Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava tyttöystävä

Vierailija
23.07.2015 |

Kysytäämpäs täältä neuvoja miten pitäis toimia.
Olemme nuori pari 2 vuotta yhdessä. ''Ongelmaksi'' muodostunut se että, tyttöystävä ei jaksa yrittääkään laihtua, vaikka itsekin omasta painostaan ja linjoistaan valittaa. Jos aloittaa jonkun uuden liikuntamuodon ja ruokavalion niin kestää sen viikon korkeintaan. Eli hän ei vain jaksa yrittää ja luovuttaa.
Sitten on taas pakko alkaa mättää herkkuja -,- Itse tulee liikuttua enemmän, eikä häntä kiinnosta osallistua.
Itsellä on ollut viimeisen vuoden +  olo ettei seksi elämä innosta enää hänen kanssaan. Silloinkun tutustuttiin hän oli n.15kg hoikempi. En ole vain uskaltanut sanoa että, minua etoo kun näen hänen persvakonsa kun pyllistää ynnä muuta, kun läskiä roikkuu mahassa ja vyötäröllä.
Voiko sen ottaa puheeksi mitenkään, että nyt pitäis tehdä jotain? ( En halua häntä loukata enkä varsinkaan masentaa ) vaikea asia...
Ero ei ole vaihtoehto, koska hän on kiva luonteeltaan ja hyvä kokki ( =

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta teille molemmille joku kuntotavoite (painonpudotus, ja sinulle vaikka lihasmassan hankkiminen) jonka täyttymisestä palkintona ja tsemppinä olisi jotain kivaa josta molemmat haaveilette (ulkomaanmatka, tms). Muista kehua ja ihailla kun tuloksia tulee (ompas sun vatsa pienentynyt! Näyttääpä tui mekko sulla hyvältä!) ja tsempata toista eteenpäin.

Vierailija
42/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen mies ja minulla on hämmentävä kokemus tästä painoasiasta. Pari vuotta sitten olin vielä suht hyväkuntoinen ja lihaksikas ja aina yksin. Nyt kun kun olen paisunut, itsetunnoton elintasoläski niin olen parisuhteessa ja pettämis kumppaneitakin tuntuisi olevan tarjolla vaikka kuinka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mikään luultavasti auta. "Huomaamaton" yhdessä lenkkeilykään ei auta ainakaan sitten jos on oikeasti ylipainoa kymmeniä kiloja. Eri asia ehkä vielä tuossa 10-20 kiloa pientä pyöreyttä - vaiheessa.

Jotkut ihmiset vain ovat fyysisesti hyvin laiskoja. Eivät halua harrastaa urheilua eivätkä hyötyliikuntaa. Ei siinä ole mitään pahaa. Kaikilla meillä on oikeus olla täällä.

Vierailija
44/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 08:09"]Entä jos aloitat mukamas itse pienen "kuntokuurin" ja houkuttelet tyttöystävän mukaan? Pelailette yhdessä tennistä tai sulista, käytte lenkillä tms ihan huvin vuoksi? Ohjailet huomaamattomasti tyttöystävän pieniin, terveellisiin muutoksiin, niin ettei hän edes huomaa laihduttavansa. Lautaselle lisää kasviksia, einekset pois.. Kitukuurit ovat vihonviimeinen asia, harva niitä jaksaa viikkoa tai kahta pidempään jos verenmaku suussa yrittää laihduttaa.
[/quote]
Tuota olen ajatellutkin, esim sulkapalloa ym. :)
Ap.
Suurimpaan osaan kommentteja en jaksa vastata mitään, kun omaavat luetunymmärtämis vaikeuksia.
[/quote] Mutta kun se sulkapallo ei laihduta jos menee suoraan mäkkäriin tai herkuttelemaan treenien jälkeen. Kotona sitten ansaittu suklaalevy. Onko vaikea tajuta??
[/quote]
Olipa vittumaisen ja ilkeilevän oloinen viesti. Varmaan ap osaisi tarjota terveellisempiä vaihtoehtoja suklaan ja mäkkäriruuan tilalle. Esim dippiä ja kasviksia tai ruisnappeja jos on pakko jotain hyvää napostella. Mistä helvetistä mä tiedän ryntääkö ap:n tyttis liikkumisen jälkeen vetämään bic macia? Ryntäätkö itse? Liikkuminen, vähäinenkin, on parempi kuin ei liikkuisi ollenkaan.

Vierailija
45/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis tiivistettynä:
- muutoksen pitää lähteä tyttöystävästäsi itsestään
- lihomiselle on jokin syy: selvittäkää se ja tehkää yhdessä asialle jotain
- tärkein asia painonpudotuksessa on ruokailutapojen muuttaminen
- kannusta, älä painosta

Vierailija
46/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 08:09"]Entä jos aloitat mukamas itse pienen "kuntokuurin" ja houkuttelet tyttöystävän mukaan? Pelailette yhdessä tennistä tai sulista, käytte lenkillä tms ihan huvin vuoksi? Ohjailet huomaamattomasti tyttöystävän pieniin, terveellisiin muutoksiin, niin ettei hän edes huomaa laihduttavansa. Lautaselle lisää kasviksia, einekset pois.. Kitukuurit ovat vihonviimeinen asia, harva niitä jaksaa viikkoa tai kahta pidempään jos verenmaku suussa yrittää laihduttaa. [/quote] Tuota olen ajatellutkin, esim sulkapalloa ym. :) Ap. Suurimpaan osaan kommentteja en jaksa vastata mitään, kun omaavat luetunymmärtämis vaikeuksia. [/quote] Mutta kun se sulkapallo ei laihduta jos menee suoraan mäkkäriin tai herkuttelemaan treenien jälkeen. Kotona sitten ansaittu suklaalevy. Onko vaikea tajuta??

[/quote]

Voi myös olla että liikunnasta saa sellaista hyvää oloa ettei tarvi hakea sitä sitten herkuista. Näin on ainakin mulla.

Vierailija
47/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:48"]Liikkuminen, vähäinenkin, on parempi kuin ei liikkuisi ollenkaan.
[/quote] Tottakai. Mutta ensin kannattaa tehdä ruokaremontti. Ap n tyttiksellähän saattaa olla oikein mainio lihaksisto siellä läskien alla. Nuorella ihmisellä aineenvaihduntakin pelaa.

Vierailija
48/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:37"]Minä itse olen mies ja minulla on hämmentävä kokemus tästä painoasiasta. Pari vuotta sitten olin vielä suht hyväkuntoinen ja lihaksikas ja aina yksin. Nyt kun kun olen paisunut, itsetunnoton elintasoläski niin olen parisuhteessa ja pettämis kumppaneitakin tuntuisi olevan tarjolla vaikka kuinka.
[/quote] tai siis terve paine ulkopuolisilta auttaisi varmaan aloittamaan laihdutuskuurin vaikka itsestähän sen pitäs lähteä.

Vierailija
49/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 07:50"]Tottakai nostat kissan pöydälle ja alatte vaikka lenkkeilemään päivittäin yhdessä ja syömään terveellisemmin ja turhat herkut pois. Jos ei suostu ei rakasta sinua oikeasti ja voit etsiä itsellesi jonkun arvoisesti. Ymmärrän sinua täysin, läskit ovat todella luotaantyöntäviä!
[/quote]
Näin juuri. Mieheni lihonut aivan hirveästi. Sanoin hänelle että en tunne enää vetoa häneen läskien vuoksi. No kuulemma pitää sitte erota. Itse aina arvostelee toisten lihavia vaimoja muttei tajua mikä läski on itse. En ikinä alkaisi seurustella lihavan tai edes hiukan pyöreän kanssa ja siinä ei ole kyse mistään pinnallisuudesta vaan ettei lihava kiinnosta. Aina sanotaan että toista ei voi muuttaa mieleisekseen ja toista pitää rakastaa sellaisena kuin hän on mutta entä sitten se että esim minua saa muuttaa että alkaisin pitää lihavasta ja minua ei tarvitse rakastaa sellaisena kuin olen.

Vierailija
50/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 08:02"]Me ihmiset tykätään eri asioista. Itse olen kanssa taipuvainen itseironiaan ja itseni mollaamiseen, eli heitän ns läppää synnytyksen jälkeisestä "vattasta" vaikka asia on minulle sekä ja ahdistaa kun en ole saanut vatsaa pois vaikka synnytyksestä on jo 8kk. Mieheni on hyvin kannustava ja tiedän että hän rakastaa minua vaikka vatsa olisi tällainen lopun elämää. Hän osaa tehdä sen myös harvinaisen selväksi. Treenaan salilla ja pyöräilen ja jotenkin Se on helpompaa kun tietää, että toiselle painoni tai vatsani ei ole tärkeä. Kohti tuloksia siis hitaasti ja varmasti. Ehkä lähestyisin asiaa siltä kantilta, että onko tyttöystävälläsi hyvä olla itsensä kanssa, selkeästi ei jos valittaa läskeistään koko ajan. Rasittavinta on jos valitetaan kun ei tehdä asialle mitään. Ehkä voisit jutella tyttöystävälle, että ehkä laihduttaminen kannattaisi koska hänellä on selkeästi huono olla omassa kropassaan ja Se painaa hänen mieltään. Muuta en oikein osaa sanoa.
[/quote]

juuri näin, minulla myöskään mis ei välitä minun vatsamakkaroista, oli tavatessamme 10 kioa hoikempi, hän minut on lihottanutkin, herkut maistuu myönnän sen, mutta nyt kun on vauva masussa voin vain koittaa syödä terveellisemmin, hän leikkimielisesti kutsuu minua paksuksi vaimokseen, muttei tarkoita sillä mitään pajhaa, tiesän sen , silti joskus vähän kirpaisee..osallistun kanssaan aina lenkeille , ja tykkään niistä kovin, nyt on ollut taukoa häenn työ kireen takisa siitäkin ja yksin vain ei tule lähdetyä..ja raskaus tuo lisäkiloja enstiseen...

