Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä tunnistanut ketään tältä palstalta?

Vierailija
22.07.2015 |

^

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:54"]Miten voi tunnistaa? Täällä ollaan anonyymisti. Toki jos kertoo liikaa tietoa itsestään voi paljastua. [/quote] Kirjoitustyyli, henkilökohtaiset tai helposti tunnistettavat asiat... [/quote] Niin. Monet täällä kertoo aika yksityiskohtaisesti elämästään ja ongelmistaan. Esim. Asuinpaikasta, lasten määrästä ja jostain extrasta pikku yksityiskohdasta voi ihan hyvin jo tunnistaa jonkun.

[/quote]

Tää on oikeastaan aika helvetin pelottavaa, että näin voi tehdä kuka vaan ja esiintyä ihan kenenä vaan. Kerropa vaikka yksityiskohtaisesti esim. jonkun työkaverisi asioista ja tekeydy häneksi. Kellään ei ole todisteita, kuka sen kirjoituksen takana oikeasti on.

Vierailija
22/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:54"]Miten voi tunnistaa? Täällä ollaan anonyymisti. Toki jos kertoo liikaa tietoa itsestään voi paljastua. [/quote] Kirjoitustyyli, henkilökohtaiset tai helposti tunnistettavat asiat... [/quote] Niin. Monet täällä kertoo aika yksityiskohtaisesti elämästään ja ongelmistaan. Esim. Asuinpaikasta, lasten määrästä ja jostain extrasta pikku yksityiskohdasta voi ihan hyvin jo tunnistaa jonkun.

[/quote]

Tää on oikeastaan aika helvetin pelottavaa, että näin voi tehdä kuka vaan ja esiintyä ihan kenenä vaan. Kerropa vaikka yksityiskohtaisesti esim. jonkun työkaverisi asioista ja tekeydy häneksi. Kellään ei ole todisteita, kuka sen kirjoituksen takana oikeasti on.
[/quote]
Totta. Voin vaikka kirjoittaa kuvitteellisesta kaveri X:stä kuka tekee toimustötyötä, omistaa punaisen audin ja kävi kampaajalla värjäämässä tukan blondiksi viime viikolla, mutta kuka pettää miestään 20v yliopistossa opiskelevan miehen kanssa. Kuvitteellinen kaveri X tunnistetaan ja hänen elämänsä menee päin helvettiä. Eikä hän edes ikinä avannut AV palstaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:15"]Mies 29v:n.
[/quote]
No kaikkihan Teemun tuntee.

Vierailija
24/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:15"]Mies 29v:n.
[/quote]
No kaikkihan Teemun tuntee.
[/quote]
Otsikko oli "oletko tunnistanut ketään", ei "oletko tunnistanut ketään (teemua tai ammattivalittajaa ei lasketa)"

Vierailija
25/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]
Totta. Voin vaikka kirjoittaa kuvitteellisesta kaveri X:stä kuka tekee toimustötyötä, omistaa punaisen audin ja kävi kampaajalla värjäämässä tukan blondiksi viime viikolla, mutta kuka pettää miestään 20v yliopistossa opiskelevan miehen kanssa. Kuvitteellinen kaveri X tunnistetaan ja hänen elämänsä menee päin helvettiä. Eikä hän edes ikinä avannut AV palstaa.
[/quote]
Tämäntapainen juttu on käynyt jo.

Vierailija
26/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku kertoa keitä nää mies 29v ja ammattivalittaja sitten on??

Vierailija
27/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
28/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa aina tunnistaa itseänikään.

Usein olen lukenut vähän vanhemman keskustelun noustua pinnalle kommentin, jossa sanotaan asiat oikean tuntuisesti. Sitten hetken sitä luettuani huomaan tai muistan, että täähän on tosiaan omaa tuotantoa.

Olenkohan joskus vastannut vahingossa omaan vanhaan kommenttiini? Hyvin !mahdollista, että niinkin on käynyt.

Vierailija
29/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnistanut kaksi äityliä. :D Itse kirjoitan aina niin ettei tunnistettaisi. Muutan jotain pieniä yksityiskohtia.

Vierailija
30/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:46"]En meinaa aina tunnistaa itseänikään.

Usein olen lukenut vähän vanhemman keskustelun noustua pinnalle kommentin, jossa sanotaan asiat oikean tuntuisesti. Sitten hetken sitä luettuani huomaan tai muistan, että täähän on tosiaan omaa tuotantoa.

Olenkohan joskus vastannut vahingossa omaan vanhaan kommenttiini? Hyvin !mahdollista, että niinkin on käynyt.
[/quote]

Minulla sama XD Ajattelen, että JUURI NIIN, onpa osuvasti sanottu! Hetkinen, se onkin minun viestini.

Vierailija
31/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eräs tuntemani nainen kirjoitti välillämme tapahtuneen vuorovaikutuksen josta tunnistin hänet.

mies

Vierailija
32/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita äityleitä. kirjoittavat täällä samaan aikaan samasta asiasta kuin äityleissä! täällä vaan kehtavat kertoa koko totuuden "anonyymisti" ;)

Vierailija
33/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:58"]

Kyllä. Eräs tuntemani nainen kirjoitti välillämme tapahtuneen vuorovaikutuksen josta tunnistin hänet.

mies

[/quote]

Kerro lisää..tuttu vai exä, mitä tapahtui? Ehkä se olin minä.

Vierailija
34/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:46"]En meinaa aina tunnistaa itseänikään. Usein olen lukenut vähän vanhemman keskustelun noustua pinnalle kommentin, jossa sanotaan asiat oikean tuntuisesti. Sitten hetken sitä luettuani huomaan tai muistan, että täähän on tosiaan omaa tuotantoa. Olenkohan joskus vastannut vahingossa omaan vanhaan kommenttiini? Hyvin !mahdollista, että niinkin on käynyt. [/quote] Minulla sama XD Ajattelen, että JUURI NIIN, onpa osuvasti sanottu! Hetkinen, se onkin minun viestini.

[/quote]

Jep. Pari kertaa olen johonkin vanhaan ketjuun myötäillyt ja sitten vähän ajan päästä tajunnut, että sehän olinkin minä itse ja ketju vanha. 

Vierailija
35/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:54"]Miten voi tunnistaa? Täällä ollaan anonyymisti. Toki jos kertoo liikaa tietoa itsestään voi paljastua.
[/quote]

Kirjoitustyyli, henkilökohtaiset tai helposti tunnistettavat asiat...
[/quote]
Niin. Monet täällä kertoo aika yksityiskohtaisesti elämästään ja ongelmistaan. Esim. Asuinpaikasta, lasten määrästä ja jostain extrasta pikku yksityiskohdasta voi ihan hyvin jo tunnistaa jonkun.
[/quote] siis täysin harhaa!
Eiköhän kaikki muuttele taustatietojaan sen verran, että ei tunnisteta.
Paikkakunta, lasten lukumäärä, oma ammatti jne..
Suomessa on aika monta äitiä suht samoilla taustatiedoilla!
Tokihan minäkin voisin alkaa epäilemään, että varmasti ketjun aloittaja on työkaverini kun sekin on sairaanhoitaja, kolmella lapsella ja kissalla. Harrastaakin urheilua! Pakko olla!
Harhaa.

Vierailija
36/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:58"]

mies

[/quote]

Kerro lisää..tuttu vai exä, mitä tapahtui? Ehkä se olin minä.

[/quote]Näemme parin viikon aikana ehkä muutaman kerran. Muuten ei olla läheisiä/kavereita.

mies

Vierailija
37/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

'tunnistin x:n av:lla' on pienillä paikkakunnilla asuvien tai vähän suomessa matkustavien harha. kun matkustelee ympäri suomea ymmärtää, että meitä naisia ja äitejä on joka niemessä ja notkelmassa. esikaupunkia esikaupungin perään, kyliä ja katuja täynnä av-mammoja. useimmiten ne tilanteetkin joista täällä kerrotaan ovat universaaleja.

Vierailija
38/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole . Kaveri mainitsi paikkakunnan Norjassa missä itekin ja kirjoitti viestin vielä norjalaisilla æækkøsillæ. Tervehdys vaan sulle :) Otinkin heti yhteyttä sen asian tiimoilta.

Vierailija
39/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:47"]

Olen tunnistanut kaksi äityliä. :D Itse kirjoitan aina niin ettei tunnistettaisi. Muutan jotain pieniä yksityiskohtia.

[/quote]

Mistä tiedät, ettei noissakin kirjoituksissa ollut muutettu yksityiskohtia, joista olet muka tunnistanut jonkun? On ihan mahdollista että joku juttu on muutettu sellaiseksi, että sen muutoksen jälkeen teksti sopii tuntemasi ihmisen elämään, mutta tosiasiassa kysymys on josta kusta toisesta.

Vierailija
40/48 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
Tämäntapainen juttu on käynyt jo.
[/quote]
oho, kerro lisää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi