Järkyttävää miten naiset lihoavat muutamassa vuodessa
Olen ollut samassa työpaikassa nyt kahdeksan vuotta ja moni työpaikan naisista on tuona aikana lihonut. Ovat muuttuneet vähän pyöreästä sairaalloisen ylipainoisiksi. Näitä naisia tulee heti mieleen useita, paljon laihduttaneita vain kaksi.
Eikö ihmiset itse huomaa lihomistaan ajoissa vai mikä on? Sen tajuan, että kiloista on vaikea päästä eroon.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:02"]Kuulun ihmisiin, jotka vain eivät liho. Joku on todennut, että en varmaan syökään kovin paljon ja ehkä se pitää paikkansa. Ihmisten pitäisi opetella syömään vähemmän. Keho tottuu tiettyyn ravintomäärään. Kun on opetellut tietyn ruokailurytmin, se on luontevaa, eikä halua ahmia koko ajan.
Olen jo yli 50v. ja painan ehkä 56 kiloa. En ole koskaan omistanut vaakaa, vaan mittaan mittanauhalla strategiset kohdat. Vyötärö nyt noin 60 cm ja lantio 90 cm. On kiva tunne, kun on hoikka ja sen soisin jokaiselle. Vielä näin vanhanakin voi olla iloinen omasta vartalostaan, vaikka tietty kaikista vartaloista voi olla, mutta minulle hoikka olo on kevyt ja mukava.
[/quote]
Tämä om sama kuin sanoisi sinulla, että opettele vain syömään enemmän, kyllä lihot j siihen tottuu. Mitä kaksinaismoralismia! Tsjuatko edes itse?!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:04"]Ihmetyttää lihominen. Jos on siihen taipumusta, siis sellainen aineenvaihdunta niin sen on varmaan elonsa varhaisessa vaiheessa huomannut ja luulisi oppivan säätämään ruokailunsa sen mukaan. Samoin jos joutuu lopettamaan urheilun voi säätää syömistään. Samoin jos jokin lääkitys alkaa kerryttää kiloja niin syö vähemmän. Ei voi lihoa jos ei syö liikaa. Jossain luki, että ihmiset pelkäävät nälän tunnetta, niin se taitaa olla. Ei ole pakko syödä vaikka on nälkä, se nälkä tulee esim. urheilun lopettaneelle vanhasta muistista, mutta järjellä voi katsoa kuinka paljon kulutuksen mukaan pitää syödä ettei liho.
[/quote]
Et vain tajua mitään! Se on kiva, jos itselle nuo asiat on helppoja, mutta ei ne kaikille ole. Sulle varmaan on monimutkaista ajattelua vaativat jutut vaikeita. Mutta mulle ne on helppoja. Me katos ollaan erilaisia
No olen ollut miesvaltaisella alalla töissä melkein 10 vuotta ja kaikki on pysynyt samassa painossa, ainakin näin ulkoisesti katsottuna. Itsekin olen pysynyt samassa rippikoulusta asti, jos ei raskauksia lasketa.
Heh, toivottavati ap ei ole minun työpaikassani :D En tosin ole sairaalloisen ylipainoinen, indeksien mukaan en vielä edes lievän ylipainon puolella. Mutta olen lihonnut yli kymmenen kiloa todella hoikasta normaalipainon ylärajoille.
Ensin lopetin tupakoinnin, siitä tuli joitain kiloja. Sitten mursin jalkani ja liikunta oli pitkään todella minimissän, jolloin painoa kertyi lisää.
Keväällä sain niskasta kiinni ja aloitin keventämisen, sain jo pari kiloa pois kun kävikin niin, että vuosien yrittämisen jälkeen tulinkin raskaaksi. Eli painonpudotus saa nyt odotella synnytyksen jälkeiseen elämään, mutta eipä tarvitse ainakaan nyt vatsaa vedellä sisään :D
Täällä lihoi mies reippaasti ja ihan vain puolessa vuodessa. Taisivat itseltä lähteneet raskauskilot siirtyä hälle, kyllä inhottaa ja miestä ei tunnu paljon hetkauttavan
Voi, voi, onpas ikävää! Kyllä on harmi, kun ihmiset ovat kiusallakin omanäköisiään, eivätkä ymmärrä sitä, miten raskaaksi he tekevät muiden ihmisten elämän. Laihtuisivat tai lihoisivat tai kävisivät esimerkiksi kauneusleikkauksissa tai sairastusivat edes vakavasti. Näin toisten elämä helpottuisi tuntuvasti.
Ihmetyttää lihominen. Jos on siihen taipumusta, siis sellainen aineenvaihdunta niin sen on varmaan elonsa varhaisessa vaiheessa huomannut ja luulisi oppivan säätämään ruokailunsa sen mukaan. Samoin jos joutuu lopettamaan urheilun voi säätää syömistään. Samoin jos jokin lääkitys alkaa kerryttää kiloja niin syö vähemmän. Ei voi lihoa jos ei syö liikaa. Jossain luki, että ihmiset pelkäävät nälän tunnetta, niin se taitaa olla. Ei ole pakko syödä vaikka on nälkä, se nälkä tulee esim. urheilun lopettaneelle vanhasta muistista, mutta järjellä voi katsoa kuinka paljon kulutuksen mukaan pitää syödä ettei liho.