Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä Suomen rajan tuntumassa lentänyt venäläinen "rahti"kone todellisuudessa on?

Vierailija
28.02.2022 |

Mitä luulette, mikä tämä "rahtikone" oikein todellisuudessa on? Se nyt varmasti on selvää, että se on tiedustelukone, mutta mitä se oikein tekee?

Tämä sama kone lensi tammikuun 19. päivä kaikkien Suomen ilmavoimien tukikohtien yli outoa reittiä. Nyt eilen Putinin ydinasejoukkojen siirryttyä valmiuteen tämä kone teki tarkkarajaista rinkiä Suomen itärajan tuntumassa ainoastaan 30 km päässä. Mitä se tekee?

Muistaako joku Putinin ja Trumpin kokouksen? Eikö silloin myös joku vastaava kone tehnyt rinkiä lähistöllä? Oliko se tämä sama?

Liittyykö tuo kone ydinaseiden ohjailuun jotenkin?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008646573.html

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todnäk liittyy. Joku lentävä komentokeskus missä joku jolla auktoriteetit laukaisuihin.

Vierailija
2/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohdassa lähellä Suomen rajaa se eilen kierteli? Mikä oli lähin suomalainen kaupunki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa lähellä Suomen rajaa se eilen kierteli? Mikä oli lähin suomalainen kaupunki?

Joensuu ja Kitee

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008646573.html

Vierailija
4/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa lähellä Suomen rajaa se eilen kierteli? Mikä oli lähin suomalainen kaupunki?

Linkissä on reitistä kuva. Lähin kaupunki oli Ilomantsi. Tuo koneen lentämän ringin pitkät sivut, mitä kone lensi Äänisen pohjoispuolella, on linjassa Suomen etelärannikon kanssa.

Vierailija
5/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Vierailija
6/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa lähellä Suomen rajaa se eilen kierteli? Mikä oli lähin suomalainen kaupunki?

Linkissä on reitistä kuva. Lähin kaupunki oli Ilomantsi. Tuo koneen lentämän ringin pitkät sivut, mitä kone lensi Äänisen pohjoispuolella, on linjassa Suomen etelärannikon kanssa.

Ilomantsi ei ole kaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Mikä näkemyksesi on siitä, että tämä sama kone lensi tammikuussa suomalaisten ilmavoimien tukikohtien yli? Suomalaiset ilmavoimat kävivät myös tietääkseni tunnistamassa koneen tässä yhteydessä hävittäjillä. Virallista tietoa ei asiasta annettu, mutta tapahtuma nähtiin maasta käsin.

Maailmantilanne on nyt sellainen, että mikään kohu ei ole turha. Tarkkaavaisuus on paikallaan.

Vierailija
8/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Sehän ei olisi mitenkään odottamonta, että nimenomaan oikean yhtiön tunnusten alla kuljetettaisiin sotilaallista tiedustelukalustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetti oligarkkeja ruplalasteineen pakoon...

Vierailija
10/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Jos tarkkoja ollaan niin kone noilla tunnuksilla lensi rahtia mutta mikään ei takaa että se lenkkejä tehnyt olisi ollut fyysisesti sama kone. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Mikä näkemyksesi on siitä, että tämä sama kone lensi tammikuussa suomalaisten ilmavoimien tukikohtien yli? Suomalaiset ilmavoimat kävivät myös tietääkseni tunnistamassa koneen tässä yhteydessä hävittäjillä. Virallista tietoa ei asiasta annettu, mutta tapahtuma nähtiin maasta käsin.

Maailmantilanne on nyt sellainen, että mikään kohu ei ole turha. Tarkkaavaisuus on paikallaan.

Se oli silloinkin matkalla Leipzigiin ja joutui mahdollisesti odottamaan laskeutumisvuoroaan (ottamaan tavallista pohjoisemman lentoreitin). Keski-euroopassa lennot usein lähestyvät kenttää pohjois-eteläsuunnassa. Jos katsoo vaikka flight radaria on syykin aika selvä. Eli Leipzigin koneet lentävät normaalistikin Itämeren yli kohtisuoraan jos ovat lähestymässä keskisen Venäjän /Siperian ilmatilasta (Aasiasta, esim Japani, Kiina Eurooppaan suuntaavat lennot useimmiten tällä reitillä).

Puolustusvoimat on jo vahvistanut, että kone noudatti sille Suomen lennonjohdon vahvistamaa lentoreittisuunnitelmaa.

Vierailija
12/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Jos tarkkoja ollaan niin kone noilla tunnuksilla lensi rahtia mutta mikään ei takaa että se lenkkejä tehnyt olisi ollut fyysisesti sama kone. 

Ai sinä meinaat, että liikelentokoneen transponderi olisi vaihdettu johonkin sotilaskoneeseen? Miksi Singapore sitten salli sen saapua ja vielä lähteäkin Changista, jos koneen transponderin ilmoittama tunnus ei vastannut lentosuunnitelmassa ilmoitettua rahtikonetta? Miksi se edes kävi Singaporessa? Eikö se olisi vähän riskaabelia lentää sotilaskonetta suvereenin valtion lentokentälle, ilman mitään syytä, esiintyen liikelentokoneena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Sehän ei olisi mitenkään odottamonta, että nimenomaan oikean yhtiön tunnusten alla kuljetettaisiin sotilaallista tiedustelukalustoa.

Singaporestako sitä hankittiin?

Vierailija
14/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Jos tarkkoja ollaan niin kone noilla tunnuksilla lensi rahtia mutta mikään ei takaa että se lenkkejä tehnyt olisi ollut fyysisesti sama kone. 

Ai sinä meinaat, että liikelentokoneen transponderi olisi vaihdettu johonkin sotilaskoneeseen? Miksi Singapore sitten salli sen saapua ja vielä lähteäkin Changista, jos koneen transponderin ilmoittama tunnus ei vastannut lentosuunnitelmassa ilmoitettua rahtikonetta? Miksi se edes kävi Singaporessa? Eikö se olisi vähän riskaabelia lentää sotilaskonetta suvereenin valtion lentokentälle, ilman mitään syytä, esiintyen liikelentokoneena?

Justhan sanoin että teoriassa se voi olla ihan eri kone fyysisesti mikä singaporessa lensi ja mikä kiertelee suomen ympärillä. Ei transponderi tai edes maalaukset todista vielä mitään jos oikein lähdetään säätämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedustelua käynyt suorittamassa. 

Vierailija
16/16 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AirBridge Cargo on yksi maailman suurimmista lentorahtipalvelua tuottavista yhtiöistä ja ollut suomalaistenkin huolintayhtiöiden yhteistyökumppani vuosia.

Kyseinen lento lensi Moskovasta Singaporeen ja sieltä takaisin Venäjän ylle. Kuljetti siis rahtia. Todennäköisesti (en ole saanut tähän vahvistusta, mutta lentoreitistä voisi päätellä niin) oli matkalla Leipzigin lentokentälle Saksaan, joka on Euroopan suurin lentorahtihub. Eurooppalaisten maiden sulkiessa ilmatilaansa Venäjään rekisteröidyiltä koneilta, se joutui muuttamaan lentosuunnitelmaansa ja laskeutumaan Moskovaan. Ennen laskeutumistaan sen piti tyhjentää ylitäysiä polttoainesäiliöitään lentämällä pari silmukkaa, jossa´lentokorkeutta vaihdeltiin polttoaineen kulutukseksi. Tämä on ihan normaali turvallisuuskäytäntö.

Ja nyt ei tarvitse huudella trollia, olen lentorahtiin perehtynyt työn puolesta ja pidän tätä kohua ihan turhana.

Jos tarkkoja ollaan niin kone noilla tunnuksilla lensi rahtia mutta mikään ei takaa että se lenkkejä tehnyt olisi ollut fyysisesti sama kone. 

Ai sinä meinaat, että liikelentokoneen transponderi olisi vaihdettu johonkin sotilaskoneeseen? Miksi Singapore sitten salli sen saapua ja vielä lähteäkin Changista, jos koneen transponderin ilmoittama tunnus ei vastannut lentosuunnitelmassa ilmoitettua rahtikonetta? Miksi se edes kävi Singaporessa? Eikö se olisi vähän riskaabelia lentää sotilaskonetta suvereenin valtion lentokentälle, ilman mitään syytä, esiintyen liikelentokoneena?

Häh, miten kun eri maiden lennonjohtojen tutkat piirsivät sen lentoreittiä koko matkan? Sieltä flight radaristahan nettietsivätkin nostivat sen lentoreitin spekuloinnin aiheeksi. Eivät vaan hoksanneet, että Euroopan eri maat (ml Saksa) olivat muutamia tunteja aiemmin ilmoittaneet sulkevansa ilmatilansa RU koneilta. Tottakai koneen omistaja laski, ettei se pääse enää pahimmassa tapauksessa pois Saksasta jos suunnitelmansa mukaisesti laskeutuu sinne. Ei tässä nyt oikein ole aineksia kohinalle.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Toisiotutka

Justhan sanoin että teoriassa se voi olla ihan eri kone fyysisesti mikä singaporessa lensi ja mikä kiertelee suomen ympärillä. Ei transponderi tai edes maalaukset todista vielä mitään jos oikein lähdetään säätämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme