Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys ja hormonaalinen ehkäisy

27.09.2006 |

Hei kaikki imettävät äidit!

Miten olettte hoitaneet ehkäisyn ja oletteko uskaltaneet käyttää hormonaalista ehkäisyä (minipillerit, kierukka) imetyksen aikana? Minulle on vakuuteltu, että hormonaalinen ehkäisy on ok, eikä vaikuta lapseen, mutta silti minua arveluttaa. Kertokaahan kokemuksia ja kommentteja!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi ekana syyksi, että ei tiedetä tarkasti kaikkia vaikutuksia imetysaikana. Ja toisekseen, hänen mielestä minun hormonitasapainon pitäisi palautua ensin, eli niin kauan kuin imetän, niin kumeilla pitää pelata.

Minipillereitä ekan lapsen aikana kyllä käytin, mutta en kauaa, sillä ne tuntuivat herkistävän entisestään kun muutenkin olin herkkä ekan vauva-aikana. Eli just tuon masennusherkkyyden takia ei kaikille suositella hormoneja.

Vierailija
2/2 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt kahteen kertaan asiaa yrittänyt selvitellä, koska molempien lasten imetyksen aikana olen saanut ristiriitaisia mielipiteitä lääkäreiltä/ kätilöiltä/ terveydenhoitajilta. Mitään aukotonta faktatietoa en ole löytänyt ... ;-)

Minulle on kuten edelliselle vastaajalle lääkäri (montakin) sanonut, että imetyksen aikana ei suositella mitään hormonaalista ehkäisyä, koska vaikutuksia vauvaan ei tarkkaan tunneta kuitenkaan. Ei edes tyttövauvalle kuulema, omani ovat olleet poikia molemmat.

Täällä palstalla olen kuitenkin lukenut erilaisia kommentteja ja joissakin neuvoloissa ystäville on minipillereitä/ hormoonikierukkaa suositeltu jo imetysaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla