Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤JOULUpallerot!¤¤¤

04.11.2005 |

No moikka taas!!!

En ole kerinnyt moneen päivään/viikkoon käydä täällä kirjoittelemassa, mutta lukemassa kylläkin...

Mitäs muille kuuluu???

Meidän neiti sit vihdoin ja viimein päätti näyttää taitonsa ja alkoi konttaamaan...alkoi samalla myös nousemaan karhukävely asentoon.

Aikas pelottavan näköistä tuo neidin touhuilu aina välillä. :)

Mieheni kanssa saatiin kiva piristys tässä tähän arkeen...tiistaina saimme + testiin ja nyt sitten ootellaan joskos kaikki menee hyvin heinäkk asti....toivotaan ainakin!

Olo on vaan ihan kauhea...sairastin tooosi mahtavan anginan ja vieläkin on kurkku hieman turta ja korvat kipeät, mutta elämä johtaa 6-0 ja pikku hiljaa alkaa olla taas maailman valloitus olokin! ;)

No pitäähän sitä jotain negatiivistakin olla....anoppiallergia iskee jälleen ja suoraan nyrkillä keskelle otsaa....aaarghhh että osaa joskus tympiä, mutta kaikella kunnioituksella ja halulla olla tappelematta sain kuin sainkin pidettyä suuni kiinni ja anoppi on vain suuttunut ja ei puhu meille...noop, joskos hän jouluun mennessä rauhoittuisi...toivotaan ainakin!

Hauskaa talven odotusta kaikille!!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlailin läpi näitä viestejä ja törmäsin tähän koska meillekin on tullut ISO PLUS! Eli Neitimme saa pikkusisaren toivon mukaan kesäkuussa!

Aika ihanaa.... Huoh...

No mutta itse asiaan eli kohta 11 kk neitoseen...

1-vuotis synttärit ne vaan uhkaavasti lähenee, mihin tää aika on mennyt??

Meillä harjoitellaan kävelyä, muutaman hassun askeleen otti jo viime viikolla mutta taitaa olla meidän neiti niin arka lähtemään kävelemään, kun heti on tukea etsimässä jos jää yksin seisomaan tai laskeutuu nätisti alas istumaan. Kävelee kyllä hienosti kun pitää ¨toisesta kädestä vain kiinni ja ei tarvitse kuin sormi antaa niin kävelee reippaasti vieressä.

Syöminen on tytön suurta herkkua, kaikki uppoaa mitä antaa, oikein suursyömäri. Noukkii itse leivänpalaset kun antaa niitä eteen mutta itsesyömistä ei olla muuten härjoiteltu.

Ollaan pikku hiljaa tässä siirrytty lehmänmaitoon eli korvikkeen sekaan olen laittanut noin puolet tavan maitoa ja puolet korviketta, aavistuksen kakka n ollut löysänä sen takia mutta ei muita oireita.

Tälläistäpä meille!

Tossuli ja neiti kohta 11 kk sekä pienen pieni papunen masussa rv 10+1

Vierailija
2/9 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olo pysyy siedettävänä ja voit nauttia jouluisesi uusista taidoista paikan päällä (etkä kuule uutisia pöntölle).

Meillä seistään ihan tauotta. Kävely ei kiinnosta vieläkään, muuten kuin tukea pitkin, mutta maassa ei poika pysy enää hetkeäkään. Nousee seisomaan vaikka keskellä lattiaa ja katselee näkymiä pöydän yläpuolella. =) Ruokahalut on pysynyt samanlaisina aina tähän päivään asti. Suursyömäri vetää tuplasti enemmän ja useammin ruokaa, kuin 2-vuotias isoveli. Toivotaan, että kasvaa myös pituutta eikä vain leveyttä. Posket ovat huomattavasti pulleammat, kuin veljellä tuon ikäisenä. Nyt kun maitotuotteet on otettu käyttöön niin pojalle on löytynyt myös uusi herkku, raejuusto. Vetäisi purkillisen päivässä jos vain annettaisiin.