Vierailija
51/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yhdessä pohtia, millainen liikunta olisi tyttöystävästäsi hauskaa ja motivoivaa. Itse olen laiska lenkkeilemään, koska se on niin yksitoikkoista puuhaa, joten sen sijaan käyn muutaman kerran viikossa tanssitunneilla. Rakastan tanssimista, ja se on vielä ihan supertehokasta liikuntaakin! Haluaako tyttöystäväsi mieluummin harrastaa yksilö- vai joukkuelajeja? Vaivaako häntä liikuntapaikoissa käyminen, koska hän pelkää ihmisten arvostelevan hänen ulkomuotoaan (yllättävän yleistä, jos painoa on kertynyt)? Auttaisiko, jos hankkisitte kotiin crosstrainerin tai muun laitteen, jota voisi käyttää "katseilta piilossa" siihen saakka, kunnes uskaltautuu ihmisten ilmoille? Ruoka on kyllä pääosassa laihduttamisessa, mutta liikunnan harrastaminen ylläpitää hyvää mieltä ja energiaa ja nopeuttaa aineenvaihduntaa - tuttu ja kulunut virsi, mutta totta. Tsemppiä, toivottavasti saatte yhdessä laihdutuksen hyvin käyntiin. :)

Vierailija
52/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:01"]Muutoksen pitää lähteä naisesta itsestään. Et voi muuta kuin tukea sitten kun/jos hän muutokseen lähtee. Jos nyt alat hänen läskeistään vihjailemaan ja valittamaan, se voi masentaa vaan entisestään. Hän tiedostaa kyllä läskinsä itsekin. Jostain pitäisi nyt vaan repiä motivaatiota laihtumiseen.
[/quote]
Voin taata että suuri osa lihavista ei todellakaan tiedosta olevansa läskejä.

Vierailija
53/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:00"]Tai yhtä hyvin voit sairastua itse vakavasti ja lihoa muodottomaksi. On naiivia olettaa, että parisuhteessa kumpikin osapuoli säilyisi ulkomuodollisesti muuttumattomana läpi elämän.

[/quote] Mkään sairaus ei lihota vääjäämättä. Jos syöt liikaa, lihot. Mutta kyllähän ihmisestä näkee vanhanakin, tekeekö mitään ja paljonko syö. Jos näyttää laiskalta pullanmussuttajalta, se on se mikä vie seisokin ainakin minulta.
[/quote]
Samaten

Vierailija
54/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alatte liikkua yhdessä, niin suosittelen uintia, vesijuoksua ja vesijumppaa :) se on niin mukavaa ettei sen pitäisi tuntua miltään pakkopullalta :P

Vierailija
55/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se naisen haukkuminen ja etovaksi nimittely tai seksilakolla uhkaaminen ainakaan toimi! Miten itse reagoisit, jos toinen vaatisi sinua tekemään jotain vaikeaa ja samalla kertoisi kuinka ällötät häntä ja kiristää seksillä. Tässä ketjussa on tullut monta huomattavasti parempaa neuvoa. Ja sitten on myös se fakta, että itseään voi muuttaa, mutta toista ei eli on sellaisiakin keinoja että esim. sovitte, että sinä otat vastuun kaupassa käynnistä ja ruoanvalmistuksesta ja huolehdit, että kotona on vain terveellistä syötävää ja runsaasti naposteltavia vihanneksia, hedelmiä tms. Pääasiassa kasvis- ja kalaruokia. Silloin nainenkin voi syödä kokoajan vatsansa täyteen ja laihtuu silti, kun ei ole kermaa, juustoa, sipsiä ja jätskiä. Sinä voisit tehdä tämän, mutta onko se sinusta liian vaativaa? Vai onko vain helpompi vaatia toista muuttumaan? Se ei kyllä yleensä koskaan toimi.

Lopulta voi tulla sellanen kohta vastaan, jossa joudut valitsemaan kumpi on sinulle tärkeämpää luonne vai ulkonäkö.

Mutta se seksi on sitten oma asiansa. Siihen pitää yhdessä puuttua ettei käy "perinteisesti". Mutta keskustelu siitä kannattaa ehdottomasti pitää erossa painokeskustelusta. Naisen itsetunnon murentaminen nimittäin syö suoraan naisen seksuaalista halua ja näivettää siten seksin. Jos nainen luulee, että ällöät häntä hän miettii sitä koko seksin ajan, hänen on vaikea kiihottua ja laueta ja lopulta hän ei halua seksiä ollenkaan, koska ajattelee sinun fantasioivan seksin aikana muista ja haluavan muita naisia. Se on sellainen huopa parisuhteeseen, että sitä luottamusta on hyvin vaikea palauttaa. Älä munaa sitä!

Vierailija
56/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:48"]Liikkuminen, vähäinenkin, on parempi kuin ei liikkuisi ollenkaan. [/quote] Tottakai. Mutta ensin kannattaa tehdä ruokaremontti. Ap n tyttiksellähän saattaa olla oikein mainio lihaksisto siellä läskien alla. Nuorella ihmisellä aineenvaihduntakin pelaa.

[/quote]

Miksi nimenomaan ensin se ruokaremontti? Aika useille käy niin, että kun alkaa liikkua vähän enemmän niin sitten ne ruokailutottumuksetkin muuttuvat siinä samalla. Ei tee mieli niitä herkkuja ja toisaalta alkaa tehdä mieli jotain kunnon ruokaa. Ja ap:han kertoi, että ruokavalioon on jo lisätty kasviksia jne. terveellistä

Vierailija
57/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:01"]Muutoksen pitää lähteä naisesta itsestään. Et voi muuta kuin tukea sitten kun/jos hän muutokseen lähtee. Jos nyt alat hänen läskeistään vihjailemaan ja valittamaan, se voi masentaa vaan entisestään. Hän tiedostaa kyllä läskinsä itsekin. Jostain pitäisi nyt vaan repiä motivaatiota laihtumiseen. [/quote] Voin taata että suuri osa lihavista ei todellakaan tiedosta olevansa läskejä.

[/quote]

ai kuinka? miten tiedät tämän? tunnetko intiimisti suuren osan läskeistä?

Vierailija
58/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:48"]Liikkuminen, vähäinenkin, on parempi kuin ei liikkuisi ollenkaan. [/quote] Tottakai. Mutta ensin kannattaa tehdä ruokaremontti. Ap n tyttiksellähän saattaa olla oikein mainio lihaksisto siellä läskien alla. Nuorella ihmisellä aineenvaihduntakin pelaa.

[/quote]

Miksi nimenomaan ensin se ruokaremontti? Aika useille käy niin, että kun alkaa liikkua vähän enemmän niin sitten ne ruokailutottumuksetkin muuttuvat siinä samalla. Ei tee mieli niitä herkkuja ja toisaalta alkaa tehdä mieli jotain kunnon ruokaa. Ja ap:han kertoi, että ruokavalioon on jo lisätty kasviksia jne. terveellistä
[/quote]
Minäkin käsitin niin että ongelma on nimenomaan liikkumisessa ja laiskuudessa. Tyttöystävän pitäisi löytää liikunnan riemu. Itse inhoan kuntosalia ja juoksemista, mutta tykkään pelata kaikenlaista ja mm. kahvakuulailla kotona.

Vierailija
59/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 08:38"]

Naisesi ei rakasta sinua. Ei arvosta sinua tippaakaan, ei halua nähdä eteesi yhtään vaivaa, pitää sinua itsestään selvyytenä. Tod.näk. KUN ero tulee niin muija reenaa itsensä helvetin tiukkaan ja hyvään kuntoon ottaa silarit(tisseihin ja perseeseen) ja tyydyttää muita miehiä tiukaksi treenatulla pillullaan ja kirurgisesti kiristetyllä peräaukollaan.

[/quote]

Ronskisti kirjoitettu, mutta perusviesti on juuri oikein.

Vierailija
60/64 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 08:34"]

Senkin sika, älä sinä puutu meidän tyttöjen painoihin ja muotoihin. Taidat itse olla joku pakkasenraiskaama pulkannaru rimpula kuikelo, ja tämän takia näytät tyttöystäväsi vierellä pieneltä pojankoltiaiselta, koska hän on saanut vähän muotoja lisää... Mene sinä toimistorotta kuntosalille hankkimaan edes jonkinlaiset muskelit niin ehkä se kohottaisi itsetuntoasi. Kyllä tosi mies arvostaa naisellisia muotoja.

[/quote]

Jos liika läski ällöttää ja oksettaa (vaikka olisikin rakkaassa ihmisessä) niin se vaan tekee niin, vaikka kuinka asiaa yrittäisi ajatella pois. Vähän sama refleksi kun joillekin tulee kehon eritteistä tai joistain ruuista. Ei sitä voi ajatella pois. Ei kaikki vaan kestä kunnon ihraa, vaikka kuinka ihmisestä pitäisi.