En voi olla kotona rennosti, kun huoltomies voi tulla milloin vain
Huoltomies tulee kuulemma tällä viikolla 8-16 välisenä aikana. En voi nukkua pitkään, enkä voi mastusboidakaan
Kommentit (35)
Mitäpä jos mastuspoisit muulloin kuin klo 8-16 välisenä aikana?
Tai sitten voit pyytää huollon huoltamaan sinutkin. Ei siihen kauaa mene, jos tyyppi on tehokas.
😜
Vierailija kirjoitti:
Ole vaan ihan kuin kotonasi. Se huoltomies on nähnyt jo aivan kaiken mahdollisen, eikä sitä kiinnosta, vaikka avaisit oven unenpöppöröisenä tai sormet kalantuoksuisina.
Huoltomiehet ovat kovia juoruamaan. Sain paljon tietoa uusista naapureista, jota en muutoin olisi saanut. En kysynyt, mutta tietoa tuli.
Onko se komea hunksi? Leiki sen kanssa vaikka jotain roolileikkejä?
Täällä voi kestää kuukaudenkin vikailmoituksen jälkeen ennen kuin huoltomies vihdoin vaivautuu paikalle. Pitkä aika olla varuillaan. Kyllähän ne soittavat ovikelloa, mutta odottavat yleensä korkeintaan kymmenen sekuntia sen jälkeen ennen kuin tulevat yleisavaimella sisään.
No tämä on kyllä sellainen asia, joka mua aidosti ihmetyttää Suomessa. On siis ok, että huoltomiehet tulevat avaimilla sisään toisten koteihin. Ei ikimaailmassa onnistuisi niissä maissa, missä olen viimeiset 20 vuotta asunut. Tällaiset käynnit sovitaan aina, päivä ja kellonaika. Ja silloinkin asukkaan pitää olla kotona avaamassa ovi.
Suomalaiset antaa kävellä itsensä yli miten vain.
Suosittelen turvaamaan kotirauhan jollain. Kamera, Pippuri suihke, pesismaila tai turvahommeli.
Sovitusti voi tulla kun asukkaita paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
No tämä on kyllä sellainen asia, joka mua aidosti ihmetyttää Suomessa. On siis ok, että huoltomiehet tulevat avaimilla sisään toisten koteihin. Ei ikimaailmassa onnistuisi niissä maissa, missä olen viimeiset 20 vuotta asunut. Tällaiset käynnit sovitaan aina, päivä ja kellonaika. Ja silloinkin asukkaan pitää olla kotona avaamassa ovi.
Joo, tämä on ihan käsittämätöntä. Meillä saa laittaa vikailmoitukseen maininnan, että asunnossa on lemmikki ja pitää soittaa ennen kuin asuntoon tullaan, mutta siitäkin huolimatta välillä vain tullaan yleisavaimella sisään mitään ilmoittamatta. Pelkään, että nuo päästävät koirani karkuun, enkä uskalla lähteä mihinkään virka-aikana sen jälkeen kun olen tehnyt vikailmoituksen. Ja tosiaan kestää viikkokaupalla ennen kuin tulevat. Asuntoni on täynnä korjaamattomia vikoja, koska jos vikailmoituksen tekee, täytyy pysyä viikkoja visusti kotona sen jälkeen, ja sitä on todella hankala järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin tuossa yksi päivä brittiläisen ystäväni kanssa asiasta ja hän oli ihan ihmeissään miten suomessa toimii huoltojutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä on ihan käsittämätöntä. Meillä saa laittaa vikailmoitukseen maininnan, että asunnossa on lemmikki ja pitää soittaa ennen kuin asuntoon tullaan, mutta siitäkin huolimatta välillä vain tullaan yleisavaimella sisään mitään ilmoittamatta. Pelkään, että nuo päästävät koirani karkuun, enkä uskalla lähteä mihinkään virka-aikana sen jälkeen kun olen tehnyt vikailmoituksen. Ja tosiaan kestää viikkokaupalla ennen kuin tulevat. Asuntoni on täynnä korjaamattomia vikoja, koska jos vikailmoituksen tekee, täytyy pysyä viikkoja visusti kotona sen jälkeen, ja sitä on todella hankala järjestää.