Joko muut jouluiset osaa syödä itse lusikalla/haarukalla/sormin? Meiltä ei tuota kiinnostusta näytä löytyvän. Kamala huuto ja kiljuminen, jos ei ruoka ole syötettynä suussa sillä sekunnilla kun suu aukeaa. Ehkäpä vielä jonain päivänä.. =)

Nyt pitää mennä katsomaan Heartbeat ja juomaan aamukahvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös minulta paljon onnea mutsi04.lle! Itelläki hieman vauuvakuumetta pukkaa, mut taidan tyytyä oottelee ja seurailee sivusta muiden raskauksia..=)

Meillä poika kävelee jo kovasti, pitkiäkin matkoja menee. Saattaa illat pitkät kävellä huoneesta huoneeseen ja naureskella siinä samalla..=) Mä oon yrittäny saada kenkiä tolle jalkaan, mutta se ei hirveesti tykkää siitä hommasta, joten harjotellaans vielä..=)

Ruoka on ollu vähemmällä syömisellä, pureskellut on paljon, ja sittehä mies huomasi että on tullut hampaita tuonne taakse.. Unikin on ollu vähän rikkonaisempaa, mut viime yö meni ihan hyvin!

Pojasta on myös tullut paljon enemmän sylivauva, on jatkuvasti haluamas syliin.. Mites muilla?

Kaikille vaan hyvää viikonloppua!

Miitu ja poju

Vierailija
4/9 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nostaa hattua sulle. Ajoittain mullakin käy häivähdys vauvakuumeesta mut järki vielä voittanut (onneksi). Vaikkakin meidän typy on helpoimmasta päästä, en ihan vielä jaksaisi toista pikkuista. Ja annan typyn nauttia yksinoikeudella äitistä ja iskästä :)

Enpä ole minäkään aikoihin kirjoitellut enkä käynyt lueskelemassakaan, kunnes havahduin, et kuukauden päästä alkaa vauva palstailu olla historiaa... sniif

Meidän neiti nousee kans tukea vasten pystyyn. Kävelyhommat ei kiinnosta. Tosin tänään pöytää vasten liikui muutaman askeleen. pöydiltä häviää kaikki tavarat lattialle silmänräpäyksessä.

Lusikan olen antanut ruokailessa käteen mut ei vielä kiinosta muuta kuin leikkimiseen. Täytyis muistaa ostaa raejuustoa kaupasta. tosin neidille kelpaa ihan tavallinen juustokin. Myös viili ja jugurtti maistuu.

Yösyötöistä ollaan vihdoin pikkuhiljaa päästy. Tosin nyt on ihana räkätauti ja yskä, toivottavasti ei tule takapakkia.

Mukavaa viikonloppua!

Niisku

Vierailija
5/9 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet ihan alusta asti " laiskoja" kirjoittelemaan, mutta parannetaan tahtia näin loppusuoralla ennen kuin siirrytään taaperopuolelle???

Ihana olo kun kurkkukin alkaa selvitä anginasta, mutta tämä korvien vihlominen ei kovin kaksista ole ja mietinkin, että pitäisikö käydä tutkituttamassa ne ihan varmuuden vuoksi.

Jos oottelis kuitenkin pari päivää vielä...(inhoan lääkäreitä/sairaaloita)

Työkaverini sanoi et ole puhumatta kun angina saattaa äänen viedä kokonaan...huips!!! enhän minä voi olla hiljaa???

Toihan oisi ihan katastrofi mulle!!!

Mut illasta on kyl kurkku aina kipeempi kun on puhunut päivän...

No pitipäs sattua et meidän typykkäkin sairastuu :(

Pientä lämpöä oli ja hirmu väsynyt vauva, joten alkaa hieman huolestuttamaan et josko angina tarttui :(

Ruoka on mennyt hyvin alas ja juonutkin ihan hyvin, mutta väsynyt vaan on.

Pitänee huomenna tarkkailla tilannetta.

Eipäs muuten tytteli meilläkään ole kiinnostunut itse syömisestä vaan leikkii lusikalla. Sormin jotain syö mut enimmäkseen nekin tippuu lattialle. Raejuusto on herkkua täälläkin ja karjalanpiirakat.

Ei kait auta kuin alkaa nukkumaan vääntäytyä et jaksaa aamulla nousta touhuamaan..plaah..pitää esikoiselle jokin halloween-asu kehitellä kaverinsa synttäreille ja minä kun en ole mikään ompelu ihminen...

Terkkuja jouluiset!!!

Vierailija
6/9 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä niin rakastan vauvoja, mutta meille ei enää mun sairauden takia vauvoja voi tulla....nyyh...

meillä neiti touhuaa kokoajan, seisoo hetken ilman tukea ja tukea pitkin kävelee.muutoin ryömii ja kontaa vauhdilla joka paikkaan ja kaikki kaapit on ihanaa penkoa.

potalla istuu ja kakat tekee sinne , tosi harvoin enää vaippaan tekee.

sanoja tulee jo monta, ja ymmärtää puhetta tosi paljon.

ruokahalu on valtava, kaikki mitä annetaan menee alas. painoi 10kk neuvolassa 11,7kg ja 77,5cm.

