Parhaat vonkit, millä estän itseäni lihomasta takaisin?
Laihdutin viime keväänä viisi kiloa, kolmessa kuukaudessa. Saman tien tuli yksi kilo takaisin. Ja se on ymmärrettävää. Mutta se oli turhaa, että lokakuun viikon lomamatkalla tuli takaisin kaksi kiloa ja joulusta tuli yksi kilo.
No, tammikuussa aloitin taas laihduttamisen. Nyt olen oppinut, miten minä laihdun, niin olen laihtunut tämän viisi kiloa kahdessa kuukaudessa.
Mitä ehdotatte, mitä minun pitää alkaa tekemään, jotta kilot eivät tule takaisin? Laihduttaa heti ylimääräinen kilo pois, vai mitä?
Olen vaihdevuosi-ikäinen, jos sillä on merkitystä.
Kommentit (26)
Vinkit vonkit:
Annoskoko - onko sopiva?
Kalorit - silmämääräinen arvio päivän aikana syödystä, ei tarvitse laskea. Jonain päivänä syöt kutsuilla kakkua, mutta kevennät seuraavalla viikolla hieman.
Liikunta - uusi harrastustunti kerran viikossa, tulee innostunut fiilis ja aineenvaihdunta paranee.
Ravintosisältö - mitä syöt, voisitko vähentää hieman esimerkiksi höttöhiilareita ja syödä ravitsevaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Kulunut aihe. Painonvaihtelu on normaalia toisille. Voit kokeilla myös hyväksyä itsesi muutaman kilon kanssa. Muut hyväksyvät sinut varmasti myös kilojen kanssa. Turhaa yrität pitää painoa väkisin jossain lukemassa jos se ei meinaa siinä millään pysyä. Uusien vaatteiden hankkiminen ehkä harmittaa. Itsensä hyväksyminen auttaa.
Minä hyväksyin itseni muutama vuosi sitten. Ja pum - sitten lihoin.
Tuo neuvo on siis syvältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niiden ihmisten kanssa keiden seurassa viihtyy, niin he ei koskaan huomauta kilojen kertymisestä ettei näytä hyvältä. En ikinä sanonut ystävälle mitään vaikka kiloja kertyi vuodessa varmaan 10. Niin ei tavata tehdä.
Minun mieheni ihmettelee, miksi laihdutan. Hän on miljoona kertaa sanonut, ettei ole syytä.
Mutta en hänen takiaan tätä teekään. Vaan itseni takia. Inhottaa, kun ei ole kapeaa vyötäröä. Tiimalasi on ollut aina yksi parhain ominaisuuteni, eikä sitä enää ole. Inhottaa laittaa uimapuku päälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vinkit vonkit:
Annoskoko - onko sopiva?
Kalorit - silmämääräinen arvio päivän aikana syödystä, ei tarvitse laskea. Jonain päivänä syöt kutsuilla kakkua, mutta kevennät seuraavalla viikolla hieman.
Liikunta - uusi harrastustunti kerran viikossa, tulee innostunut fiilis ja aineenvaihdunta paranee.
Ravintosisältö - mitä syöt, voisitko vähentää hieman esimerkiksi höttöhiilareita ja syödä ravitsevaa ruokaa?
Noista silmään pistää tuo kalorimäärä, eli jos tänään syön kakkua, huomenna syön vähemmän. Hyvä vonkki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkit vonkit:
Annoskoko - onko sopiva?
Ravintosisältö - mitä syöt, voisitko vähentää hieman esimerkiksi höttöhiilareita ja syödä ravitsevaa ruokaa?Noista silmään pistää tuo kalorimäärä, eli jos tänään syön kakkua, huomenna syön vähemmän. Hyvä vonkki.
Ap
Kiinnitä ennemminkin ruuan sisältöön huomiota, kalorit vasta sen jälkeen. Ruuan koostumus vaikuttaa kylläisyyteen ja näläntunteeseen.
Niiden ihmisten kanssa keiden seurassa viihtyy, niin he ei koskaan huomauta kilojen kertymisestä ettei näytä hyvältä. En ikinä sanonut ystävälle mitään vaikka kiloja kertyi vuodessa varmaan 10. Niin ei tavata tehdä.