No kannattaa varmaan pitää puolensa ja ärähtää, että v##tu s##tana minulla on lemmikki ja olen sen teille ilmoittanut, antakaa olla viimeinen kerta kun tulette sisään tuolla tavalla.
Sitten kun pääsen takaisin omakotitaloon (lapsuuden elin okt:ssa), olen maailman onnellisin ihminen.
Miksi annat luvan siihen. Kiellä se. Sano että sovitte ajan milloin tulee ja päivän. Ainakin päivä pitää sopia ja tuleeko aamusta vai iltapäivästä, jos ei tiedä tarkkaa aikaa. Joskus tarkka aikakin käy, jos on perusteet siihen. Jos suostut kaikkeen tuo sama käytäntö jatkuu ja häiritsee muitakin ihmisiä, myös remonttien aikana ja sen jälkeen. Vaikka tulisi peruuntuminen, voisi huoltomies laittaa kalenteriin edes jotain.
Pahempaa on, että vuokranantaja voi tulla omilla avaimilla sisään milloin vain.
Ja siis aiemmalla tekstillä en tarkoita että pitäisi pakottaa huoltomies tulemaan tiettynä aikana ja päivänä, hänkin valitsee itse. Mutta että ei joutuisi ahdistumaan epämääräisyydestä loputtomiin mikä päivä tulee asuntoosi, voi jotain sopia. Ja tuleeko aamusta vai iltapäivällä.
Tuleeko se huoltomies huoltamaan sun peräputkea?
Miehenä olen yleensä peppu pystyssä nakuna olkkarin lattialla, kun tiedän huoltomiehen tulevan tietyllä aikavälillä. Vielä ei ole onnannut, mutta ehkäpä ensi kerralla! 😳
Vierailija kirjoitti:
Pahempaa on, että vuokranantaja voi tulla omilla avaimilla sisään milloin vain.
Oviketju? Ei asuntoihin saa mennä milloin tahansa. Pitäisi olla hyvin painava syy silloin. Ja lakikirja ensin käteen. Joskin huoltomies voi ottaa piippaavan hälyttimen pois, jos asukas on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin on huoltoilmoituksessa, että voi kieltää asuntoon tulon omilla avaimilla, mutta silloin pitää sopia aika, milloin tulee. Aina vioista soittaessakin ovat kysyneet, että saako tulla, silloin olen yleensä naureskellut, että kyllä meillä on joku kotona.
hanki oveen turvalukko: jos huoltomies avaa sen omilla avaimillaan varoittamatta, niin ei silti pääse sisään silloin kun itse olet kotona.
(ja ihan voit masturboida vapaasti: se toimitus ei naisillakaan kestä niin kauaa etteikö ehtisi vetäistä housuja takaisin jalkaan ja mennä avaamaan ovea. Ei tarvitse häpeillä täysin luonnollista asiaa edes huoltotyypeille)
meillä ainakin huoltoyhtiöön voi ilmoittaa, että pitää sopia etukäteen asukkaan kanssa milloin tullaan, samoin voi ilmoittaa, jos asunnossa on lemmikkejä. Teen itse etätöitä kotona ja minulla on tietosuojapapereita täällä, joten olen ilmoittanut, että kotiini ei saa tulla yleisavaimilla, vaan aina on sovittava käynnistä etukäteen. Minä kuitenkin olen vastuussa siitä, että tiedän kuka papereita on lukenut tai nähnyt, joten minun on silloin oltava myös paikalla, kun asunnossani on vieraita ihmisiä. Aina ovatkin soittaneet etukäteen, että sopiiko nyt tulla.
Mitenköhän huoltomiehet selviytyisivät jossain muussa ammatissa. Kaikilla muilla aloilla joutuu pysymään aikatauluissa täysin sovitusti, eikä mitään ympäripyöreitä sopimuksia tehdä, vaan katsotaan kalenterista minuutilleen eksakti aika.
Ole vaan ihan kuin kotonasi. Se huoltomies on nähnyt jo aivan kaiken mahdollisen, eikä sitä kiinnosta, vaikka avaisit oven unenpöppöröisenä tai sormet kalantuoksuisina.