ite ei vielä syö, harjoteltu on, olen antanut lusikan käteen ja ohjannut sit lusikkaa ottaan ruokaa ja laittaan suuhun, hetken se on hauskaa, mut nälkä on kova ja vauhdilla pitäää sapuskaa saada.

tervenä on ollut, on kotihoidossa, olen tytön kaa kotona niin pitkään kun rahat riittää, eli ainakin 2 vuotta. nautitaan olosta, työrumbaa en kaipaa yhtään.

meillä kans tytöllä on joku eroahdistus, on kokoajan mun sylissä ja muut ei kelpaa, mulla on hartiat jumissa kanniskelusta....

ihanaa kun on ulkona lämmintä, ei tartte pukee niin paljoon ja jaksaa ulkoilla monesit päivässä.tyttö nukkuu ulkona päiväunet hyvin. tykkää vaunussa istua katsella ulkona kaikkee kivaa, vauvakeinussakin viihtyy.

kirjat ja musiikki on viel ne lempijutut.

haikeeta on, vauva on kasvanut taaperoksi, ihanaa tietnkin kun lapsi kasvaa ja kehittyy. pian on 1v!

mukavia päiviä teille kaikille!!

niin ja mutsi04, muistithan vaihtaa hammasharjasi, ettei pöpö tule sitä kautta heti uudelleen. voikaahan hyvin!

Vierailija
7/9 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä vauvakuumetta on täälläkin ilmassa, mutta jotenkin vaan en jaksaisi taas aloittaa koko rumbaa alusta (viimeiset 3 vuotta kun on mennyt raskaana ollessa tai imettäessä).

Meillä nuorimmainen on nyt oppinut seisomaan ilman tukea ja ensimmäiset askeleetkin on jo ottanut (ilman tukea siis). Lusikka pysyy kädessä ja menee suuhun, niin kuin kaikki muukin, mutta ei syöminen vielä oikein omin avuin suju. Isoveikka (2v4kk) on kyllä kova syöttämään pienempää, tosin välillä meinaa mennä lusikka kurkkuun asti.

Pojat leikkivät jo paljon kekenään ja osaavat jo tapella leluistakin... Päästiin viime viikolla parina päivänä ulos pulkan kanssa leikkimään. Isoveikka veti pienempää pulkassa ja molemmat nauroivat ihan katketakseen. Ihanaa katseltavaa. Sais taas tulla lunta, niin päästäis ulos peuhaamaan.

Kareen & pojat

Vierailija
8/9 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaude, miten ihanalta kuulostaa tuo plussauutinen. Ajatuksissa on meilläkin uusi vauva, mutta vielä tuntuu liian aikaiselta. Ensi vuonna sitten, ehkä...

Meidän poika on tomera pakkaus. Komentaa sujuvasti, jos meidän syömisistä ei maistiaispaloja saa ja kaikki menee varmasti alas. Muutenkin on kaikkiruokainen, joten ruokailuhetket on mukavia.

Meillä kontataan ja kävellään tukia pitkin, sekä kiipeillään kaikkialle mihin päästään. Muuten on kyllä rauhallinen ja kiltti poika. Meillä on aina hauskoja hetkiä, kun huumorintaju pojalla kasvaa koko ajan ja sitten höpsötellään ja kikatellaan yhdessä.

Kotona olo on mukavaa ja se uusi lakimuutos samoista äitiyspäivärahoista kuin esikoisella on oikein loistava juttu omalta kannaltani.

Taneli

Vierailija
9/9 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun itsekkin saisi plussan tikkuun, puoli vuotta ollaan jo vihreää valoa kakkoselle näytetty. Imetys tosin loppui vasta muutama viikko sitten, että jospa sitä kohta pääsis itsekkin vatsaa kasvattelemaan!

Minäkään en ole kirjoitellut kun muuton jälkeen ei olla nettiä saatu hommattua, mutta jospa joku päivä tulisi sekin hoidettua... ainakin nettiriippuvuus on kummasti parantunut.

Meilläkin on kova syömäinen poika, mutta silti melkoinen laiheliini, joka kyllä selittyy tohujen ja vauhdin määrällä :). Kovasti poika jo yrittää ilman tukea kävellä ja viisi askelta päästäänkin eteenpäin ennen kuin pyllähdetään. Meilläkään ei ole kiinnostusta löytynyt omatoimiseen lusikan käyttöön, mutta sormi ruuasta on kovin innostunut, varsinkin kaikkea pientä minkä voi pinsetti otteella napata.

Hyvää joulun odotusta ja synttäreiden järjestelyä jouluisille!!