En voi olla kotona rennosti, kun huoltomies voi tulla milloin vain
Huoltomies tulee kuulemma tällä viikolla 8-16 välisenä aikana. En voi nukkua pitkään, enkä voi mastusboidakaan
Kommentit (35)
A-Kruunun asuntoon tuli isännöitsijä ja 4 rakennustarkastajaa kun olin vasta hiljattain synnyttänyt keskosen, ja taaperokin oli kotihoidossa. Yritin sopia muuta kellonaikaa, mutta "me tulemme silloin kun on ilmoitettu erillisessä kirjeessä". Olin aivan umpiväsynyt, vuosin verta, ja oltiin päiväunilla vauvojen kanssa kun isännöitsijä maanomistajan elkein tuppaa kämppään sisään, valittaa viemättömistä roskista viidennessä kerroksessa, koska rotat voi tulla yhden aamupäivän aikana viidenteen kerrokseen syömään roskia ja levittämään tauteja...
Keskiviikkona tuli lappu yhtäkkiä luukusta että maanantaina joka asuntoon tullaan 2 kertaa sähkökaapille. Ensin luulin että hormien nuohous ja silloin olisi tullut joku myös makkarin kautta vaatekaapille. Oli kauhean lyhyt varoitusaika ja olen ollut kipeä (ei influ). Ja lisäksi tarvitsen wc-tilaa muutenkin usein. Tämä ei ole hyvä tapa toimia taloyhtiöissä tai taloyhtiön tilaajalta, vai onko isännöinti ken tietää. On paljon ravannut korjaajia ja huoltajia, kun aina on mukamas jotain.
Ai niin. Kellonajaksi oli laitettu todella aikaisin aamusta ja iltapäivälle klo 17 saakka. Mitään paikkaa ei ole siksi aikaa mihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
No tämä on kyllä sellainen asia, joka mua aidosti ihmetyttää Suomessa. On siis ok, että huoltomiehet tulevat avaimilla sisään toisten koteihin. Ei ikimaailmassa onnistuisi niissä maissa, missä olen viimeiset 20 vuotta asunut. Tällaiset käynnit sovitaan aina, päivä ja kellonaika. Ja silloinkin asukkaan pitää olla kotona avaamassa ovi.
Joo, tämä. Minustakaan tämä ei ole normaalia, että avaimilla paukataan toisten koteihin sisään. Pahimmillaan ei soiteta ovikelloa lainkaan, tai edes malteta odottaa, että asukas tulee avaamaan oven.
Ymmärrän avaimilla tulemisen, jos on kyse hätätilanteesta, mutta tänne on tultu ihan millä vaan verukkeilla ja joskus väärään asuntoonkin avaimilla omin luvin sisään, esim. huoltomiesten on pitänyt mennä johonkin toiseen asuntoon katsomaan jotain, mutta avaimilla tultukin tänne. En todellakaan näin yksinasuvana naisihmisenä ja seksuaalirikoksen uhrina pidä tilanteestä, että olen puolipukeissa omassa kodissani ja 2-3 vierasta miestä paukkaa avaimilla sisään yllättäen. Lakkasin nukkumasta öisin sen jälkeen.
S&M sessio huoltomiehen kanssa niin on päivä pulukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole vaan ihan kuin kotonasi. Se huoltomies on nähnyt jo aivan kaiken mahdollisen, eikä sitä kiinnosta, vaikka avaisit oven unenpöppöröisenä tai sormet kalantuoksuisina.
Huoltomiehet ovat kovia juoruamaan. Sain paljon tietoa uusista naapureista, jota en muutoin olisi saanut. En kysynyt, mutta tietoa tuli.
Ihan sama, jos olet kiinnostunut mun asioistani niin paljon että kuuntelet jonkun huoltomiehen juoruja. Luulin että oma elämäni on melko tylsää mutta ei se taidakaan olla niin tylsää kuin sinun tai sen huoltomiehen jos siitä saa revitään ilon elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän huoltomiehet selviytyisivät jossain muussa ammatissa. Kaikilla muilla aloilla joutuu pysymään aikatauluissa täysin sovitusti, eikä mitään ympäripyöreitä sopimuksia tehdä, vaan katsotaan kalenterista minuutilleen eksakti aika.
Et ilmeisesti ymmärrä mitä huoltomiehet tekevät?
Usein tulee kiireellisiä töitä, jotka on pakko hoitaa välittömästi, esim. putkirikko, poliisille/lanssille oven avaus yms.
Laita postiluukkuun varoituspyyhe ja oveen heippalappu "Työukot ei saa tulla"
Vierailija kirjoitti:
Miehenä olen yleensä peppu pystyssä nakuna olkkarin lattialla, kun tiedän huoltomiehen tulevan tietyllä aikavälillä. Vielä ei ole onnannut, mutta ehkäpä ensi kerralla! 😳
Missäs asut, voisin hakeutua taloosi huoltomieheksi! Tykkäätkö muuten hieman rajummista otteista?
Vierailija kirjoitti:
Ai niin. Kellonajaksi oli laitettu todella aikaisin aamusta ja iltapäivälle klo 17 saakka. Mitään paikkaa ei ole siksi aikaa mihin mennä.
Oisko vaikka töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä on kyllä sellainen asia, joka mua aidosti ihmetyttää Suomessa. On siis ok, että huoltomiehet tulevat avaimilla sisään toisten koteihin. Ei ikimaailmassa onnistuisi niissä maissa, missä olen viimeiset 20 vuotta asunut. Tällaiset käynnit sovitaan aina, päivä ja kellonaika. Ja silloinkin asukkaan pitää olla kotona avaamassa ovi.
Joo, tämä. Minustakaan tämä ei ole normaalia, että avaimilla paukataan toisten koteihin sisään. Pahimmillaan ei soiteta ovikelloa lainkaan, tai edes malteta odottaa, että asukas tulee avaamaan oven.
Ymmärrän avaimilla tulemisen, jos on kyse hätätilanteesta, mutta tänne on tultu ihan millä vaan verukkeilla ja joskus väärään asuntoonkin avaimilla omin luvin sisään, esim. huoltomiesten on pitänyt mennä johonkin toiseen asuntoon katsomaan jotain, mutta avaimilla tultukin tänne. En todellakaan näin yksinasuvana naisihmisenä ja seksuaalirikoksen uhrina pidä tilanteestä, että olen puolipukeissa omassa kodissani ja 2-3 vierasta miestä paukkaa avaimilla sisään yllättäen. Lakkasin nukkumasta öisin sen jälkeen.
Rikosilmoitus asuntoon tunkeutumisesta saattaa auttaa.
Mikset laittanut ilmoitukseen että pitää soittaa ennen käyntiä
Vierailija kirjoitti:
Mikset laittanut ilmoitukseen että pitää soittaa ennen käyntiä
Olen laittanut, olen sanonut, olen ilmoittanut. Eivät usko, tunkevat avaimilla sisään silti, omin luvin. No kun me nyt vaan tultiin. Mitään käytöstapoja, tai kunnioitusta muiden kotirauhaa kohtaan ei ole.
turvalukolla tarkoitin oviketjua