Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko blinit hyviä?

Vierailija
28.02.2022 |

Ollaan menossa ensi vkl ravintolaan herkuttelemaaan blinejä. Listassa oli useita vaihtoehtoja. En ole niitä ennen syönyt. Odotan mielenkiinnolla

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täytteistä

En tykkää ravintolassa syödä kun ne pihtaa täytteissä kun ne on kalliita. Omat kotona tehdyt on parempia

Vierailija
2/21 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se blini oo hyvä vaan täytteet. Ota kaviaaria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todella hyviä. Niitä voi tehdä itsekkin.

Vierailija
4/21 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan ne.

Mediassahan on aina tähän aikaan juttuja siitä, että suomalaisilla blineillä ei ole mitään tekemistä venäläisten blinien kanssa: siinä missä Suomessa syödään paksuja tattarilettuja smetanalla, mädillä ja suolakurkulla, Venäjällä ne ovat ohuita ja täytteet ovat makeita.

Olkoon niin, syödään siis nyt näitä suomalaisia hyviä blinejä.

Vierailija
5/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Olen menossa kokeilemaan ekaa kertaa blinejä ravintolaan. Riittääkö 1 vai pitääkö ottaa toinen lisämaksulla?? Täytteistä ajattelin ottaa kaikki!

Vierailija
6/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Olen menossa kokeilemaan ekaa kertaa blinejä ravintolaan. Riittääkö 1 vai pitääkö ottaa toinen lisämaksulla?? Täytteistä ajattelin ottaa kaikki!

Hyvä ihminen, kysy suositukset siellä ravintolassa.

Mistä täällä kukaan tietää, minkäkokoisista blineistä juuri siinä ravibtolassa on kyse.

Vierailija
8/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettuja minusta. Letut on parempia.

Vierailija
9/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovathan ne.

Mediassahan on aina tähän aikaan juttuja siitä, että suomalaisilla blineillä ei ole mitään tekemistä venäläisten blinien kanssa: siinä missä Suomessa syödään paksuja tattarilettuja smetanalla, mädillä ja suolakurkulla, Venäjällä ne ovat ohuita ja täytteet ovat makeita.

Olkoon niin, syödään siis nyt näitä suomalaisia hyviä blinejä.

Venäjällä on sekä ohuita että paksuja blinejä eri alueilla. Ja molempia syödään sekä suolaisten että makeiden täytteiden kanssa.

Vierailija
10/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisesti tykännyt.

Vierailija
11/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blinit ovat aivan ihania, itse lätyt ja erilaiset täytteet. Niitä voi olla kalasta kasvikseen. Pitää olla jotenkin outo jos ei mistään niistä tykkää, siinä tapauksessa suosittelen mäkkäriä.

Vierailija
12/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täytteistä

En tykkää ravintolassa syödä kun ne pihtaa täytteissä kun ne on kalliita. Omat kotona tehdyt on parempia

Tämä!

En myöskään pidä siitä että ravinyolat tekee isoja blinejä ja uittaa ne voissa, pahimmillaan kuin rasvaista vaahtomuovia.

Kotona teen pieniä, ohuempia ja vain paistan reilussa voissa. Ja paljon päällistä!

Vierailija
13/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, mutta en erityisemmin välittänyt taikinan happamuudesta ja olivat turhan paksuja makuuni.

Viimeksi ostin jotain lettuja, mutta eivät ehkä kuitenkaan olleet ihan perinteisiä lettuja, tai ainakin hieman paksumpia, mutta kuitenkin ohuempia kuin nuo blinit. Niiden kanssa täyte jota meillä oli (caviart, mäti, sipulihake, smetana) oli herkullinen.

Vierailija
14/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliarvostettuja minusta. Letut on parempia.

Täyttäviä, joten yksi riittää ja näet kannattaako jatkossa tilata.

Vierailija
15/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blinit on tosi hyviä! Itse tykkään enemmän ohuista letuista mitä Venäjällä olen aina syönyt. Paksut blinit ihan ok, mutta toisinaan vähän kuivia omaan makuun. Täytteet parasta vaikka syön ainoastaan vegenä.

Vierailija
16/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok, mutta en erityisemmin välittänyt taikinan happamuudesta ja olivat turhan paksuja makuuni.

Viimeksi ostin jotain lettuja, mutta eivät ehkä kuitenkaan olleet ihan perinteisiä lettuja, tai ainakin hieman paksumpia, mutta kuitenkin ohuempia kuin nuo blinit. Niiden kanssa täyte jota meillä oli (caviart, mäti, sipulihake, smetana) oli herkullinen.

Taikinan happamuuden välttää sillä että tekee taikinanjuuren päivää ennen.

Lettupannulla tulee just sopivia.

Sienisalaattikin sopii ja meillä on aina lohiherkkua (kylmäsavu ja graavilohta, turkkil. jugurttia, tilliä, ruohosipulia, sinappia, sitruunamehua ja mausteita)

Vierailija
17/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blinit ovat aivan ihania, itse lätyt ja erilaiset täytteet. Niitä voi olla kalasta kasvikseen. Pitää olla jotenkin outo jos ei mistään niistä tykkää, siinä tapauksessa suosittelen mäkkäriä.

Mä en tykkää sen blinin mausta, ihan sama mitä sen kanssa tarjotaan. En tosin tykkää mäkkäristäkään.

Vierailija
18/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täytteistä

Tämä!

En myöskään pidä siitä että ravinyolat tekee isoja blinejä ja uittaa ne voissa, pahimmillaan kuin rasvaista vaahtomuovia.

Kotona teen pieniä, ohuempia ja vain paistan reilussa voissa. Ja paljon päällistä!

Eikö ole rasvan suhteen sama?

Vierailija
19/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole pitänyt. En sen koommmin blineistä kuin täytteistäkän. Enkä tajua, miten joku voi sanoa, että ravintolassa annokseksi riittäisi yksi blini.

Vierailija
20/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole ikinä syönyt, mutta yksi blihän on tosi pieni?

Luulis noita vähintään neljä menevän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi