Kadonneita herkkuja
Kertokaapa, mitä markkinoilta poistuneita tuotteita kaipaatte? Itse kaipaan Fazerin sinisiä suklaanappeja, joita oli sellaisessa sinisessä purkissa. Sitten itselläni alkaa myös tehdä mieli Fasua, kun näen mainoksen vuodelta 1977, jossa on Vesa-Matti Loiri ja Antero Ranta. Milloin tämä Fasu poistui markkinoilta? En muista koskaan sitä syöneeni, mutta aivan varmasti oli herkullista. En ollut syntynyt vielä kun tuo mainos tehtiin.
Kommentit (303)
Fazerin vihreä minttusuklaapatukka
Oi, tuo Panama-suklaa oli aivan ihanaa...harmi, että sen valmistus lopetettiin! Jambo-suklaa oli myös ihanaa!
Spice Girls - tikkarit joissa oli purkka sisällä.
Punssi leivokset, voitaikina, luumuhilloa ja kermakreemiä sisällä. Nam.
Pikku Myy keksit. Ne oli pyöreitä ja osassa päällystä oli musta ja osa vaalea. Muistaako kukaan näitä?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:37"]
Pikku Myy keksit. Ne oli pyöreitä ja osassa päällystä oli musta ja osa vaalea. Muistaako kukaan näitä?
[/quote]Muistan, ja hyviä olivat! :)
Saarioisten kasvispizza;ihan paras ollakseen eines....!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:35"]
Punssi leivokset, voitaikina, luumuhilloa ja kermakreemiä sisällä. Nam.
[/quote]Olen jostain pikkukonditoriasta noita pari vuotta sitten ostanutkin. Ja söin kaikki itse. Oli puoliympyrän mallisia nuo tämän vuosituhannen punssileivokset. Elannon myymälästä Helsingistä ei taida enää saada, kun ei ole koko Elantoa.
Tuulihatut, ne isot ja ihanan kermaiset..
Vuohenjuustonmakuinen Creme Bonjour, näkkileivät joissa oli jotain siemeniä ja rusinoita (hyvä kevyt pullankorvike), paahtoleipä jossa oli kanelikierre, salmiakkivaahtokarkit jotka oli tappajahain mallisia (näitä oli Siwassa joskus 90-luvulla)
Ne Muumi jäätelöt, joissa oli vaaleanpunainen kuori päällä. Muumipeikon muotoisia. Ne oli niiiin hyviä! <3
Rakettijäätelö (vaniljapuikko)!!
Coolbits, frisco, aarrearkkujäätelö ja sitruunan makuinen mehujää muovipullossa.
Heh, tällä viikolla viimeksi muistelin Prisman leipähyllyn ääressä sitä kanelikierteistä paahtoleipää, jonka joku muukin tässä ketjussa mainitsi. Ettei sen nimi olis ollut Kalifornialainen paahtoleipä tms? Ostaisin!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:29"]Riks-raks, Chicago purkka
[/quote]
Chicago purkan lisäksi oli Frisco purkkaa, kultaisella 60 luvulla.
Oikeat sokeroidut tervaleijonat, joissa makeutusaineena oli sokeri, ei sorbitoli!
En voi syödä mitään nykykarkkeja, kun niissä on niin pirusti sorbitolia. :( Briteissä joku nainen melkein söi itsensä hengiltä kun söi vain sorbitolikarkkeja ja se on laksatiivi. Ärsyttää, kun Suomessa ei ole vaihtoehtoja kumimaisille karkeille! Ulkomailla olen syönyt ihania kovia hunajakarkkeja, joissa vetelä sisusta.
Saarioisten Toscanalainen tomaattikeitto!!! Ei nyt ehkä silleen herkku herkku, mut oli mun lempiruoka ja yhtäkkiä vaan katos kaupoista :( Mikään muu ei oo yhtään niin hyvää.