Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksilapsisia perheitä?

Vierailija
21.07.2015 |

Meillä on nyt lopullisesti kypsynyt ajatus yksilapsisuudesta. Ollaan yritelty siellä täällä joitain hajakuukausia kun lapsi on ollut eri ikäinen. Nyt hän täyttää 5v ja meistä molemmista tuntuu että näin on hyvä olla. Tuttavapiirissämme olemme ainoa yksilapsinen perhe, eikä kukaan oikein ymmärrä miksi emme halua lisää lapsia (aina siitä kyselläänkin). Meillä on syymme, pääosin itsekkäät ja liittyvät mukavuudenhaluun. Mitä syitä muilla on ollut jäädä yksilapsisiksi ja minkäikäinen lapsenne on?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksen linja löi viimeisen naulan arkkuun. Jäämme yksilapsisiksi.
Taloudellinen turvallisuus ja valinnanvapaus on meille tärkeää.

Vierailija
2/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi lapsi. Syitä tähän on, mutta mikään niistä ei ylitse muiden tai kovin vahva syy. Näin vain on. Olemme tyytyväisiä. Lapsi on 7-vuotias ja menee kouluun pian.

- voimme helposti matkustella pitkillä ja kalliilla reissuilla, sitä myös olemme tehneet

- siisti ja tyylikäs koti, ei lapsiperhekaaosta, mitä useissa kaveriperheissämme on

- raha riittää hyvin haluamaamme elintasoon

- hankala vauva-aika ei houkutellut elämään samaa uusiksi

- meillä on useampia yksilapsisia ystäväperheitä, joten tämä vaihtoehto ei tunnu oudolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka menettää paljon hienoa ilman sisaruksia. Mikään kaveri ei vaan ole sama asia.

Vierailija
4/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 1,5v ja jää ainoaksi. Mukavuudenhalu täälläkin; tyttö oli erittäin helppo vauva ja elämä on mukavaa näin.
Itsekin olin ainoa lapsi.

Vierailija
5/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:30"]Sipilän hallituksen linja löi viimeisen naulan arkkuun. Jäämme yksilapsisiksi.
[/quote]
Meillä olisi ehkä varaa toiseen, mutta elintason lasku olisi väistämätön emmekä sitä halua.. Ap

Vierailija
6/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on mukavaa näin, 2-vuotias helppo tyttö riittää.

Vierailija
7/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shhhh....(Meillä yksi lapsi ja olemme erittäin tyytyväisiä. Olen itsekin ainoa lapsi enkä ole siitä koskaan kärsinyt. Mutta ei tästä sen enempää. Tänne tulee kohta monilapsisten mammat meuhkaamaan useamman lapsen puolesta.)

Vierailija
8/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:32"]Lapsiparka menettää paljon hienoa ilman sisaruksia. Mikään kaveri ei vaan ole sama asia.
[/quote]
No ei varmaan tämä +6v ikäerokaan sitä ajattelemaasi puuttuvaa sisaruussuhdetta paikkaisi ;) ap

Vierailija
9/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kauhea raskausaika, ei enää koskaan.

- Taloudellisesti helpompaa.

- Olen vasta valmistumassa, joten haluan nyt tehdä töitäkin.

Vierailija
10/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös. Yksi vaan. Vauva-aika oli nin raskasta että ei kiitos enää.
Ja yhden lapsen kanssa on helpompaa. Ja te sisaruksista inisijät, lapsella voisi olla paljon kurjempikin tilanne kuin sisaruksen puute.

Vierailija
11/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:30"]Sipilän hallituksen linja löi viimeisen naulan arkkuun. Jäämme yksilapsisiksi.
[/quote]
Meillä olisi ehkä varaa toiseen, mutta elintason lasku olisi väistämätön emmekä sitä halua.. Ap
[/quote]
Meillä olisi myös varaa, mutta tulevaisuuden Suomi näyttää epävarmalta lapsiperheiden kannalta, joten emme halua ottaa riskiä.
En ole kotiäitityyppiä, ja kohta ollaan siinä tilanteessa että lapset on pakko hoitaa kotona ja olla riippuvainen miehen elatuksesta. Vaikka minulla on hyvä mies, niin moinen meno kylmää niskaa.

