Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähipiirini VIHAA tyttövauvani tulevaa nimeä! :(

Vierailija
21.07.2015 |

Otsikossahan se jo tulikin. Ensi viikolla tyttö saa virallisesti nimensä ja lähipiiri painostaa mua päivittäin muuttamaan jo päätetyn nimen. Huippuhetki oli kun yksi sukulainen totesi nimen olevan sopiva rumalle, lihavalle ja ilkeälle vanhallepiialle. Harmittaa ihan hirveästi, ei olisi varmaan pitänyt kertoa nimeä etukäteen kellekkään.

Kommentit (360)

Vierailija
281/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Ariel kuitenkin olisi parempi? ;)
.
Vakavasti puhuen, ei nimi naista pahenna, eikä sukulaisilla tai av-tyypeillä pitäisi olla mitään sanottavaa teidän nimivalintaanne. :)

Vierailija
282/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä varmasti jokainen pahoittaisi mielensä jos kertoisi omien lastensa nimet muiden haukuttaviksi.. Älä hyvä ihminen(ap) hae täältä itsellesi parempaa mieltä!

Annat lapsellesi nimen josta pidät ja sillä selvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:08"]

Noh, kerrottakoon nimi täälläkin. Ei kukaan voi enää kurjemmin lapsen nimeä kommentoida, kuin mitä omat sukulaiset ovat tehneet. Ursula Orvokki. Orvokki on edesmenneen, minulle hyvin rakkaan ihmisen toinen nimi. AP

[/quote]

Kieltämättä aika kauhea. Orvokki nyt menee, mutta toi Ursulahan on Pienessä Merenneidossa se läski mustekala-akka.. ( ei sinänsä mitään väliä, heitimpä vain) MUTTA en ihmettele jos tuleva nuori HÄPEÄÄ nimeään ja lopulta vaihtaa sen siinä 15 vuotiaana.  

Jos itse olisin vanhempi, en vaihtaisi nimeä sukulaisten vininän vuoksi, mutta.. No, en ehkä lapselleni edes harkitsisi ko. nimeä. 

N20
[/quote]
15-vuoden päästä nimi voi olla suosittujen listalla. Ajat muuttuu. Nyt syntyvät eivät tunne Disneyn Ursulaa tai ainakaan assosioi nimeä yhtä vahvasti siihen kuin kasari/ysärilapset.

Vierailija
284/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:35"]

Eikös Ariel kuitenkin olisi parempi? ;) . Vakavasti puhuen, ei nimi naista pahenna, eikä sukulaisilla tai av-tyypeillä pitäisi olla mitään sanottavaa teidän nimivalintaanne. :)

[/quote]

Tytölle Ariel? Ariel on miehen nimi, sitä ei onneksi saa tytölle antaa. :-) Lisäksi siitä tulee pesuaine mieleen, Ursulasta ei. Ursula on kaunis nimi. 

Ursula on naisen etunimi. Se on hellittelymuoto latinan sanasta ursa, joka tarkoittaa naaraskarhua. (Wikipedia)

Vierailija
285/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi ap, mutta tuleva tyttövauvasi vihaa nimeä varmasti myös. orvokki on ihan kaunis toiseksi nimeksi kyllä :)

Vierailija
286/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset voivat kutsua vaikka Ulpuksi tai Ulpukaksi jos on ongelma. Munkaan vanhemmat ei taida pitää meidän tytön nimestä kun kutsuvat aina lempinimellä.

Vierailija
287/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:32"]Musta piti tulla Ursula. Onneksi isä piti päänsä eikä tullut!
[/quote]

Mutta minustapa tuli ja olen nimeeni oikein tyytyväinen. En missään nimessä haluaisi olla mikään Jenna/Ida/Essi/Laura jne. eli ei kiitos ysärilasten karseille sopulinimille.

Vierailija
288/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:08"]

Noh, kerrottakoon nimi täälläkin. Ei kukaan voi enää kurjemmin lapsen nimeä kommentoida, kuin mitä omat sukulaiset ovat tehneet. Ursula Orvokki. Orvokki on edesmenneen, minulle hyvin rakkaan ihmisen toinen nimi. AP

[/quote]

Kieltämättä aika kauhea. Orvokki nyt menee, mutta toi Ursulahan on Pienessä Merenneidossa se läski mustekala-akka.. ( ei sinänsä mitään väliä, heitimpä vain) MUTTA en ihmettele jos tuleva nuori HÄPEÄÄ nimeään ja lopulta vaihtaa sen siinä 15 vuotiaana.  

Jos itse olisin vanhempi, en vaihtaisi nimeä sukulaisten vininän vuoksi, mutta.. No, en ehkä lapselleni edes harkitsisi ko. nimeä. 

N20

[/quote]

Kuvitteletteko te nyt reilut parikymppiset, että joku tosiaan 15 vuoden päästä muistaa jonkun Disneyn leffan lihavan mustekalamuijan nimen ja haluaa sen takia vaihtaa omansa?!

Minä oon nelikymppinen lapseton, enkä ole koskaan nähnyt ko. elokuvaa, enkä siis yhdistä Ursula nimeä johonkin piirroshahmoon. Minulle tulee Ursulasta mieleen mm. maailman kuuluisin Bond-tyttö Ursula Anderss.

En mitenkään voi uskoa, että vuonna 2020 5-vuotiaat pikku Ursulan kaverit katsoisivat sankoin joukoin yli 30 vuotta (Pieni merenneito ilmestyi 1989) vanhaa piirrettyä ja rupeaisivat sen takia pilkaamaan nimestä.

Ursula on kaunis, perinteinen ja uskonnollinen nimi (katolilaisen pyhimyksen nimi) ja hyvin yleinen Keski-Euroopassa. Ei ole siis mitään syytä, miksi et antaisi lapsesi nimeksi Ursulaa, jos kerran siitä itse pidät.

Niin ja minun nimeni ei muuten ole Ursula, kun joku kumminkin sitä epäilee.

Vierailija
289/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen että ap:n sukulaiset ovat nimenneet muksunsa tasan oman mielen mukaan, kenenkään mielipiteistä välittämättä. Tee sinä samoin :) Onnea pienen tyttären johdosta ja hyvää ristiäispäivää!

Vierailija
290/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:27"]

Ursula kuulostaa äänekkäältä oksentamiselta.

[/quote]

Ai kauhee! :D Pikku Urkki!

Vierailija
291/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tursula Ursula

Vierailija
292/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:31"]Kukaan poika ei kehtaa sanoa seurustelevansa Ursula-nimisen kanssa. Siksi sitä pidetään vanhapiikamaisena nimenä.
[/quote]
Joo. Ap vaihda se nimi. Mä sain ensisuudelman Terho-nimiseltä pojalta ja häpesin nimeä niin paljon etten kehdannut edes kavereille kertoa koko tapauksesta. Eihän sen näin saisi olla mutta kehittymättömillä lapsilla se vaan on.

Vierailija
293/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa Ursuloita kutsutaan usein lyhenteillä Ursel tai Uschi. Uschi on minusta ihana!

Vierailija
294/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:31"]Kukaan poika ei kehtaa sanoa seurustelevansa Ursula-nimisen kanssa. Siksi sitä pidetään vanhapiikamaisena nimenä. [/quote] Joo. Ap vaihda se nimi. Mä sain ensisuudelman Terho-nimiseltä pojalta ja häpesin nimeä niin paljon etten kehdannut edes kavereille kertoa koko tapauksesta. Eihän sen näin saisi olla mutta kehittymättömillä lapsilla se vaan on.

[/quote]

Poikalapselle suunnittelin antavani nimeksi Terho tai Kauri. Mielestäni todella kauniita nimiä, ei mitään tusina-Olivereja. Erityisesti Kaurista pidän. Jos tulevaisuudessa joku poika häpeää tytärtäni hänen nimensä vuoksi, niin hankkikoot muuta seuraa. AP

Vierailija
295/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun lähipiiri siihen nimeen tottuu! Mäkin pidin Ursulaa ennen ihan kamalana nimenä, mutta nyt kun luin tästä keskustelusta moneen kertaan nimen "Ursula", ei se enää kuulostanutkaan hullummalta. :)

Vierailija
296/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula on minusta kaunis nimi,harvinainen nykyään. Todellakin parempi kun Aino Linnea Amanda yms.

Vierailija
297/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä Ursula-inhoa! Minusta kaunis nimi :) Onnea tytöstä!

Vierailija
298/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samalla tavalla, tosin vain yksi lähisukulainen ei hyväksynyt nimeä. Sanoi että alkaa kutsua lasta eri nimellä, jonka itse valitsi. Lapsi ei tunnista nimeä :D on jo viisi ja tää kutsuu edelleen oma keksimällään nimellä lasta... En ole hyvissä väleissä tämän ihmusen kanssa mutta joudun olemaan tekemisissä koska en halua viedä lapselta yhtä isovanhempaa...

Vierailija
299/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula Orvokki on oikein ihana nimi! :) Mieti nyt vaikka niitä raukkoja, jotka nimetään näillä "muotinimillä". Jemina, Nico, Jessica hrr... Tai niitä joilla on luokallaa 10 kaimaa? Aino,Helmi,Eevi, Elias..

Vierailija
300/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:31"]Kukaan poika ei kehtaa sanoa seurustelevansa Ursula-nimisen kanssa. Siksi sitä pidetään vanhapiikamaisena nimenä. [/quote] Joo. Ap vaihda se nimi. Mä sain ensisuudelman Terho-nimiseltä pojalta ja häpesin nimeä niin paljon etten kehdannut edes kavereille kertoa koko tapauksesta. Eihän sen näin saisi olla mutta kehittymättömillä lapsilla se vaan on.

[/quote]

Poikalapselle suunnittelin antavani nimeksi Terho tai Kauri. Mielestäni todella kauniita nimiä, ei mitään tusina-Olivereja. Erityisesti Kaurista pidän. Jos tulevaisuudessa joku poika häpeää tytärtäni hänen nimensä vuoksi, niin hankkikoot muuta seuraa. AP
[/quote]
Okei, tää olikin tietysti provo. Onneksi.