lomalla?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:58"]
Opettajalla ei ole lomaa vaan kesäajan keskeytystä, joten pitäisi lukea.
[/quote]
Se on opetuksetonta aikaa, joten se ei ole lomaa koko aika. Joten pitäisi lukea
Kesäkuussa on opetuksetonta aikaa ja työtehtävät tarkkaan määriteltyjä jo keväällä eli ei, minun ei ole pakko lukea viestejä. Meillä rehtori pyysi, että jokainen vilkaisisi vielä kevätjuhlapäivän iltana/seuraavana maanantaina viestit, ettei mikään jää lojumaan moneksi kuukaudeksi mutta sen jälkeen ei tarvinnut tehdä muuta kuin valmistella kokeet uusintakuulusteluun ja tietysti valvoa se, jos osui kohdalle se vuoro ja tarkistaa ne kokeet. Siinä kaikki. Seuraavat yhteydenotot sitten elokuussa eikä silloinkaan ole pakko ennen koulun virallista alkua vastata mihinkään viesteihin. Elokuussa teemme suunnittelutyötä, emme hoida yhteyksiä vanhempiin ennen kouun alkua.
Minä tosin luen myös viestini ja vastaankin niihin tarpeen mukaan mutta en ole siihen virallisesti velvoitettu ennen koulun alkua. Aivan samalla tavalla oppilas on oikeutettu lukuvuoden aikana tukiopetukseen mutta ei kesäkuussa tai elokuun alussa. Vaikka jokin asia kuuluu opettajan tehtäviin, ei niitä tehtäviä tarvitse tehdä ihan milloin tahansa (ei joululomalla eikä pääsiäislomallakaan). Rehtori on pyytänyt kerran poikkeuksellisesti hoitamaan yhden asian syysloman aikana eli tokihan esimies voi missä tahansa työyhteisössä tällasita pyytää/vaatia, mutta asiakkaat sitten taas eivät. Asiat hoituvat, kun firma on taas auki.
En lue, mutta sähköpostia luen kyllä. Vähän ihmettelisin kyllä heinäkuussa jotain viestiä aiheesta Nicopecan erityisjärjestelyt englannintunnilla ja luultavasti asia olisi unohtunut ennen koulun alkua.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:44"]
[/quote]
Luetko itse duunisähköpostia lomalla?
[/quote]
Totta kai.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:44"] Kysymys yllä. Mietin, että laittanko opettajalle Wilmaan postia.. [/quote] Luetko itse duunisähköpostia lomalla? [/quote] Totta kai.
[/quote]
Meillä taas ilmoitetaan sähköpostiin, mitkä päivät on lomalla ja kehoitetaan ottamaan yhteyttä työssä olevaan kollegaan. En siis koskaan lue työsähköpostia lomalla.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:52"]En todellakaan lue. Olen lomalla. Tekeekö aloittaja ja muut lomallaan töitä?
Ei voi kun nauraa tällaiselle avaukselle.
Seuraavan kerran kirjaudun wilmaan 10.8.
[/quote]
Kyllä. Katson viestit välillä ja mies on muutaman sähköpostinkin kirjoittanut. Yhdesti kävi avaamassa oven kesätyöntekijälle, joka jätti avaimet töihin...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:19"]Kesäkuussa on opetuksetonta aikaa ja työtehtävät tarkkaan määriteltyjä jo keväällä eli ei, minun ei ole pakko lukea viestejä. Meillä rehtori pyysi, että jokainen vilkaisisi vielä kevätjuhlapäivän iltana/seuraavana maanantaina viestit, ettei mikään jää lojumaan moneksi kuukaudeksi mutta sen jälkeen ei tarvinnut tehdä muuta kuin valmistella kokeet uusintakuulusteluun ja tietysti valvoa se, jos osui kohdalle se vuoro ja tarkistaa ne kokeet. Siinä kaikki. Seuraavat yhteydenotot sitten elokuussa eikä silloinkaan ole pakko ennen koulun virallista alkua vastata mihinkään viesteihin. Elokuussa teemme suunnittelutyötä, emme hoida yhteyksiä vanhempiin ennen kouun alkua.
Minä tosin luen myös viestini ja vastaankin niihin tarpeen mukaan mutta en ole siihen virallisesti velvoitettu ennen koulun alkua. Aivan samalla tavalla oppilas on oikeutettu lukuvuoden aikana tukiopetukseen mutta ei kesäkuussa tai elokuun alussa. Vaikka jokin asia kuuluu opettajan tehtäviin, ei niitä tehtäviä tarvitse tehdä ihan milloin tahansa (ei joululomalla eikä pääsiäislomallakaan). Rehtori on pyytänyt kerran poikkeuksellisesti hoitamaan yhden asian syysloman aikana eli tokihan esimies voi missä tahansa työyhteisössä tällasita pyytää/vaatia, mutta asiakkaat sitten taas eivät. Asiat hoituvat, kun firma on taas auki.
[/quote]
Miten siihen suunnitteluun ei kuulu yhteydet vanhempiin. Vai tehdäänkö esim. erityisopetuksen suunnittelu vasta oppilaiden aloitettua koulun? Meillä ainakin leops toimitettiin kesäkuussa koululle. Silloin ei vielä opettajaa ollut tiedossa... :/
Kumma juttu :D Monesti olen täältä lukenut miten opettajilla ei ole lomaa, edes kesällä, vaan koko "kesälomakin" menee siihen kun tehdään valmisteluja tulevalle lukukaudelle. Ja nyt kaikki opettajat ovatkin lomalla ;)