Vierailija
12/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut useamman, mutta saimme onneksi tuon yhden. Vuosikausien yrityksen jälkeen luomuraskaus. Se tuntui niin upealta, että sen jälkeen emme edes yrittäneet. Jotenkin tuntui että lapsi oli niin ihme, että se riittää. En olisi enää jaksanut epäonnistumisia, joten otin hkierukan. Ja yksilapsina olemme matkustelleet paljon jameillä on tiivis perhe. Lapsi ei ole kaivannut sisaruksia, ei ole koskaan kysellyt. Lapsi on jo 15 v ja isän kanssa kalareissulla ulkomailla.

Vierailija
13/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:32"]

Lapsiparka menettää paljon hienoa ilman sisaruksia. Mikään kaveri ei vaan ole sama asia.

[/quote]

Voi vitsi, ja höpö höpö. Voihan se sisarus olla ihan törppö/etäinen/mielenvikainen tai vaikka mitä ja samaan aikaan joku ystävä paljon läheisempi kuin se sisarus. Näin on mulla. Veli on alkoholisoitunut pummi (näin on, vaikka pahalta tuntuukin) ja nähdään ehkä kerran vuodessa. Ystävät ovat mulle paljon läheisempiä!

Vierailija
14/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:32"]Lapsiparka menettää paljon hienoa ilman sisaruksia. Mikään kaveri ei vaan ole sama asia.
[/quote]

Turhaan alapeukutatte. Tämä vaan on tosiasia. Sisaruus on elinikäinen suhde, joka jää kun meistä vanhemmista aika jättää.

Vierailija
15/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn jotain erittelemään, mutta pääasiallisesti näin vain tuntuu hyvältä:
- kotona on suht rauhallista (vilkas poika), ei sisarusten nahistelua
- varaa matkustella
- varaa tehdä muitakin juttuja laskematta
- asunnossa mukavasti tilaa, meillä on kolme makuuhuonetta ja yhden pidän mielelläni työhuoneena
- ei kiinnosta ajatus äitiyslomasta ja hoitovapaasta, ainokainen sai olla kotona 3.5v
- päiväkotirumbakin on kohta onneksi ohi
- lapsi on kyllä tosi helppo saada hoitoon, vaikka harvoinpa apua edes kaivataan
Ap

Vierailija
16/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:32"]

[/quote]

Voi vitsi, ja höpö höpö. Voihan se sisarus olla ihan törppö/etäinen/mielenvikainen tai vaikka mitä ja samaan aikaan joku ystävä paljon läheisempi kuin se sisarus. Näin on mulla. Veli on alkoholisoitunut pummi (näin on, vaikka pahalta tuntuukin) ja nähdään ehkä kerran vuodessa. Ystävät ovat mulle paljon läheisempiä!
[/quote]

Mulle taas mun sisko on erittäin rakas ja läheinen. Näinkin voi olla!

Vierailija
17/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö täyttää pian 5. Elämä on helppoa ja mukavaa. En ota riskiä että saan sairaan/hankalan vauvan kun ikääkin alkaa olemaan.

Vierailija
18/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:32"]Lapsiparka menettää paljon hienoa ilman sisaruksia. Mikään kaveri ei vaan ole sama asia.
[/quote]

Turhaan alapeukutatte. Tämä vaan on tosiasia. Sisaruus on elinikäinen suhde, joka jää kun meistä vanhemmista aika jättää.
[/quote]
Mihin ystävät/puoliso/omat lapset häviävät? Voin kertoa, että kukaan neljästä sisaruksestani ei olisi sellainen jolle hädän hetkellä soittaisin.

Vierailija
19/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:32"]

[/quote]

Totta on. Eikä se iso ikäero ole este. Mulla ja isosiskollani ikäeroa yli kymmenen vuotta ja olemme kuin parhaat ystävät. Samoin tuttavaperheeni sisarukset, ikäero 8v, ja ovat tosi läheisiä.

Vierailija
20/76 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea synnytys.

Ajattelin sina, että jos jotain sattuisi, pärjäisin yksinkin yhden kanssa. Jäin leskeksi aika nuorena.

Paha uhmaikä ja haastava teini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi