Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te-toimiston työhönosoitukset

Vierailija
21.07.2015 |

Ihan mielenkiinnosta: onko joku joskus kuullut, että työkkäri olisi oikeasti tarkistanut, että työtön on hakenut osoitettua työtä?

Ja turha lässyttää "älä lusmu yritä", koska kyllä kaikkea haen ja tavoite olisi työllistyä. Tänään vaan tuli mieleen kun taas työkkärille iloisesti ruksittelin "hain mutta minua ei valittu" -viestiä

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaa. Mukavaa karenssia!

Vierailija
2/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarkistetaan, ei tosin kaikkia. Osa saa "massatarjouksen" eli luotetaan, että hakee, mutta osasta menee työnantajalle ensin ns. esittelyt ja sen jälkeen työnhakijoille työtarjous ja työnantajalta kysytään, hakiko ko. henkilöt. Tarjouskirjeestä et näe, kummasta kirjeestä on kyse, koska oletuksena on, että otat yhteyttä työnantajaan joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, työantajat itse ilmoittelee te-toimistolle työhaluttomista hakijoista, vaikka heiltä ei ko. tietoa edes pyydetä. Aika usein tulee soitto, että oli haastattelussa ja oli hyvä, mutta korosti sitä, että selkä reistailee, vaikka ei ollut mitään diagnoosia olemassa.

3

Vierailija
4/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että te-toimiston virkailijoilla on aikaa tarkistella työhönosoituksia, mutta ei olla yhteydessä asiakkaaseen. Viimeksi vuosi sitten soitettu ja silloin sanottiin että sinnepäin ei tarvitse ottaa yhteyttä, he kyllä ottaa yhteyttä... siirtelevät vaan aikaa aina eteenpäin. No, ehkä se niiden tarkistelu on sitten tärkeämpää.

Vierailija
5/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, taidat olla te-toimistossa virkailijana? Itse olen pääkaupunkiseudulla keskisuuren yrityksen osastopäällikkö ja vastaan osastoni rekrytoinnista. Meillä on paljon osa-aikaisia työntekijöitä ja opiskelijoita ja väki vaihtuu tiuhaan muutenkin työn luonteesta johtuen. En ole koskaan saanut te-toimistolta yhtäkään viestiä ennakkoon tai valinnan jälkeen. Missäpäin noin aktiivista toimintaa on?

Vierailija
6/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:08"]

Jännä että te-toimiston virkailijoilla on aikaa tarkistella työhönosoituksia, mutta ei olla yhteydessä asiakkaaseen. Viimeksi vuosi sitten soitettu ja silloin sanottiin että sinnepäin ei tarvitse ottaa yhteyttä, he kyllä ottaa yhteyttä... siirtelevät vaan aikaa aina eteenpäin. No, ehkä se niiden tarkistelu on sitten tärkeämpää.

[/quote]

Näinpä. Työn ja tuskan takana saada ketään kiinni, että saa edes selvitettyä asioitaan.

Vierailija
7/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:17"]

3, taidat olla te-toimistossa virkailijana? Itse olen pääkaupunkiseudulla keskisuuren yrityksen osastopäällikkö ja vastaan osastoni rekrytoinnista. Meillä on paljon osa-aikaisia työntekijöitä ja opiskelijoita ja väki vaihtuu tiuhaan muutenkin työn luonteesta johtuen. En ole koskaan saanut te-toimistolta yhtäkään viestiä ennakkoon tai valinnan jälkeen. Missäpäin noin aktiivista toimintaa on?

[/quote]

Jos pyytää te-toimistoa tekemään ennakkokarsinnan eli toimimaan kuin henkilöstöpalveluyritykset, niin saa palvelua, jossa te-toimisto tekee etukäteisarvioinnin ja valitsee 5-7 henkilöä, joista työnantaja saa ns. esittelyt eli CV:t ja tiedot koulutuksesta ja työkokemuksesta. Te-toimisto voi muutenkin olla mukana rekrytointiprosessissa, jos työnantaja haluaa. Ja kun valinta on tehty, kysytään niistä esitellyistä henkilöistä arviointia työnantajalta.

Vierailija
8/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä jännää sinä on, että varmistetaan, että asiakas on tehnyt mitä piti? Samalla tavalla se on asakastyötä kuin soitella ja kuunnella asiakkaan valehtelevat, että joo, kyllä hain työpaikkaa.

Vierailija
9/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:20"]

[/quote]

Näinpä. Työn ja tuskan takana saada ketään kiinni, että saa edes selvitettyä asioitaan.

[/quote] Pari vuotta sitten asiakkaat itki täällä, että kun pitää mennä työkkäriin ja siellä selittää asioitaan ja nyt itketään, kun ei pääse työkkäriin selvittämään asioitaan. Suurin osa asioista hoituu nettipalvelussa.

Vierailija
10/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 8, olen selkeästi ollut liian vähän aikaa istumassa tällä penkillä, kun moinen palvelu on vieras. Meillä on ns. jatkuva haku päällä mollissa, joten hakemuksia tippuu päivittäin ja viikottain käyn ne läpi. Sillä ihmettelen ettei tännepäin ole koskaan te-toimisto ollut yhteydessä, koska tätä paikkaa voi hakea kuka vaan koulutuksesta riippumatta. Sen tiedän että moni hakee tätä paikkaa työhönosoituksen perusteella, välillä siitä mainitaan jopa hakemuksessa.

Vierailija
11/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täällä kun on nyt joku virkailija linjalla: miksi olen saanut työhönosoituksen jossa pitää hakea paikkaa viikon sisällä, vaikka työpaikan viimeinen hakupäivä on vasta 3 viikon päästä?

Vierailija
12/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:35"]

Hei täällä kun on nyt joku virkailija linjalla: miksi olen saanut työhönosoituksen jossa pitää hakea paikkaa viikon sisällä, vaikka työpaikan viimeinen hakupäivä on vasta 3 viikon päästä?

[/quote]

Koska ne työtarjoukset tulee automaattisesti järjestelmästä, joka osaa tehdä vain yhdenlaisen kirjeen. Lisäksi niitä on helpompi seurata, kun hakuun annetaan sama aika. Et menetä mitään, vaikka haet paikkaa ajoissa.

Vierailija
13/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:31"]

Kiitos 8, olen selkeästi ollut liian vähän aikaa istumassa tällä penkillä, kun moinen palvelu on vieras. Meillä on ns. jatkuva haku päällä mollissa, joten hakemuksia tippuu päivittäin ja viikottain käyn ne läpi. Sillä ihmettelen ettei tännepäin ole koskaan te-toimisto ollut yhteydessä, koska tätä paikkaa voi hakea kuka vaan koulutuksesta riippumatta. Sen tiedän että moni hakee tätä paikkaa työhönosoituksen perusteella, välillä siitä mainitaan jopa hakemuksessa.

[/quote] Oikeastiko teillä ei ole tehty ns. työnantajakäyntiä, joita tehdään vuodessa kymmeniä tuhansia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän